Ce mașini au cumpărat românii în primele 10 luni: Toyota și Hyundai, în fruntea mărcilor de import
Datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România arată o creștere a vânzărilor de mașini noi cu peste 8%. Dacia a fost cea mai bine vândută marcă, urmată de Toyota și de Hyundai.
După primele 10 luni ale lui 2022, vânzările de mașini noi au crescut cu 8.3% față de aceeași perioadă din 2021, potrivit celor mai noi date oferite de APIA. În această perioadă, Dacia a fost cea mai bine vândută marcă, după ce a comercializat 31.013 mașini până în acest moment, o creștere de 17%.
Marca de la Mioveni este urmată de Toyota în clasamentul general. Japonezii au vândut 8406 de exemplare, ceea ce înseamnă o creștere de 14% față de perioada identică din 2021. Podiumul este completat de Hyundai, cu 8202 de bucăți și o creștere de peste 9%.
La ceva distanță mai mare se află Ford, cu 7265 de unități comercializate. Clasamentul este completat de: Skoda (7168 de mașini), Volkswagen (6704 de bucăți), Renault (5975 de exemplare), Peugeot (3047 de mașini), Mercedes-Benz (2814 automobile) și BMW (2467 de exemplare).
În clasamentul modelelor, Dacia Logan a fost vândut în 9050 de exemplare până acum. Acesta este urmat de Duster (7753 de bucăți), Sandero (7063 de exemplare) și de electricul Spring (4567 de exemplare). De altfel, Dacia Spring este singurul model electric aflat în topul primelor 10 modele vândute.
Pe locul 5 se află Ford Puma, cu 2792 de exemplare. Crossover-ul construit la Craiova este urmat de: Hyundai Tucson (2620 de unități), Toyota Corolla (2257 de bucăți), Skoda Octavia (2044 de exemplare), Dacia Jogger (2018 bucăți) și Toyota C-HR (1685 de unități).
Cel mai popular segment a fost cel al SUV-urilor. Acest segment reprezintă peste 43% din vânzările totale. Mașinile compacte, adică cele din segmentul C, au reprezentat aproape 26% din vânzările totale, iar segmentul B, cel al subcompactelor, a reprezentat 18.5% din totalul vânzărilor.
La final, mașinile cu motoare pe benzină au avut o pondere de 65.1%, o scădere cu 1.8% față de anul trecut. Ponderea mașinilor cu motoare hibride și electrice, luate împreună, a ajuns la 20.8%, iar ponderea mașinilor cu motoare diesel ocupă doar 14.1% din piață, ceea ce înseamnă o scădere cu 6.2% față de același interval din 2021.
via APIA
Cred ca și Elentra și Kona sau vândut bine,pentru ca la mine in oraș este plin