Cât mai ține verdele la semafor? După BMW, și Audi oferă mașini care comunică cu semafoarele inteligente
Mașinile conectate cu infrastructura vor deveni o realitate a lumii care ne înconjoară în următorii ani. Iar BMW și Audi fac primii pași spre mașinile care comunică în timp real cu semafoarele.
BMW și Audi nu se află în luptă directă doar la nivelul vânzărilor, acolo unde ambele mărci sunt depășite în acest an de rivalii de la Mercedes-Benz, ci și la nivel de tehnologie și conectivitate. Iar cea mai nouă zonă accesată de aceste mărci este cea a comunicației directe cu semafoarele, prin care mașina îți oferă informații în timp real legate de culoarea următorului semafor și chiar și de timpul rămas pe culoarea verde sau roșie.
Dacă BMW a inaugurat aplicația EnLighten în vara trecută, aceasta fiind disponibilă pe modelele care au instalată opțiunea Apps și în zonele în care infrastructura inteligentă permite acest lucru, Audi anunță astăzi pachetul Traffic Light Information (TLI), care le oferă mașinilor posibilitatea de a interacționa cu semafoarele pe lângă care trec acestea.
Rețeaua de străzi din câteva orașe americane este prima care va beneficia de aceste două aplicații. Dacă în cazul celor de la BMW aplicația a pornit cu circa 2000 de semafoare din orașele Portland, Eugene (Oregon) și Salt Lake City (Utah), Audi TLI va fi lansată în acest an pe Q7, A4 și A4 Allroad în șapte zone citadine și metropolitane din SUA despre care Audi nu vorbește în detaliu în acest moment.
Informațiile legate de culoarea viitoarelor semafoare de pe traseul urmat într-un anumit moment le permite șoferilor să afle dacă prind sau nu culoarea verde, aceștia având astfel posibilitatea să frâneze din timp la nevoie, economisind carburant și emisii. Comunicarea dintre mașină și semafoarele inteligente are loc prin intermediul unei conexiuni online.
"În viitor, această tehnologie poate fi integrată cu navigația mașinii sau cu sistemul Start-Stop și poate ajuta chiar municipalitățile să controleze și să fluidizeze traficul auto în zonele citadine", spune Pom Malhotra, managerul diviziei care se ocupă de vehiculele interconectate în cadrul Audi SUA.
Asta e ceva total inutil