Carlos Ghosn a dat în judecată Nissan și Mitsubishi: cere daune de 15 milioane de euro pentru că a fost concediat

Publicat duminică, 21.07.2019 11:12 de Paul Cosma

Carlos Ghosn a inițiat o acțiune în justiție în Olanda împotriva Nissan și Mitsubishi, după ce anul trecut a fost revocat din poziția de președinte al alianței pentru acuzații de delapidare. Ghosn cere daune de 15 milioane de euro pentru “greșeli grave” privind concedierea sa.

Eliberat din funcțiile pe care le deținea la Renault și în cadrul alianței cu Nissan și Mitsubishi, Carlos Ghosn a petrecut o bună perioadă în arest în Japonia după ce a fost acuzat de multiple infracțiuni. Le-a negat pe toate și a fost eliberat pe cauțiune în schimbul a 4.5 milioane de dolari.

Ghosn vrea să-și refacă imaginea șifonată și își caută dreptatea în justiție. Mai exact în Olanda, acolo unde are și “reședința fiscală”. Carlos Ghosn a dat în judecată Nissan și Mitsubishi pentru modul în care a fost concediat, invocând “greșeli grave” și cere despăgubiri de 15 milioane de euro, potrivit publicației olandeze NRC.

În Olanda, dacă vrei să concediezi un director executiv, întâi trebuie să-i spui care sunt acuzațiile care i se aduc și apoi trebuie să-i prezinți dovezile pe care îți bazezi acuzațiile. Aceste lucruri nu s-au întâmplat,” a declarat avocatul lui Ghosn, Laurens de Graaf, pentru NRC.

Cererea lui Ghosn este analizată de o instanță din Amsterdam, însă până acum nu a fost stabilit un prim termen în acest proces.

Via Reuters

  • zarnesteanu, luni, 22.07.2019 04:18

    In sfarsit ceva normalitate in toata tevatura asta.

  • inexorabil, luni, 22.07.2019 08:02

    Zărne, bineînţeles că Mafia ar putea interveni în discuţie, ca să-ţi reproşeze că afirmaţia ta este condiţionată de “japofobia” ta, iar nu bazată pe argumente obiective. Ceea ce ar ignora el însă priveşte un subiect foarte delicat al zilelor noastre, care tinde să devină o racilă…globală şi anume erorile…intenţionate, soldate cu concedierea (pe plan privat) şi/sau cu arestarea şi condamnarea (pe plan public/judiciar). Particularizând, nu sunt un fan al lui Carlos Ghosn şi, deşi nu sunt “tangent” cu miezul evenimentelor, am “simţit” de la bun început că o anumită “elită” din RNM vrea să i-o coacă…Ori fabricând, ori invocând “dovezi” de ilegalitate care, conform asigurării din partea avocatului lui Ghosn, nu pot fi susţinute în mod riguros, persuasiv, inechivoc! Eh, substratul motivaţiei acestei…conspiraţii se ancorează în ce altceva decât în suveranul şi “anticoruptul” factor financiar…Mai neaoş spus, marş afară, băi ţărane din triburile amazoniene, că banii pe care îì câştigi nu se justifică şi, deci, ne revin nouă, samurailor neiubitori de arginţi şi fideli Codului Bushido. Totuşi, oare fostului “şef de trib” RNM nu i se poate atribui niciun merit, niciun aport la saltul impresionant al Grupului către prea înalta sferă…comercială reprezentată de “liga sfântă” (şi, evident, selectă) care le cuprinde pe VAG şi Toyota? Zic! (vianu, dă-mă în judecată pentru furt intelectual, recte încălcarea drepturilor de autor). PS. Ce m-aş râde să aud că, în Ţara Soarelui Răsare, “lupta împotriva corupţiei” ar fi coordonată de…Yakuza sau de serviciile secrete (am scris obligatoriu “sau”, ca să nu apară confuzii de termeni :D).

  • vlad, luni, 22.07.2019 12:31

    Are tupeu mare, Goshn. S-a luat probabil dupa exemplul penalilor de la noi, care mai primesc si despagubiri cand ies de la mititica. El a demisionat in ianuarie 2019, probabil primind bonificatii serioase pentru asta de la RNM, si nu a fost concediat. http://www.automarket.ro/stiri/ghosn-a-demisionat-de-la-renault-adjunctul-sau-si-fostul-ceo-michelin-au-89383.html

  • Ciprian, luni, 22.07.2019 15:12

    @vlad: a demisionat de la Renault nu de la Nissan sau Mitsubishi.

  • @Ciprian, luni, 22.07.2019 15:50

    Am inteles.