Carlos Ghosn acuză Nissan de un "complot" pentru a-l îndepărta de la conducere: "Acuzațiile împotriva mea nu au niciun fundament"
Carlos Ghosn susține că mai mulți oficiali Nissan au "complotat" pentru a-l îndepărta de la conducerea constructorului japonez și că acuzațiile justiției nu au niciun fundament real.
La o săptămână după ce a reușit să fugă în mod spectaculos din Japonia în Liban, Carlos Ghosn a susținut miercuri la Beirut o amplă conferință de presă în cadrul căreia a oferit propria perspectivă cu privire la evenimentele care au condus la arestarea sa în Japonia la finalul anului 2018.
Ghosn a negat vehement toate acuzațiile formulate de justiția japoneză împotriva sa cu privire la o serie de nereguli financiare și a prezentat în apărarea să o serie de documente oficiale legate de unele tranzacții de la Nissan care au fost semnate inclusiv de numeroși oficiali Nissan.
"Acuzațiile împotriva mea sunt lipsite de fundament. Nu există nicio țară democratică în care să mergi la pușcărie sub astfel de acuzații, chiar dacă acestea ar fi corecte", a explicat el.
Ghosn susține că au existat două cauze care au condus la acest deznodământ: Nissan a început să înregistreze o scădere a vânzărilor, iar reprezentanții constructorului japonez se temeau că Ghosn intenționează să realizeze o fuziune cu partenerii de Alianță de la Renault.
"Unii dintre prietenii mei japonezi s-au gândit că singurul mod să scape de influența Renault asupra Nissan este să scape de mine. Am fost doborât de un complot pregătit de Nissan."
"Cine a făcut parte din complot? Evident, Hiroto Saikawa (nr. - fostul CEO Nissan), Hari Nada (n.r - fostul adjunct al lui Ghosn la Nissan) și Toshiaki Onuma (n.r - administrator Nissan). Dar au fost mulți alți oameni, printre care și Masakazu Toyoda, membru al consiliului de administrație, care a fost legătura între Nissan și autorități", a adăugat Ghosn.
De altfel, Ghosn a continuat prin lansarea unui atac dur la adresa Nissan cu privire la evoluția pe bursă, în contextul în care valoarea de piață a constructorului a scăzut cu peste 10 miliarde de euro după arestarea sa.
În plus, Ghosn a criticat Renault pentru ratarea unei oportunități de a fuziona cu Alianța Fiat-Chrysler, care este foarte aproape de un acord similar cu rivalii de la Grupul PSA. "Cum poți pierde această oportunitate uriașă? Este incredibil că s-a întâmplat asta", a mai spus el.
deci furtul e legal? looool. boss, las-o jos ca macane. si te-ai si gasit de unde sa tii prelegeri, de la beirut.