Ce se întâmplă când vrei să reinventezi levierul cutiei automate: 266 de accidente și 68 de răniți în SUA din cauza unei neclarități
Când nu e foarte clar în ce poziție stă levierul când ieși din mașină, șoferii și cei din jurul lor sunt supuși la riscuri majore. O dovedește faptul că aproape 70 de americani au ajuns la spital din această cauză în ultimii ani.
Problema levierului neobișnuit pe care Fiat Chrysler Automobile (FCA) l-a montat pe versiunile cu transmisie automată a modelelor Grand Cherokee (MY 2014-2015), Maserati Ghibli (MY 2014), Maserati Quattroporte (MY 2014), Chrysler 300 (MY 2012-2014) și Dodge Charger (2012-2014) a ajuns la momentul cifrelor. Conform autorității americane NHTSA, pe teritoriul Statelor Unite au avut loc 266 de incidente care s-au soldat cu 68 de răniți din cauza faptului că șoferul a uitat levierul în poziția N (Neutral) în loc să-l așeze în P (Parking) pentru a asigura mașina.
Cauza are la bază un design atipic al hărții treptelor de viteze de pe aceste modele. Astfel, în locul pozițiilor fixe consecutive ale unui levier clasic de transmisie automată, modelele FCA beneficiază de un levier care accesează pozițiile D (Drive), R (Reverse), N (neutral) sau P (Parking) prin mișcări în sus sau în jos, revenind apoi la poziția centrală. Acest lucru poate induce în eroare șoferul, care poate să nu observe foarte clar poziția pe care a lăsat mașina atunci când coboară din aceasta.
Conform FCA, recall-ul inițiat de companie va face ca transmisia să treacă automat în P (Parking) atunci când se deschide ușa șoferului, iar poziția levierului va fi mult mai clar subliniată pe instrumentarul de bord.
Presa americană susține că decesul recent al actorului Anton Yelchin, care a fost strivit de un perete de propria mașină, are la bază aceeași problemă.
Masinile moderne...ce sa le faci.