Carlos Tavares, șeful Stellantis, avertizează că o viitoare criză va încetini tranziția către mașini electrice
Potrivit lui Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, o viitoare criză financiară ar putea avea efecte negative asupra tranziției către vehicule electrice. Asemenea probleme ar putea fi cauzate și de reducerea subvențiilor pentru mașini electrice de către guverne, avertizează șeful grupului multinațional.
Încă din 2020, industria auto se confruntă cu cea mai gravă criză din perioada recentă, tocmai atunci când majoritatea producătorilor au început să-și concentreze resursele asupra tranziției către mașini electrice. Criza mondială de semiconductori și problemele de aprovizionare au dus la încetinirea și chiar oprirea temporară a producției de modele noi, un fenomen care a afectat majoritatea producătorilor.
Cu această ocazie, Carlos Tavares, șeful Stellantis, a avertizat că o viitoare astfel de criză va încetini semnificativ tranziția către vehicule electrice. Acest anunț vine în contextul în care Parlamentul European a votat interzicerea vânzării de mașini cu motoare termice din 2035, iar Stellantis și-a anunțat, în mod neașteptat, retragerea din Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Într-un eveniment susținut în Germania, Tavares a precizat că băncile centrale trebuie să fie atente în ceea ce privește luarea unor decizii. Mai mult, potrivit șefului grupului multinațional, o criză viitoare vor duce la micșorarea subvențiilor pentru clienți, lucru care i-ar descuraja să-și cumpere o mașină electrică.
Anterior, Tavares a mai avertizat asupra unei viitoare crize de baterii care ar urma să apară în 2024 sau în 2025. Criza ar putea fi adâncită și de lipsa de materii prime, care s-ar putea întâmpla în 2027 sau 2028. Stellantis va deschide o fabrică nouă de baterii în orașul Kokomo din statul Indiana în 2025. Mai mult, grupul multinațional va investi echivalentul a peste 33 de miliarde de euro în electrificarea mărcilor sale până în 2025.
Carlos Tavares a mai subliniat și importanța de a menține regulile cu privire la emisii într-o situație stabilă. „Singurul lucru care ne ajută să livrăm este stabilitatea. Încetați să vă mai jucați cu regulile. Lăsați regulile așa cum sunt și lăsați oamenii să lucreze cum trebuie cu multă concentrare și multă rigoare”, a declarat șeful Stellantis.
via Carscoops
le zice bine, cred c-a prins curaj doar de cand Edikk e lipsa la apel pe AM.