Carlos Ghosn ripostează: fostul președinte Nissan a făcut plângere împotriva deciziei de prelungire a arestului
Carlos Ghosn, fostul președinte Nissan, a depus o plângere împotriva deciziei instanței care a decis prelungirea arestului pe baza unor noi acuzații de fals în declarații, potrivit autorităților din Tokyo.
Carlos Ghosn, președintele și CEO-ul Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi, a fost arestat pe 19 noiembrie în Japonia pentru că a raportat venituri mai mici decât în realitate în documentele oficiale Nissan și pentru că a utilizat banii constructorului în interes personal.
Procurorii japonezi au spus că, printre altele, atât Ghosn, cât și un alt director, Greg Kelly, au conspirat astfel încât să nu declare aproape 90 de milioane de dolari din banii pe care Ghosn i-a câștigat la Nissan în perioada 2010-2015.
La începutul acestei săptămâni, Nissan, Carlos Ghosn și Greg Kelly au fost puși sub acuzare în mod oficial, informație confirmată chiar de producătorul japonez.
În cazul lui Ghosn, el a primit o prelungire a arestului până pe data de 20 decembrie, pentru noi acuzații de fals în declarații. Însă, fostul președinte Nissan a depus o plângere împotriva acestei decizii a instanței, potrivit autorităților japoneze.
În cele mai multe cazuri, inculpații de acest fel sunt trimiși în judecată și le este refuzată cauțiunea dacă neagă acuzațiile care le sunt aduse, conform informațiilor Reuters.
Până acum, Carlos Ghosn și Greg Kelly nu au făcut nicio declarație prin intermediul avocaților, însă presa japoneză susține că ambii au negat acuzațiile care le-au fost aduse.
Via Reuters
Să recapitulăm: VAG – lăsare cu dezvăluiri, sancțiuni, arestări. RNM – ceva asemănător, dar de intensitate categoric mai scăzută și cu mult mai puține (așa pare) persoane incriminabile. Cine completează “podiumul” celebrelor și dumnezeieștilor vânzări la scară mondială? Desigur, Toyota. Ȋn acest caz ȋnsă, ai impresia că ȋnsuși Codul Bushido este CEO. Nu, nu sunt sarcastic. Recent, o persoană apropiată și mai avizată decât mine ȋn automobilism mi-a dat de ȋnțeles că trebuie urmată o singură realitate și anume: toate drumurile duc la…Toyota. Chiar dacă nu toate aceste drumuri echivalează cu atuuri sau cu pretenții. Pilda despre alegerea (pripită) lui Paris se poate aplica și aici. Pe mine m-a sedus frumusețea (“americanele”), refuzând, ȋn schimb, puterea (“germanele”) și ȋnțelepciunea (“japonezele”). Dar, ȋn sinea mea ascunsă, am știut ȋntotdeauna că Toyota reprezintă soluția pentru cât mai puține...migrene (ideal ar fi să nu suferi de niciuna…dar ȋn altă viață sau pe altă lume). Chiar și așa babă zbârcită cum o văd (asta dacă nu este supusă “chirurgiei estetice” de către “medici” precum casele italiene de design). Sau să admitem că este o intelectuală de calibru și onestă, dar fără sare și piper. Clar rămâne un aspect: nu mă voi “vindeca” niciodată de excentricitate, de risc, de “diferență”, de “nebunie”, de senzație, dar, dacă vă ȋncearcă inteligența (fie și conformistă, dar…confortabilă) prietenului meu, atunci aceia dintre voi care ȋncă nu mizează pe “asiatice” (Japan + South Korea) – și cu Toyota ȋn vârful piramidei ȋncrederii – ar fi cazul s-o facă și ȋncă ȋn mod ireversibil…Să nu zăbovească din cauza acelor…recall-uri sau a “necazurilor pățite de cunoștințe care credeau că dau lovitura dacă ȋși cumpără Toyote” (la câți mecanici cunosc eu, uite că ȋncă nu am auzit de probleme). Precizez că niciodată nu vă voi putea oferi un sfat mai util; arhiva AM vă va aminti mereu ce v-am spus astăzi… PS. Este just că, dintre cele trei litere ale acronimului RNM, două aparțin japilor…Cred ȋnsă că povestea cu “delapidarea” sau “evaziunea fiscală” comisă de Ghosn și “acolitul” lui va rămâne ȋn coadă de pește (și sigur nu va afecta trendul ascendent comercial al concernului), pe când Dieselgate poate fi ȋncadrat juridic cu certitudine…Și atrage oprobriul cuvenit.