Car of the Year 2015: 31 de candidaţi se luptă pentru prestigiosul titlu

Publicat miercuri, 23.07.2014 14:33 de Sebastian Toma

Organizatorii concursului Car of the Year au prezentat candidaţii ediţiei 2015. Câştigătorul va fi anunţat anul viitor, în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Juriul care organizează ediţia 2015 a Car of the Year a prezentat lista modelelor înscrise în competiţie. De la Audi TT până la Toyota Aygo şi Subaru WRX STI, există 31 de maşini care vor fi comparate de două ori şi trecute printr-o semifinală şi o finală pentru a determina favoritele juriului. Ca de obicei, toţi candidaţii eligibili trebuie să fie modele care să fie la vânzare în prezent sau până la sfârşitul anului şi care sunt aşteptate să obţină cel puţin 5.000 de unităţi vândute în viitorul an. În prima fază a votului, vor fi prezentaţi şapte nominalizaţi, aceştia urmând să fie anunţaţi în data de 15 decembrie 2014. Câştigătorul va fi anunţat la Salonul Auto de la Geneva, în prima zi de presă a evenimentului, programată în data de 2 martie 2015.

OFICIAL: Peugeot 308 este Maşina Anului în Europa 2014

Ediţia 2014 a "Car of the Year" a fost câştigată de Peugeot cu noua generaţie a lui 308. La vremea respectivă, compacta din Sochaux a reuşit să detroneze modele precum BMW i3 şi Tesla Model S. Ediţia precedentă a concursului a avut 30 de maşini înscrise, iar finala a fost o bătălie între şapte modele. În 2012, titlul de Maşina Anului a fost adjudecat de Volkswagen Golf 7. Toate testele prin care vor trece cele 31 de modele înscrise vor fi derulate în Germania, iar comitetul organizaţional este compus din şapte membri, reprezentând Italia, Spania, Olanda, Suedia, Franţa şi Germania.

Trofeul ediţiei 2015 a ”car of the Year” va fi înmânat reprezentantului câştigătorului la Salonul Auto de la Geneva.

Juriul ediţiei 2015 a ”Car of the Year” include 58 de jurnalişti, unii dintre ei fiind la prima participare în cadrul acestui comitet, dar niciunul nu este nou în meseria de jurnalist auto. Juraţii reprezintă 22 de ţări europene, iar proporţia numărului de juraţi din fiecare ţară este dată de importanţa pieţei respective în Europa atât în materie de vânzări, cât şi în materie de producţie de automobile, de unde şi motivaţia existenţei a şase juraţi din Germania, Franţa, Italia, Spania şi Regatul Unit, mai mulţi decât celelalte pieţe europene. România nu este reprezentată la ediţia 2015 a Car of the Year, nici prin juraţi, nici prin modele concurente. Juraţii noi îi înlocuiesc pe colegii care s-au retras din juriu din motive de vârstă sau motive personale şi împart aceleaşi valori cu organizaţia. Spre deosebire de alte premii de gen, va exista doar un câştigător absolut, la fel cum au fost şi la ediţiile precedente, evitând premiile multiple pe clase şi categorii. Nu contează dacă maşina câştigătoare este premium, de volum, puternică sau economică, frumoasă sau mai puţin frumoasă.

Marca Modelul
Audi TT Coupe
BMW Seria 2 Active Tourer
  Seria 2 Coupe
  i8
  X4
Citroen C1
  C4 Cactus
Fiat 500X
Ford EcoSport
  Mondeo
Hyundai i20
Infiniti Q50
Jeep Renegade
Kia Soul
Lexus NX
  RC
Mercedes-Benz Clasa C W205
  GLA
  Clasa S Coupe
 Nissan Pulsar
  Qashqai
  X-Trail
Opel Corsa
 Peugeot 108
Porsche Macan
Renault Twingo
Skoda Fabia
Smart Fortwo
  Forfour
 Subaru WRX STI
Suzuki Celerio
Toyota Aygo
Volkswagen Passat

Via COTY

  • mog, miercuri, 23.07.2014 15:21

    probabil i8...

  • mircea1380, miercuri, 23.07.2014 15:52

    XC90 nu intra in concurs ?! S-ar putea sa fie revelatia anului...

  • lorinczi.thomas, miercuri, 23.07.2014 16:16

    Pariez toate economiile pe Passat.

  • cocolino, miercuri, 23.07.2014 16:41

    Da chiar , de ce XC90-ul nu-i pe lista ?! (2015 Volvo XC90)

  • firebird, miercuri, 23.07.2014 17:51

    new Mondeo!

  • Andrei, miercuri, 23.07.2014 18:31

    Eu as vota Mercedes Clasa C W205, cred ca are toate atuurile sa fie votata masina anului 2015,acum ramane de vazut....

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 23.07.2014 18:50

    Batalia se va da intre: Audi, Mercedes, VW, SUBARU si Porsche.

  • CT82, miercuri, 23.07.2014 19:01

    Nissan cu noul Qashqai

  • legionarul, miercuri, 23.07.2014 19:31

    eu unul le vad ajunse in prima faza masini precum Ford Mondeo Mercedes Clasa C si GLA Nissan Qashqai Opel Corsa Skoda Fabia si VW Passat si castigator 1. Mercedes Clasa C 2. Ford Mondeo 3. VW Passat

  • marian deluxe, miercuri, 23.07.2014 20:08

    daca ne uitam la castigatorii din ultimii ani, Passatul are cele mai mari sanse.

  • vianu, miercuri, 23.07.2014 21:30

    fabia, e perfecta, am vazut eu schitele in creion

  • dacia the plant, miercuri, 23.07.2014 23:48

    eu zic ca Dacia (cu Burebista la volan)

  • MarchenM, joi, 24.07.2014 07:59

    Dupa mine, prima sansa o au Passat-ul si C-Klasse.

  • lorinczi.thomas, joi, 24.07.2014 09:14

    Ciudat: In lista apar masini inca neprezentate oficial de producatori: Skoda Fabia si Fiat 500X, dar Volvo XC90 nu apare.

  • @lorinczi.thomas, joi, 24.07.2014 17:43

    Asta pentru ca trebuie sa atinga un target de vanzari previzionat. Ori Volvo NU VINDE !

  • arogantul, joi, 24.07.2014 20:30

    @mircea1380 , @cocolino corect, si nici noile motoare de la volvo nu au aparut la motorul anului, la nici o categorie in mod suspect cei de la volvo sunt oarecum marginalizati de presa internationala, @ @lorinczi.thomas, tu pur si simplu esti prost, care e adevaratul tau pseudonim? esti ala care face piese pt tesla? Volvo vinde din ce in ce mai mult de cand au fost preluati de geely

  • mm, vineri, 25.07.2014 09:47

    dar twingo va sta in gat?

  • LauCalin, sâmbătă, 26.07.2014 17:04

    Nu are cum sa apara Volvo din simplul motiv ca viitorul XC90 nu este inca lansat si pana la sfarsitul anului este cam imposibil sa vanda cel putin 50 000 de masini (parca acesta era targetul minim). Si nu doar Volvo se poate confrunta cu o asemenea "problema". Oricum sunt marci care NICIODATA nu s-au bazat pe asemenea concursuri sau lipindu-si abtibilduri in geam cu cat de smecheri sunt ei. Si uite ca au rezistat si au inca publicul lor bine definit si fidel (precum Volvo, Subaru, Mitsubishi, Cadillac sau Honda). Dar trebuie sa ti se invarta niste rotite in cap ca sa intelegi lucrul acesta. Cat despre concurs chiar nu ma intereseaza cine castiga. E doar o chestie de marketing si un motiv in plus ca publicul general sa cumpere o masina. Nu inseamna neaparat ca masina castigatoare e "crema" industriei auto. Asta vor crede doar amatorii pasionati de masini.

  • sandu, marţi, 29.07.2014 14:59

    passat si clasa C