Carlos Ghosn acuză: "Nu vindem electrice pentru că nu există infrastructură"
Şeful Renault-Nissan susţine că maşinile electrice ale anului 2013 nu ar fi o problemă pentru cumpărători, dificultatea achiziţiei fiind legată de lipsa staţiilor de încărcare.
După ce Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, anunţa acum trei ani o prognoză mult prea optimistă pentru vânzările maşinilor electrice produse de grupul auto franco-japonez, 1.5 milioane de unităţi până în 2016, realitatea a contrazis serios planurile oficialului brazilian: doar 120.000 de electrice vândute până acum, majoritatea exemplare ale modelului Nissan Leaf. Totuşi, Ghosn susţine că nu calculele Renault-Nissan sunt vinovate pentru această diferenţă uriaşă, ci faptul că infrastructura din Europa, China şi SUA nu s-a dezvoltat în ritmul normal.
"Problema actuală a maşinilor electrice nu este preţul, ci infrastructura. Nici eu nu mi-aş cumpăra o maşină pe benzină dacă nu ar exista staţii de alimentare cu acest tip de carburant. Trebuie să recunoaştem că vindem mai puţin decât credeam. Dar asta se întâmplă pentru că am crezut că infrastructura se va dezvolta mult mai rapid. Nu e cazul", spune Carlos Ghosn într-un interviu acordat Financial Times.
Conform oficialului Renault-Nissan, ţinta de 1.5 milioane de maşini rămâne actuală, doar că anul în care aceasta va fi atinsă s-a schimbat: "La viteza de vânzări de astăzi, cred că atingerea acestei borne se amână cu patru sau cinci ani", a declarat Carlos Ghosn.
Incapatanarea asta de a oferi pe piata ceva nou imi aduce aminte de mai vechiul Espace. Asa cum era el oferit la inceputul anilor '80 monovolumul asta nu avea concurent. Clientul obisnuit din Europa l-a primit cu retincenta, ca urmare planurile de vanzari nu au fost cele scontate si ceea ce ar fi trebuit sa fie primul dintre constructori care a prins trenul s-a dovedit un codas, nefiind niciodata premiantul clasei. Uite asa deschizi pentru altii drumul iar noii veniti apar pe o piata deja formata.