Ce îi deranjează pe șoferii români în trafic: nesemnalizarea la schimbarea direcției, viteza excesivă și folosirea telefonului
Șoferii români sunt deranjați că ceilalți participanți la trafic nu semnalizează schimbarea direcției de mers, conduc cu viteza excesivă și utilizează telefonul mobil, potrivit unui studiu.
Producătorul de anvelope Continental și Academia Titi Aur au efectuat recent un studiu pe un eșantion de 1.000 de persoane prin care au încercat să afle percepția șoferilor despre condițiile de trafic din România.
Deloc surprinzător, studiul a scos în evidență câteva comportamente deranjante cu care se confruntă șoferii în traficul de zi cu zi.
Astfel, 74% din participanți sunt deranjați de faptul că ceilalți șoferi nu semnalizează atunci când schimbă direcția de mers, în timp ce 64% sunt nemulțumiți de viteza excesivă. În plus, 62% au nominalizat utilizarea telefonului mobil la volan ca un lucru deranjat din motive de siguranță.
În ceea ce privește problemele generale de trafic, cei mai mulți participanți la studiu au menționat aglomerația (78%), agresivitatea (70%) și infrastructura (60%). Cât despre atitudinile personale adoptate în trafic, 83% dintre șoferi au menționat că folosesc aplicații de navigație pentru a ajunge la destinație, iar 43% consideră că pneurile de iarnă sunt utile pentru deplasarea în siguranță pe zăpadă.
Una dintre cele mai interesante întrebări a fost însă legată de soluțiile propuse de șoferi pentru rezolvarea parțială a acestor probleme: 76% dintre respondenți cred că efectuarea unor cursuri de conducere defensivă ar contribui la îmbunătățirea traficului, însă doar 43% dintre ei cred că ar avea nevoie de ele.
Via Wall Street
-
@Tatraurs, joi, 20.12.2018 16:41
Limita de viteza in Bucuresti este 50km/h. Exista intr-adevar strazi/bulevarde cu limita 60km/h dar regula generala este de 50km/h.
-
Dan, joi, 20.12.2018 16:46
Polițiștii au voie să vorbească la telefon în timp ce conduc mașina de servici ? Polițiștii au voie să fumeze în timp ce conduc mașina de poliție ? Să înțeleg că în fiecare minut sunt în misiune, mda.... Sunt în misiune chiar și când parchează ca măgarii pe trotuar, unde își așteaptă clientul cu niște pachete să le bage în portbagaj ( vin, gaini, etc, cârnați ) Au voie să facă manevre în trafic fără să semnalizeze ? ( aici mă refer la mucoșii ăștia noi, juniorii proaspeți ), iar dacă îi atenționezi, te trag pe dreapta și te întreabă de sănătate. Uitați-vă mă în primul rând la bugetarii voștrii care habar n-au să se exprime și se comportă cu oamenii de rând ca niște gherțoi, veniți de la coada vacii. Nu mai aruncați cu noroi în ceilalți șoferi, uitați-vă și la oamenii legii ce fac în trafic.
-
Tatraurs, joi, 20.12.2018 17:03
Nu chiar,poti vedea pe google maps street view,intrarile din militari,din chitila,mogosoaia si tot asa. Semn mare 60 apoi niciun unul de limitare la 50.
-
Tatraurs, joi, 20.12.2018 17:08
Bulevardul Iuliu Maniu https://goo.gl/maps/WG4mcySbjFQ2
-
someone, joi, 20.12.2018 18:11
@ Dan: partea cu politistii este chiar enervanta pentru ca e ipocrizie sa amendezi pe cineva pentru o contraventie pe care tu o faci in mod curent. pe mine ma enerveaza pietonii cand trec strada prin loc nesemnalizat, te observa ca vi, merg la fel de incet in continuare, si se uita sfidator la tine , parca provocandu-te sa il lovesti, ca apoi sa iti arate el. ar fi interesant ca politia rutiera sa ii ia la intrebari pe pietoni ( si biciclisti, mai ales cand acestia trec pe trecerea de pietoni calare pe bicicleta ) despre regulile de circulatie care ii privesc. si ar mai fi cateva ..../.
-
eu, joi, 20.12.2018 18:27
Pe mine cel mai tare ma enerveaza cei care circula pe linia de tramvai si la refugii iti taie calea, din cauza unor astfel de idioti se creeaza ambuteiaje pentru ca cei care circula normal trebuie sa stea sa ii lase pe dobitoci sa intre la loc altfel ii calca tramvaiul pe cap. Abia astept sa puna gard la toate liniile de tramvai. Mai sunt si specimene care cred ca daca trec de pe o banda pe alta ajung mai repede la destinatie, am facut intr-o zi 2 ore de la Cotroceni pana la autostrada si un bivol a trecut de 20 de ori de pe prima pe a treia banda si tot in acelasi timp am ajuns in autostrada. Alti rahati sunt cei care ies din rand si circula pe banda care e pentru mers la stanga si in capat ei merg inainte fara sa semnalizeze si forteaza trecerea blocand fluxul normal de mers inainte. Ma mai enerveaza cei care opresc masina in mijlocul drumului pentru ca el are treaba fix acolo desi la 3 metri este loc liber de parcat masina.
-
Silviu, joi, 20.12.2018 20:04
Dane, deja ți-ai luat două hate-uri de la milițieni sau alti bugetari :)) Adevărul doare, dar n-ai ce să le faci.
-
Valentin, joi, 20.12.2018 20:18
Din păcate foarte deranjant este faptul că 70 % dintre români conduc mașini ale căror faruri sunt complet dereglate. Și nici măcar nu realizează acest lucru.
-
Rudolf D., joi, 20.12.2018 20:22
Cei mai deranjanti soferi in Romania sunt cei care circula pe banda a doua chiar daca prima este goala 1km inainte. Si se obicei merg sub limita legala. Pe deasupra unii se mai uita si chioras daca ii depasesti pe dreapta, regratand parca faptul ca nu sunt organe. Desi sunt intrucatva. Mie astia mi se par mult mai periculosi decat bmw-urile seria 3 cu numar de Bulgaria. Pe aia ii vezi de departe, le faci loc si trec repede conducand de obicei mai bine decat mosii in loganuri de pe banda 2 sau tutele care nu-si pastreaza banda nefiind in stare sa invarta volanul asa cum trebuie. Dupa aceea cei care ori le e lene sa semnalizeze ori nu inteleg ce rost are aceasta operatie (probabil facultativa in mintea lor) si care sunt un adevarat pericol mai ales in giratorii. In general in Romania multi soferi nu gandesc si de aceea trebuie sa fii foarte precaut.
-
ccmax, vineri, 21.12.2018 09:13
@Valentin - foarte bine spus.
-
andrei, vineri, 21.12.2018 10:50
nu ai nevoie sa ai semn de disparitie a limitei de 60. se aplica codul rutier default. limita de 60 e derogare de la cod, acolo unde apare, nu invers. ca tu nu pricepi, e problema ta. daca ai avut semn de 60 pe un bulevard, inseamna ca pe ala ai 60 pana vezi altceva. daca intri pe altul si nu ai semn de 60 e logic ca ai 50, ca aia e viteza default in orase, conform codului rutier. oricum imi place ca toti ne luam masini cu din ce in ce mai multa putere, dar ne vaitam ca se conduce cu viteza mare. mda, pai nu e logic? eu stiu ideea, sa nu mai conduca ceilalti tare, sa conduc numai eu. mda, si asa gandesc toti.
-
ironR, vineri, 21.12.2018 16:07
Pe mine ma deranjeaza ca cei mai multi nu-si tin banda - asta ar trebui sa fie prima regula la scoala de soferi, dupa centura! Fie fac stanga de pe banda de obligatoriu la dreapta - si mai rau e cand exista banda de obligatoriu la dreapta cu semafor de cedeaza, iar ei vor sa faca stanga si le ia fata la 2 benzi de masini, plus multe altele...benzile care se termina in masini parcate pe dreapta, limitarea mintala a o parte dintre conducatorili auto asupra anticiparii logice a situatiilor cu care se intalnesc in aglomeratie/ambuteiaje, lista e imensa, iar autoritatile care sunt obligate sa faca tot posibilul ca totul sa fie cat mai fluent, nu fac absolut nimic.
-
hazard, vineri, 21.12.2018 18:16
suntem prea multi pentru bucuresti pentru ca ati venit toti de la tara. Nu v-a mai placut munca la camp. Acum stati in trafic cu orele, dar, deh, sunteti la oras. Dar stiti ce e aia semafor si c e face el? Dar un semn de cedeaza trecerea il stiti? Semnalul de schimbare a directiei nu implica prioritate, parcarea nu se face in mijlocul benzii de zirculatie cu avariile pornite, da , pe bune. Ehe, e ceva mai complicat ca pe ulita, cu carutele si bicicletele. Apropo, cu cat mai vindeti rosiile?
-
Tatraurs, vineri, 21.12.2018 18:44
Ma mai enerveaza si lipsa culorii galbene a semaforului dupa rosu. Ca la formula 1,parca ne testeaza reflexele de start. Daca dupa rosu ar fi galben cum era odata apoi verde,toti adormitii ar pleca si ei mai repede de la semafor. Tot cu semaforul,ma enerveaza cand se pune verde,nu pleaca si ei cam in acelasi timp. Pleaca prima masina,apoi a doua pleaca si ea dupa o secunda,apoi a treia se trezeste intr-un tarziu si tot asa. Ma enerveaza semafoarele care nu sunt intermitente noaptea,am traversat mai demult tot bucurestiul la trei dimineata,de la un capla altul. Va jur,am prin aproape toate semafoarele pe rosu,toate nesincronizate,m. Am facut atunci un calcul,80% din timp il facusem stand degeaba la niste semafoare la care nu trecea nimeni. Ma mai enerveaza posesorii de gipane in oras,aroganta cu care privesc de sus masinile de clasa mica si mai ales aia care nu sunt in stare sa parcheze lateral un tico dar conduc barci de 6m lungime.
-
Andrei, vineri, 21.12.2018 21:45
@ Tatraurs Un pic de cunoaștere a Codului Rutier nu ți-ar strica. Limitele ălea sunt maxime, deci nu obligatorii. Obligatoriu e să nu circuli cu mai puțin de viteza minimă care, surpriză, nu e aceeași cu cea maximă.
-
@hazard, vineri, 21.12.2018 23:25
Nu credeam ca exista taranime mai mare decat Bucurestiul. Se pare ca tu ai alte informatii.
-
Tatraurs, vineri, 21.12.2018 23:44
@Andrei,ai dat vreodata in trafic de vreun ghertzoi de taximetrist care sa mearga cu 30 la ora pe mijlocul drumului si sa nu-l poti depasi legal? Eu am dat,cand i-am zis la semafor ca limita e de 50 si ca incurca traficul si daca tot doarme la volan macar sa stea mai aproape de bordura,m-a injurat si mi-a zis ca el circula cu ce viteza " vrea mușchii lui"! Obligatoriu e unabunul simt altceva.
-
c, sâmbătă, 22.12.2018 11:41
Cei mai deranjanti soferi sunt aceia care ma incurca pe MINE!!! EU nu enervez pe nimeni, pentru ca stiu sa conduc... General valabil...
-
LR, sâmbătă, 22.12.2018 12:31
Pe mine mă deranjează cei care dorm în intersecții. După ce se trezesc, accelerează și trec pe roșu!
-
Corocsenie Adrian, sâmbătă, 22.12.2018 13:17
@hazard Ti-am dat manuta verde pt. ca ai dreptate oarecum. Da. 95% poate care au venit in capitala din 1948 si pana astazi din provincie sau de pe langa Bucuresti la munca sau furat depinde de caz, au venit adusi de Ceausescu si din 90 pana astazi au venit de foame. Dar asta nu inseamna ca cei din provincie sunt toti ca ei. Mai sunt si alte orase mult mai civilizate ca Bucuresti in provincie in care oamenii nu fug in capitala de dragul unor cladiri mai impunatoare si a unui salariu ceva mai mare care oricum se duce pe traiul mai scump. Nu toti provincialii sunt de pe camp cum nu toti bucurestenii nascuti acolo sunt de inalta clasa. Sa nu uitam ca nu sunt 10% bucuresteni cu adevarat demni de capitala Romaniei. Sa nu imi spui ca Militari, Dristor, Balta Alba , Pantelimon, Crangas, Vitan sau mai stiu eu ce cartier muncitoresc au locuitori de calitate superioara. Niste parveniti veniti de peste tot care alcatuiesc astazi asa numita populatie cu mot a Romaniei. Cand te nasti in Dorobanti, Kiseleff, Aviatorilor, Cartierul Evreiesc Rosetti , Romana, Polona etc. atunci ai dreptul sa spui lucruri nasoale despre provinciali sau alti bucuresteni. Pana atunci ori in Salajan ori pe camp intr-un catun de provincie tot aia e.
-
CC-Bv, sâmbătă, 22.12.2018 13:41
Valoarea unui OM nu e data de locul unde se naste sau creste si mai ales nu e data de modul cum conduce o masina. Exista oameni extrem de valorosi care conduc prost si cine stie pe unde sau nascut, precum si lichele care conduc al naibi de bine si sunt nascuti in locuri mai rasarite. Dar asta nu inseamna ca putem sa catalogam cu atata seninatate pe cineva limitandu-ne la cateva repere doar de dragu de a ne simtii noi superiori . E foarte usor sa critici pe altii in loc sa ai puterea sa vezi ce ai putea face mai bine, corectandu-ti propriile greseli. E timpul sa fim mai buni, mai permisivi, mai intelegatori, macar acum de dragul sarbatorilor!
-
inexorabil, sâmbătă, 22.12.2018 18:55
Ce banalitate…Adică nesemnalizarea! Mă rog, sunt sigur că, dacă ar ști șoferii noștri că semnalizarea a fost introdusă, ȋn premieră, de Buick, cu atât mai abitir nu ar…folosi-o :) Ador genul ăsta de opinii, recte cele pe care le-am remarcat aici. Dacă, prin absurd, ar fi invitată toată țara să se pronunțe pe AM, bag mâna nu ȋn foc, ci direct ȋn nucleul solar, că absolut toți i-ar incrimina pe alții/ceilalți…De fapt, fără voia mea (nici nu aș fi avut de ales, nu?), am crescut ȋn acest cult, reliefat și ȋn socialism, și ȋn “democrație” : negativii (răii, proștii și nebunii) se găsesc ȋntotdeauna ȋntr-o minoritate insignifiantă, pusă prompt cu botul pe labe de puzderia de pozitivi “nativi”. Dar ȋmi place să sparg gheața – recte vă mărturisesc păcatele mele ȋn trafic…și nu sunt rare! Nu tratez cu maximă atenție problema unghiului mort. Depășesc la risc (nu mereu, nu ȋn mediul urban, nu ȋn zone interzise/fără vizibilitate și doar dacă pe contrasens vine un vehicul greu, dar aceste condiții nu pot fi calificate drept scuze). Când unul sau altul ȋmi dă limpede de ȋnțeles că nu știe să interpreteze regula priorității (deși este perfect reglementată) la intersecția a două drumuri cu indicatoare de cedare, mă avânt prin fața lui și ȋl salut ironic. Când mă văd ocolit de orice șansă de a găsi un loc de parcare, mă hazardez la “handicapați” (da, da, știu: și eu sunt unul asemenea…). Haideți, să curgă și alte “spovedanii” de la poporul acesta “infailibil”. Bine, bine, suntem cei mai tari șoferi din lume (ȋn linie dreaptă și la depășiri, cu bolizi germani). Oricum, aștept mărturisirile voastre despre corectitudinea politică, pardon, automobilistică…
-
Calingura, sâmbătă, 22.12.2018 21:57
Pe mine ma enerveaza ca facem studii peste studii, dar nu luam nicio masura. Ma seaca cei care nu reusesc sa isi tina banda desi e marcata. Imi vine sa ii bat cu lantul pe cei care depasesc coloana. Si nu atat pe ei, cat pe militienii absenti care nu le iau si carnetul si masina. Ma dispera cretinii care blocheaza intersectiile sau mananca benzi aiurea. Unii au scuza dar alteori sunt doar irecuperabil de chiori si de prosti. Nu au niciun pic de empatie. Ii doare fix la capul bananei ca au fortat intrarea si urmeaza sa blocheze tot traficul. As acorda fara remuscari bataie + amenda. Ma enerveaza cei care parcheaza pe spatiile verzi. De ce pastele mamii lor? De ce? Nu e loc, nu opresti. Nu este un drept sa ai spatiu si masina; este un privilegiu, este limitat; ca orice in viata. Ce nu ma enerveaza deloc: - viteza altora. Ce ma arde pe mine grija? Ma simt mai prost ca nu pot merge la fel de tare? Treaba lui! - infrastructura. Este inutil sa ne plangem de ea. Este cum este si trebuie sa ne adaptam. - lipsa spatiilor de parcare in oras. Sunt cate sunt si cu asta basta. Stai in rahat acasa si gata.
-
Calingura, sâmbătă, 22.12.2018 22:04
Am vrut sa postez si apoi sa las la urma comentariul tau, Inexorabil. Am gresit pentru ca mi-as fi schimbat cu siguranta cuvintele. Ai mare dreptate. Si ai fost singurul dintre noi care a spus-o fara echivoc. Ne plangem de altii dar acei altii suntem noi. Noi facem magarii dar ne deranjeaza doar ale altora. Am sa marturisesc si eu: cand ma apuca, fac slalom cu viteza printre gusteri. Imi place sa conduc tare. Imi iau masuri de siguranta, nu fac niciodata intreceri cu nimeni, dar tot este o prostie ce fac. Trec foarte aproape de masinile altor colegi de trafic daca m-au enervat; le dau flashuri si ii injur de neam si valoare. Sunt agresiv si imi dau seama ulterior cat este de penibil. Sigur mai fac si altele, dar cine le mai contorizeaza.
-
Tatraurs, sâmbătă, 22.12.2018 23:07
@caligula. Cand un bou cap de coloana merge cu sub viteza legala iar dupa el sta toata turma lipita de bare,chiar nu te deranjeaza deloc? Te-ai grabit vreodata undeva si ai dat de ei si ai ramas calm?
-
Calingura, sâmbătă, 22.12.2018 23:15
@Tatraurs - ba da. Dar nu in oras, ci pe drumurile nationale. Trebuia sa mentionez si asta. Insa tot nu iti da dreptul sa depasesti toata coloana pe linia de tramvai.
-
Tatraurs, sâmbătă, 22.12.2018 23:41
@calingura. Banui ca ti-ai dat pana acum intalnire cu vreo fata. Si banui ca ai patit ceva care te-a facut sa intarziichiar la prima intalnire.. Ca sa nu pari necioplit,sunt sigur ca n-ai stat in spatele alora care merg prin oras cu 30/h ,aia cara nu te deranjeaza ca dorm la volan in oras...
-
inexorabil, duminică, 23.12.2018 01:17
@Calingura, ȋți ȋnchipui cumva că din gura mea ies flori ȋnmiresmate ȋn situații tensionate din trafic? Nu, căci și eu mă exprim “buruienos”, fiindcă, prin prismă psihologică, agresivitatea ȋn trafic reprezintă o caracteristică (fie și atipică ȋn restul timpului) ușor de…dobândit, pentru orișicine. De ce? Mă ȋncumet la o explicație proprie, dar, totodată, sper că și logică: a circula echivalează, ȋntr-adevăr, cu o chestiune de viață și de moarte; practic, ȋn fiecare clipă (conștientizezi că) mergi pe sârmă deasupra unei prăpastii, chiar și dacă ai zbura singur cuc pe autostradă – de pildă, nu ar fi exclus să faci o manevră neașteptat de greșită, așa, “din senin”, astfel ȋncât să nu poți redresa mașina (mai ales dacă panica te subjugă imediat, paralizându-ți reflexele salvatoare), iar la asemenea viteze orice izbitură de un obstacol sau altul ȋți poate fi fatală...Pare o conjunctură paroxistic ridicolă, dar știi axioma: teoretic, orice este posibil. A sta permanent atenți – adică ȋncordați – la volan, din cauză că intervin din subconștient atâtea și atâtea cazuri mediatizate de accidente (inițial, ȋn momentul perceperii lor, le tratăm cu indiferență și nici nu ne trece prin minte că ne-ar putea afecta psihic mai mult decât am realiza sau am admite) și mai ales din cauză că suntem asaltați, ȋn mod incontrolabil, de gândurile cotidiene negative, alimentează, din păcate, starea noastră de surescitabilitate, ceea ce se dovedește…imposibil de legiferat; tot stăpânirea de sine, tot sângele rece și tot inspirația miraculoasă sunt cei mai competenți legiuitori.
-
PolitOlogu, duminică, 23.12.2018 10:37
Într-adevăr, sunt multe lucruri care ne enervează la alții, dar pe care, uneori, le facem și noi. Sunt și lucruri pe care eu nu le fac niciodată dar care mă enervează să le văd făcute de alții: să parchezi pe locurile persoanelor cu handicap sau să parchezi ocupând două locuri de parcare. Pentru asta e nevoie de o mare doză de nesimțire și sunt foarte mulți cei care o au.
-
andrei, duminică, 23.12.2018 14:07
@ Tatraurs Ce e așa greu de priceput? Aia de care vorbești e viteza maximă legală, nu viteza minimă. Dacă unul nu are nici măcar viteza minimă atunci e o problemă. Altfel, viteza maximă nu e obligatorie. Viteza minimă e, în general, de 30km/h dacă nu e specificat prin semnalizări altfel. Prin urmare, enervarea ta seamănă foarte mult a lipsă de bun simț și chiar prostie.
-
Calingura, duminică, 23.12.2018 14:18
@Tatraurs - tocmai mi-a luat Andrei vorba din gura. Treaba e simpla: unde e lege nu-i tocmeala. Nu ai voie sa faci anumite lucruri. Toti avem o scuza si daca am actiona ca tine, ar fi haos pe drum. In alta ordine de idei, vreau sa mentionez 2 aspecte: 1. cand eram eu de varsta la care cred ca esti tu, si ieseam cu fete, nu prea avea nimeni masina. Ma duceam cu metroul sau pe jos. O singura data am depasit si coloana si refugiul si m-am simtit ca un interlop si ca un prost pentru ca este foarte periculos. 2. tocmai ce am ratat o trecere de pietoni si puteam sa dau peste un tip, pentru ca imi place sa merg tare. Uite ca nu am fost atent la o regula de baza si puteam ajunge in puscarie. De asta anumite lucruri e mai bine sa nu le faci oricat ai fi tu de sigur pe tine. Regulamentele te pazesc de prostia proprie.
-
Tatraurs, duminică, 23.12.2018 17:28
@andrei,stai linistit cu enervarea mea si cu a ce seamana,am inteles din start ce ziceai cu limita de viteza. Eu ziceam de bunul simt,sa nu stanjenesti traficul. Daca tie ti se pare normal,daca nu e un semn cu limita minima,zi-mi maine pe unde vrei sa mergi cu masina si iti promit ca vin si merg cu 19km la ora mai putin ca limita maxima admisa in fata masinii tale.
-
inexorabil, duminică, 23.12.2018 17:54
@PolitOlogu, ajunge să te mândrești, să te infatuezi…și atunci se consideră pe Undeva că săvârșești toate păcatele și relele din lume, chiar dacă “eu nu le fac niciodată” (dar nu fii atât de sigur că nu vei face măcar o dată și măcar unul dintre ele). Persoane cu DIZABILITĂȚI, nu cu handicap. Cine iubește “principiile, valorile și standardele democrației occidentale” adoptă instinctiv și corectitudinea politică. Iar cine moare de grija infirmilor pe tema locurilor de parcare oare se preocupă și ȋn privința mijloacelor de trai, a necesităților și a intereselor legitime ale acestora? Căci ce diferență morală s-ar insinua ȋntre un “nesimțit” care chiar nu vede altă soluție (nu mai bine ȋși lasă mașina acolo unde se pot crea blocaje și pot apărea nervi pentru el și alții, numai ca un singur bătut de soartă să se poată desfășura nestingherit? – se pare că astăzi sunt la Putere drepturile omului, nu drepturile oamenilor) și un egoist care se automăgulește cu solidaritatea de salon, pardon, de tastatură? Dacă un infirm și-a parcat mașina, ȋl și ajuți să coboare și să se fixeze ȋn cărucior (că poate nu mereu va avea ȋnsoțitorul legal lângă el) sau ți se par suficiente “atitudinea civică” și “mulțumirea personală” de a fi găsit disponibil chiar locul dedicat lui prin lege? Ȋnchei tot pe coordonatele “solidarității” : ȋmi pare rău că subliniez, dar, cel puțin ȋn rromanika, “raiul” occidental este exclusiv filtrat prin perspectiva solipsistă și raportat la non-substanțialitatea individualistă (scuze de pleonasm!). Cu alte cuvinte, este tragic și comic ȋn același timp ca omul-standard al prezentului să capete impresia bizară că o ȋndestulare/ȋmbuibare personală și o siguranță a consumului și a huzurului garantată de autorități vor constitui cartea lui de vizită pentru conștiința și judecata istoriei.
-
PolitOlogu, luni, 24.12.2018 11:56
@inexorabil De fapt, corect și recomandat este să se folosească sintagma „persoană cu dizabilități” în locul cuvântului „handicapat”. Nu este deloc greșită folosirea sintagmei „persoană cu handicap” - aceasta având un sens propriu, diferit de „persoana cu dizabilități”. Dacă vrei mai multe explicații folosește google, literatura de specialitate și legislația dedicată (ex. legea 448). Concluzie: faci confuzie! Observ că, pentru tine, există diferențe între drepturile omului și drepturile oamenilor. Aci există două variante: fie nu înțelegi că vorbim despre două sinonime, fie consideri că drepturile colective au prioritate și chiar pot justifica încălcarea drepturilor unei persoane. Concluzie: spui tâmpenii! Ca om cu expertiză în domeniul drepturilor omului (inclusiv cele ale persoanelor cu handicap) îți recomand să te abții de la a mai face comentarii pe temele de mai sus pentru că, în mod inexorabil, te vei face de râs. Și, pentru a-ți mai domoli infatuarea gratuită, îți ofer câteva citate spre studiu: „Ori-care cap îngust un geniu pară-şi” (Eminescu) „Prostul cel mai prost e prostul alterat de filosofie.” (Lucian Blaga) „Un prost învățat e mai prost decât un prost neînvățat.” (Moliere) „Cu cât e mai mică mintea cu atât mai mare e îngâmfarea.” (Aesop) Hav ă nais dei! :P
-
inexorabil, luni, 24.12.2018 14:31
Drăguţă cacealma, dar nu m-a convins… Nici măcar legiuitorii nu pot fractura legile…limbii române. Cert este că am căpătat încă un “prieten” pe listă. Eu am explicat de ce suspiciunea de infatuare planează asupra ta; tu doar ai întors acuzaţia exact cum ai specificat: în mod gratuit! Citatele le ştiai dinainte, le-ai găsit strânse laolaltă (în acest caz, măcar să-i mulţumeşti cu o bere celui harnic; de exemplu, cere-i lui Mafia, din cele netrimise lui Zărne) sau te-ai străduit să le aduni cu motor de căutare? Dacă ai fi mizat pe “Oda proştilor” (de Ion Pribeagu), chiar că m-ai fi impresionat. Incult cum m-am născut, doar pe aceasta am reţinut-o din colecţia moraliştilor. Constat că stilul sarcastic întemeiat pe invocarea corectitudinii politice nu s-a “lipit” de tine, deci eu vorbeam cu schepsis, iar matale mă abordezi în…termeni juridici. Că tot a venit iarna: meştereşte-ţi o sanie din cărţi de Drept, care sunt doar pe placul erudiţilor…smeriţi. “Concluzie” : rămâi prin zonă. Promit că nu vei regreta “:P” PS. În ajunul Crăciunului, îţi mulţumesc pentru această frumoasă pildă de iubire între semeni. Ai fi putut s-o amâni…Dar nu-i bai; noi să fim sănătoşi şi Becali antrenor în continuare.
-
Tatraurs, marţi, 25.12.2018 21:33
@politologu. Stiu ca ma bag aiurea in seama,dar e aiurea sa jignesti un om care are o parere diferita fata de a ta.M.am intalnit odata cu un om care se lauda la fel,ca e expert in drepturile omului. Nu era avocat,cum toti se lauda mai nou cu drepturile omului,era sociolog. O tot tinea cu oamenii de culoare. L.am intrebat daca poate sa imi arate pe geam din masinile parcate care e masina mea,i.am dat unindiciu,i.am zis ca e de culoare. A ales prost,a mea e gri inchis :)). Tot asa si cu persoanele cu nevoi speciale. De ce se considera jignire daca ii zic unu om ca are un handicap si nu o nevoie speciala? Nu inteleg. Eu unul ,refuz noua ordine corwct politic,pentru mine e postas si nu factor postal,e stweward nu insotitor de bord,nu e rrom ci e fix asa cum isi zic de generatii,,e secretara nu asistent manager, e paznic nu agent de paza,e pederast nu divers...Handicapat= om cu nevoi speciale suna cprecum cioban=indrumator neopastoral.Probabil faci parte din aia utili care considera ca sex.ul fluid e un drept al omului si e real.Citatul de la Aeaop ti se poteiveste manusa. Apropo,"corect si recomandabil",cine recomanda? Handicapatii aia care au decretat acum in Anglia ca si baieteii au menstruatie?
-
Tatraurs, marţi, 25.12.2018 21:54
@ politologul. Imi cer iertare,am citit in diagonala ce ati scris,prima parte si m-am pornit cu ura. Apoi,am citit doar ultima parte a comentariului. Dupa ce-am postat,am avut intr-un final bunul simt sa citesc tot. Am fost un prost,am inteles tarziu,imi pare rau ca m-am bagat ca musca-n dosul vacii.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Pe mine ma mai enerveaza si aia care nu respecta limitele de viteza legale. Aia de merg prin Bucuresti cu 40-50 si habar n-au ca limita de viteza in capitala e de 60km/h,asa scrie pe fiecare semn de la intrararile din Bucuresti dar nimeni nu le vede. Sau pe dn1,spre Ploiesti unde limita e de 70km/h prin localitati si toti merg cu 50 pe a doua banda chiar daca o au pe prima libera.