Ce mașini au cumpărat europenii în luna iulie: mașinile hibride, în creștere. Scădere de 6% pentru electrice
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), piața auto europeană a stagnat în luna iulie. Alături de asta, vânzările de mașini electrice au scăzut cu peste 6% în a doua lună a verii.
În luna iulie au fost vândute, în total, 1.025.290 de mașini noi în Europa. Acest număr include țările din Uniunea Europeană, statele membre EFTA și Marea Britanie. Concret, asta se traduce printr-o creștere infimă, de numai 0.4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, cele mai multe mașini vândute au fost cele cu motoare pe benzină, fiind comercializate 339.057 de mașini, ceea ce înseamnă o scădere de 8.4% față de iulie 2023.
La mică distanță sunt mașinile cu motoare hibride, care s-au vândut în 333.655 de exemplare. În acest caz, vorbim de o creștere de 24.4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe locul 3 au fost mașinile electrice, fiind comercializate 139.657 de astfel de mașini. Totuși, asta reprezintă o scădere de 5.9% prin comparație cu iulie 2023.
Cea mai mare scădere a fost înregistrată de categoria mașinilor cu motoare diesel. Luna trecută s-au vândut 113.472 de mașini cu acest tip de motor, de unde rezultă o scădere de 11.3% față de aceeași lună de anul trecut. La final, mașinile cu motoare hibride PHEV s-au vândut în 72.723 de exemplare, adică o scădere de 10.6%.
În ultimele 7 luni, conform noului raport ACEA, europenii au cumpărat 7.906.191 de mașini noi. Asta înseamnă o creștere de 3.9% față de același interval din 2023. Și aici, mașinile cu motoare pe benzină au dominat autoritar, cu peste 2.7 milioane de mașini vândute (-2.4%), urmate de cele hibride, care s-au vândut în aproape 2.4 milioane de exemplare (+21.6%).
Urmează mașinile electrice, vândute în aproape 1.1 milioane de exemplare (+0.6%), iar apoi vin vehiculele cu motoare diesel. Doar 888.810 de astfel de mașini au fost cumpărate de europeni în ultimele 7 luni, ceea ce înseamnă o scădere de 8.4%.
La final, mașinile cu motoare hibride cu încărcare la priză (PHEV), au fost comercializate în 560.049 de exemplare (-0.3%).
GRUPUL VOLKSWAGEN, LIDER ÎN CLASAMENTUL MĂRCILOR
Și în luna iulie, Grupul Volkswagen a condus clasamentul mărcilor, cu 273.237 de mașini vândute în total (-3.1%). Germanii sunt urmați de Stellantis, cu 152.830 de mașini vândute (-4.8%), iar podiumul este completat de Grupul Renault, cu 95.901 vehicule comercializate (+0.2%).
În cadrul grupului francez, Dacia a vândut 47.477 de mașini, de unde rezultă și o creștere de 11.2%.
Grupul Hyundai se situează pe locul 4, cu 93.864 de mașini vândute (-2.8%). Clasamentul primelor 10 mărci este completat astfel: Grupul Toyota (80.983 de mașini, creștere de 15.6%), Grupul BMW (74.618 vehicule, +3.7%), Grupul Mercedes-Benz (53.451 de exemplare, +4.4%), Ford (32.330 de bucăți, scădere de 21.6%), Volvo (30.077 de unități, +40.7%) și Nissan (21.952 de mașini, -2%).
După 7 luni, Grupul Volkswagen este lider și aici, cu peste 2 milioane de mașini vândute (+2.9%). Pe locul 2 vine Stellantis, cu 1.298.102 de mașini comercializate (-0.5%), iar podiumul este completat de Grupul Renault, cu 767.787 de vechiule vândute (+3.3%).
via ACEA
Adică una din 9 mașini vândute a fost diesel : ))) și unii tot pariază pe un cal mort, neapărat tdi, cu I roșu. E, nu chiar mort, doar gloabă.