Ce mașini au înmatriculat europenii în primele 10 luni ale anului
În primele zece luni ale anului, europenii au înmatriculat aproximativ 8.2 milioane de mașini. În ceea ce privește luna octombrie, în UE au fost înmatriculate 665.001 mașini noi, cu 30.3% mai puține decât în aceeași perioadă a lui 2020.
Potrivit datelor furnizate de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, în luna octombrie, în Uniunea Europeană, au fost înmatriculate 665.001 mașini noi, cu 30.3% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Dacă ne raportăm la primele zece luni ale anului, observăm că europenii au înmatriculat aproximativ 8.2 milioane de mașini, cu 2.2% mai multe decât în intervalul ianuarie - octombrie 2020.
Totodată, după zece luni Volkswagen revine în topul clasamentului pe mărci, cu 936.004 vehicule (+ 1.9%). Locul secund este ocupat de Peugeot, cu 547.975 mașini (+ 0.3%), iar Renault completează podiumul cu 523.863 de unități (-14.8%).
Dacia este de-abia pe locul 15 în acest clasament, cu 309.740 de vehicule (+ 0.9%).
via ACEA
-
inexorabil, vineri, 19.11.2021 16:56
Unu la mână: cum, bre, Ternsla nu întruchipează prinţul/voinicul din poveste, care creştea într-un an cât alţii în zece? Doi la mână: dragă redacţie, UE este doar o organizaţie, pe când Europa este…un continent. Când formulezi expresii precum “în UE”, n-are niciun rost să precizezi “europenii”. Pentru că ignori destule ţări europene. De altfel, apartenenţa oficială la UE nu te face “european”, iar pe non-membri…non-europeni. Aşa că veniţi cu rapoarte atotcuprinzătoare despre bătrânul continent! PS. Dane, conform evaluărilor profesioniste la care ne tot supune fiinţa cu mii de identităţi, eu şi tu, de pildă, suntem “poluanţi”, “primitivi”, “retrograzi”, “admiratori ai Mafiei iliciţilor, corupţilor şi jegoşilor”. Volvo se adresează doar cremei intelectuale, doar arhanghelilor pro-mediu, doar rafinaţilor, doar cunoscătorilor…M-hm!
-
@dan_grc, vineri, 19.11.2021 17:42
Discutam aici de ce isi permite lumea, nu de ce isi doreste lumea. E diferenta intre a vrea o masina, casa, etc si ce iti iei. Si tu daca ai avea bani, nu ai umbla cu un jaf sh, ti-ai lua masina noua si mai buna (probabil tot o panarama de BMW, ca altceva nu stii, dar macar nou, dar nu ai cu ce) Te racaie tare Volvo? :)) Iti sta in gat? Ce te face sa crezi ca isi doresc top 15? Ti se pare ca vor la gramada? Ca fac masini de duzina pentru oricine? Cat costa cel mai ieftin Volvo si cat cel mai ieftin VAG, Peugeot, Renault?
-
dan_grc, vineri, 19.11.2021 17:58
Ai dreptate, nu m-am gandit la pret, Volvo este mult mai scump, deci incaseaza multi bani, ai aflat cati ? Totusi, sa prezentam si top 15 : 1. Volkswagen: 936.004 (+1.9%) 2. Peugeot: 547.975 (+0.3%) 3. Renault: 523.863 (-14.8%) 4. Toyota: 493.510 (+16.1%) 5. BMW: 453.739 (+7.9%) 6. Skoda: 431.963 (-5.3%) 7. Mercedes-Benz: 421.186 (-12%) 8. Audi: 388.703 (+2.4%) 9. Fiat: 387.072 (+3.9%) 10. Hyundai: 354.362 (+20.6%) 11. Citroen: 349.358 (+1.4%) 12. Ford: 340.576 (-14.4%) 13. Kia: 339.568 (+20.0%) 14. Opel: 331.758 (+6.5%) 15. Dacia: 309.740 (+0.9%) • Via: Asociația Constructorilor Europeni de Automobile
-
vio, vineri, 19.11.2021 18:45
unde gasesc top mondial pe marca sau model . multumesc !
-
(*_*), vineri, 19.11.2021 21:19
@inexopix: ti-am mai zis, nu te mai gudura ca o catea in calduri pe langa @dan_grc, ca el e la alt nivel fata de tine, chiar si atunci cand emite idei cu care eu nu sunt de acord, n-am cum sa nu le respect; incercarea ta penibila de a te alatura lui te face, prin contrast, sa arati mai zob decat esti, daca e posibil asa ceva, asa ca ramai printre lepadaturile familiare tie...stai ba nebunule (ma rog in cazul tau e mai mult decat o figura de stil), ca acu nu ma refer la dragnea, ghita, vanghelie, voiculescu sau popi hortodopsi, ma refeream la lingaii tai de-aici de pe AM. deci nu pune in carca altora, dand din coada, trasaturile tale “poluanţi”, “primitivi”, “retrograzi”, “admiratori ai Mafiei iliciţilor, corupţilor şi jegoşilor”
-
@dan_grc, vineri, 19.11.2021 21:48
Tu nu prea gandesti in general, altfel luai alta masina. Ai simtit nevoia sa prezinti topul, ca nu era BMW in top 3 sau nu a fost mentionat in articol? Sa nu uitam ca numarul de cocalari e in crestere, vedem drogati si betivi care rup BMW-urile in stalpi prin Bucuresti. Automat o dauna totala va fi inlocuita cu o alta masina a aceleiasi firme. E cumva BMW si in top 5 marci cel mai des implicate in accidente? Parca prezentai acolo un top pe marci, si nu vazui Volvo peste BMW la numarul de accidente. Deci e o diferenta, cel putin pentru mine.
-
@dan_grc, vineri, 19.11.2021 21:54
In legatura cu profitul, s-a discutat si asta, BMW isi ia mult mai mult ca Volvo din profit. Acum stim ca au investit si ei in ceva softuri, in ilegalitati cu fixare pret otel, raportare eronata vanzari pentru a pacali investitorii. Deci ai si tu dreptate, discutam de o companie murdara, care nu a semnat un acord de curand pentru poluare, care se ocupa cu reclame mincinoase, cu Volvo, care isi face reclama prin siguranta, prin intentii bune privind mediul inconjurator, face studii si le prezinta, nu aliante mincinoase. Daca poti pricepe diferenta, restul la vanzari nu ma intereseaza. Si VAG a castigat publicul cu minciuni. Daca sunteti fraieri, atunci sustineti coruptii si mincinosii si cu siguranta ne vom distra mai incolo.
-
inexorabil, vineri, 19.11.2021 21:58
Dane, mulţumim pentru gestul de care ne-a privat AM. Nu ne spune nimic faptul că VW (marca în sine, nu grupul – oricum, pe acesta din urmă îl redăm prin acronimul VAG) se situează mult peste celelalte ca nivel de vânzări? Alde “dizălgheit”, Mafănele! Inclusiv arhitectural VW se află pe un trend ascendent. Arteon arată excepţional! – versiunea “de vârf” (recte R) s-o deţin şi deja nu-mi mai trebuie nimic. Chiar şi Passat suscită interesul; nu-ţi lasă ochiul rece, ca altădată. Iar într-un Golf R presupun că poţi avea senzaţia unui mini-Porsche 911 (am forţat comparaţia). Cât despre Jetta, acesta rămâne o febleţe a mea. Singurul model actual care nu-mi place din curtea Maşinii Poporului este…Touareg. Parcă îi lipseşte robusteţea (implicit, personalitatea) generaţiei de debut. Când am luat contact tactil cu primul exemplar (din gen. 1), am rămas tablou; am conchis instant, într-un singur cuvânt: “Lux!”. Despre electrobaroasele lui VW evident că evit să mă pronunţ. Sau ba da, îmi permit: ele constituie tabăra lui pseudo-VW. Precum ne-a rămas vorba din bătrâni, pădure fără uscături…
-
@inexorabil, vineri, 19.11.2021 21:59
Cand te-o lovi un cocalar cu BMW-ul scapat de sub control, sa-l inviti pe dan_grc la o bere, daca mai esti in viata si te mai poti misca. https://youtu.be/O1cID8LPLjY Un "septar" adevarat, super masina... Nu-i asa ca merita toti banii?
-
inexorabil, vineri, 19.11.2021 22:17
Mafia de la SRI (direct, textual, brutal!), o companie nu poate fi “murdară”, dar o minte…da. Cred că ar fi de prisos să specific a cui… Să-ţi dezvălui eu ce şi câte ALTE maşini decât BMW m-ar fi spulberat (chiar şi pe zebră), dacă n-aş fi manifestat prezenţă de spirit? PS. Hei, m-am săturat de “@inexorabil”. Hai cu cifre, cu emoticoane, cu inexopixu’…mai pe scurt: ador agresivitatea expresă :)
-
Dutz, sâmbătă, 20.11.2021 05:18
Aceleași stereotipuri plictisitoare legate de o marca sau alta, dar totuși parca unii au nevoie de “dezintoxicare”… gata am înțeles cocalari își iau BMW și BMW-ul le vinde mașini…. Care-i scopul lătratului la luna??? Am avut X3 nou, am acuma XC60 tot nou și următoarea va fi X3, pentru ca eu cred că X3-ul este peste XC60 la câteva aspecte pe care eu le apreciez. Ca sa fie clar ambele mai mult decât ok… In rest așa zisele clasamente pe vânzări trebuie citite și interpretate obiectiv in funcție de capacitățile de producție a fiecărui producător. Acolo ar fi ceva de înțeles și acolo se vede priceperea companiei de a-și ajusta oferta și modele in funcție de ce se cere. Poate sa vândă o marca dublu față de alta, dar dacă lucrează la sub 80% capacitate de producție sunt in pierdere!!! In cazul BMW (inclusiv RR și Mini), cu tot cu capacitățile din China pot sa producă anual aprox 2,5 milioane de mașini și cu ceva ore suplimentare ajung la 2,7. Chiar dacă (sa presupunem), piața ar absorbi 3 milioane… este foarte simplu, nu este de unde!!! La Mercedes lucrurile stau puțin diferit, ei au capacitate ceva mai mare, dar surpriza sunt in unele situații sub BMW. Volvo au capacitatea de producție și mai scăzută, dar ca și in cazul BMW merg la full. La Audi nu cunosc cifrele. Hai ca nu-i greu (scuzați aroganta colegi care-și folosesc creierul), se poate înțelege ușor. Nu-mi permit sa dau sfaturi gratis :))), dar o recomandare merge. Aveți de spus ceva din care sa învățam? Super, cam asta ar fi scopul… cât poate fi de greu sa ne folosim util energia și sa nu poluăm degeaba??? De calomnie și întreceri stupide care știe să-l “facă” pe celălat îmi este plin podul. Parca trebuie sa fim toți pe aici adunați din respect și apreciere pentru industria auto și creațiile ei cu reușite și in unele cazuri mai puțin reușite… dar toate fac parte din realitatea actuala și timpul și vânzările vor face selecția și nu aruncatul cu mizeri… pace colegi!!!!
-
inexorabil, sâmbătă, 20.11.2021 08:00
@Dutz, nici nu încape discuţie că rândurile tale (pro)vin din grădina sufletului…Din nefericire, pentru cei vizaţi (se ştiu ei cine…scuze, se ştie el), ceea ce ai scris şi aproape că implori tu să se împlinească va avea asupra lor/lui doar efectul unui sifon răsuflat. De aceea am tot întrebat pe aici, în decursul anilor: cine se simte realmente pregătit pentru…iadul “transferat” (in corpore!) pe pământ (Apocalipsa 12:9-12) ? Credeţi că v-am servit doar o glumă senzaţionalistă? Nu, oameni buni, eu am înţeles esenţialmente şi demult ce fel de vremuri ne aşteaptă, rânjind sardonic, după colţul relaxării (şi speranţelor) noastre de zi cu zi. Din fericire, nici pentru alţii (de pildă, pentru Kiro) orizontul viitorului (mai mult sau mai puţin îndepărtat) nu s-a conturat ca o enigmă.
-
Mircea Badea, sâmbătă, 20.11.2021 08:08
sunt imprezd by pejo..bravo!
-
Alpine77, sâmbătă, 20.11.2021 15:24
@Dutz-de acord cu ceea ce ai spus. Chiar daca sunt si idei pe care le-ai postat cu care nu sunt de acord in cazul de fata sunt 100 %. Din nefericire aici vor fi mereu o majoritate a personajelor care scriu putin si prost. Nu pentru ca au o opinie, ci pentru ca prind un "nu" sau un "da" in brate si nu il scapa niciodata din mana. Nu logica, nu dezbatere ci doar frustrari de oameni marunti. Si mai sunt si cativa care confunda acest forum cu scoala de maici sau de taici, neintelegand ca aici este despre masini si nu despre cine stie ce religie obosita pe care fiecare trebuie sa o tina acasa in intimitatea lui spirituala. Din nefericire dialogul este aproape zero pentru ca in momentul in care exista o sezbatere) perfect normala pentru un forum), totul se reduce la atacuri personale. Iar in toate postarile multor frustrati, pe langa o idei putine si proaste mereu este si un atac la cei care nu gandesc ala fel gen"..toti prosti care isi cumpara electrice..." sau ..."inapoiati cu masini diesel.." Din fericire mai sunt si putini care isi expun parerea articulat si incearca sa o justifice precum Moldovean, Zarnesteanu si alti cativa cu care este placut sa discuti chiar daca poti avea cateodata si pareri diferite. Mai era si Vianu pe aici cu care se mai putea vorbi si a cam disparut. Din nefericire asa arata toata societea noastra in care cei mai marei dusmani ai nostri suntem noi. Cine stie, poate curand vor ramane vreo doi aiuriti pe aici care se ver certa intre ei. Nu inteleg de ce redactia nu interzice postarile celor fara cont. Dupa aceea nu inteleg de ce nu se reduce posibilitatea de a vota doar odata din contul respecti. Asa vei avea un barometru real a faptului ca ceea ce gandesti este in rezonanta cu ceea ce gandesc altii pe aici sau nu. Oricum sper ca ceea ce ai spus acolo va fi "rumegat" intelectual si de altii pe aici.
-
Alpine77, sâmbătă, 20.11.2021 15:26
Scuze pentru greselile facute din cauza vitezei de tastare.
-
inexorabil, sâmbătă, 20.11.2021 16:30
Am avut senzaţia, la un moment dat, că am nimerit în oficina GDS. Unde a fi / a te imagina “lider de opinie”, după ce ţi-ai însuşit, cu simţ de răspundere, sacrosanctele precepte ale lui “mainstream media”, echivalează cu un exerciţiu de liberă respiraţie. Astfel, se creează toate condiţiile pentru a înfiera OSF-proletar: “comuniştii”, “antioccidentalii”, “extremiştii”, “conspiraţioniştii”, “antivacciniştii”, “religioşii”…”iliberalii”. Precum am mai menţionat: cunoaştem marfa! Este una şi prin definiţie, şi prin excelenţă muieratică, avidă după tânguiri “civice”. Mizând tocmai pe impactul scontat asupra eternei verigi slabe a conştiinţei publice: EMOTIVITATEA.
-
@inexorabil, duminică, 21.11.2021 20:31
https://autolatest.ro/stiri/vw-trebuie-sa-plateasca-125-de-milioane-de-dolari-in-australia-pentru-ca-au-vandut-masini-cu-probleme-tehnice/
-
inexorabil, duminică, 21.11.2021 22:18
Înainte de orice discuţie, vreau să ştiu: eşti de serviciu pe instituţie sau postezi de acasă, cu maşină oficială la scară? Evident că, de acum încolo, voi savura orice link de la tine, care să mă lovească fix în cerebelul revelaţiei. Aşadar şi prin urmare, ăst’ de azi e foarte tare. Un sincer "Bravo!". Dragule, nu eşti ofiţer degeaba! Apropo de ofiţeri, îmi amintesc de o exclamaţie a căpitanului Panait în dialog cu Gogu Steriade: “Bandiţi, domn’e, bandiţi!”. Se poate aşa ceva? Tocmai UE, cea care ne tot penalizează “pe justiţie”, îi ţine în braţe pe “infractori, corupţi, jegoşi”. Unde sunt miliardele comparabile cu amenzile dictate de intransigenţii de peste Ocean? Nţ-nţ-nţ, ce discriminare...Da’ până la urmă, ce, te oftici?! Ia priveşte mata’, cu mâna pusă streaşină la ochi, la înălţimea clasamentului european (deocamdată, de această anvergură) al vânzărilor auto…Te orbeşte soarele cifrelor seci??? Acum trebuie să vină şi replica. Tot din zonă şi din aceeaşi zi, ca să fiu în concordanţă cu fairplay-ul: https://autolatest.ro/stiri/consumer-reports-din-sua-spune-ca-tesla-este-marca-cu-cele-mai-mari-probleme-tehnice-in-2021/
-
xxx, luni, 22.11.2021 09:21
Asiaticele rup! (Toyota, Kia, Hyundai) Oare, semiconductorii de care toate lumea suferă nu se fac in zona lor!?
-
inexorabil, luni, 22.11.2021 12:40
Ia uitaţi ce concluzii trage…AfD (singur partid din Germania neinfectat cu virusul pe nume “mainstream media”), referitor la situaţia industriei auto germane: Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în UE a scăzut cu 30,3 % faţă de anul precedent. Cauza principală? Măsurile abuzive “anti-corona”, ceea ce a condus la o penurie de cipuri şi, astfel, producţia de maşini a avut parte de serioase daune. Trebuie incriminată însă şi ofensiva ideologică împotriva motoarelor cu ardere internă, ca şi situaţia economică generală mizerabilă. Acelaşi partid (alias preferaţii mei politici din toată Europa!) acuză vechile partide germane de înrăutăţirea economiei, oferind ca exemplu grăitor reculul suferit de marii producători: la nivelul UE, VAG a scăzut cu 44 % la vânzări, Daimler cu 34 %, iar BMW cu 23 %. AfD vede ca singură soluţie promovarea unei noi politici, anume a uneia de interes naţional şi european, care să contracareze cele două catastrofe ale momentului: ideologia verde şi isteria medicală! PS. Mda, bine, securişti de serviciu, săriţi cu ştampila-standard, aceea de “extrema Dreaptă”.
-
Liviu, luni, 22.11.2021 14:43
Repede a mai uitat lumea de dieselgate. Turnati in continuare bani in sacul pacalicilor (ca doar pacalesc clientii).
-
Seriff, luni, 22.11.2021 16:16
@Liviu sa imi arati si mie un client care a intrebat de emisiile scoase de o masina atunci cand a intrat in showroom, pe cine intereseaza? E ultimul lucru la care se uita un om cand isi cumpara o masina noua.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Renault, cea mai mare scădere, nu apare topul complet aici, ca de obicei, nu în ultimul rând Volvo nu prinde top 15, Dacia da .