Carlos Ghosn ar putea pierde toate funcțiile deținute la Renault: "Nu este în măsură să mai conducă"
Consiliul de Administrație al Renault se va reuni marți pentru a stabili o nouă conducere interimară prin care să-l înlocuiască din toate funcțiile pe Carlos Ghosn, ca urmare a arestării sale în Japonia.
Carlos Ghosn, președintele și CEO-ul Alianței Renault - Nissan - Mitsubishi, a fost arestat luni în Japonia pentru că a raportat venituri mai mici decât în realitate în documentele oficiale Nissan și pentru că a utilizat banii constructorului în interes personal.
Cei de la Nissan au reacționat rapid și au anunțat îndepărtarea sa din postul de președinte al consiliului de admnistratie, după ce anterior acesta renunțase la postul de CEO în 2017.
Renault este acum pe punctul de a lua măsuri similare împotriva lui Ghosn. Consiliului de administrație al constructorului francez se va reuni marți pentru a stabili o conducere interimară prin care Ghosn va fi înlăturat din funcțiile de președinte și CEO.
Statul francez deține 15% dintre acțiunile Renault, iar ministrul de finanțe Bruno Le Maire a anunțat deja că Ghosn nu poate rămâne la conducerea companiei. "Carlos Ghosn nu mai este în măsură să conducă Renault. Cu toate acestea, nu am cerut îndepărtarea formală din consiliul de conducere dintr-un motiv foarte simplu: nu avem nicio dovadă și urmăm procedura legală", a declarat el cu referire la întrunirea consiliului de administrație.
Oficialii Renault insistă că parteneriatul cu Nissan nu va fi afectat de arestarea lui Ghosn, însă Le Maire a admis că francezii trebuie să reacționeze rapid. "Renault a fost slăbită, ceea ce înseamnă cu atât mai mult că trebuie să acționăm rapid", a adăugat el.
Acțiunile Renault au scăzut cu până la 12% în cursul zilei de luni, după anunțul referitor la arestarea lui Ghosn. În schimb, acțiunile Nissan au scăzut cu circa 5%, ca urmare a faptului că anunțul a venit după închiderea cursei de la Tokyo.
În cursul acestui an, Ghosn a propus o fuziune între Renault și Nissan, însă negocierile au eșuat din cauza faptului că nici statul francez, nici cel japonez nu vor să cedeze acțiunile pe care le dețin la proprii constructori.
Via Investing, Reuters, Caradisiac
cum spuneam...kaput kariera... pacat, indiferent daca va fi gasit inovat sau nu, iese de pe firmament pe usa din dos. niste scuze japonezilor s-ar impune, in stilul arhicunoscut: ochii in pamant si 12 plecaciuni. Apoi acasa la pensioara.