Capăt de drum la Wiesmann: fabrica a fost închisă şi toţi angajaţii au părăsit compania
Wiesmann a sistat activitatea de mai bine de o lună, iar compania germană a rămas fără angajaţi, anunţă olandezii de la Telegraaf.
Wiesmann, constructorul de modele sport echipate cu motoare de origine BMW, a ajuns la momentul în care îşi va închide porţile. Fabrica a fost închisă deja, iar compania mai are doar şase angajaţi în mod oficial, în timp ce în zilele bune avea 125. Atât furnizorii, cât şi angajaţii nu au mai fost plătiţi de ceva vreme, aşa că este doar o problemă de timp până când numele Wiesmann va dispărea de pe piaţă. Pentru o vreme, compania părea să fi revenit din insolvenţă, existând zvonuri care anunţau o eventuală preluare derulată de un consorţiu britanic, CMMW, dar se pare că această posibilitate nu s-a materializat.
Wiesmann a solicitat în instanță insolvența
Ultima şansă de salvare a mărcii Wiesmann a trecut prin faţa conducerii în decembrie 2013, când a avut loc o întâlnire confidenţială cu creditorii, în urma solicitării intrării în insolvenţă. Aparent, această întrunire nu a avut un final pozitiv, din moment ce nici furnizorii şi nici angajaţii companiei nu au mai fost plătiţi. Fondatorii Wiesmann, fraţii Martin şi Friedelm Wiesmann, au părăsit compania încă din 2012, lăsând compania pe mâinile lui Dr. Rolf Haferkamp. Wiesmann nu este singurul nume din industria auto care şi-a închis porţile în ultima perioadă, mărci precum Gumpert, Artega şi Bertone suferind aceeaşi soartă.
Bertone, carosierul care a desenat Lamborghini Countach, recunoaşte oficial falimentul
Wiesmann a produs prima sa maşină în 1993, iar ultimele exemplare construite de marca din Dulmen au părăsit fabrica în ultima parte a anului trecut. Vorbim despre Wiesmann GT MF4-CS, un model sport care costa 193.193 de euro şi avea un motor V8 de origine BMW, care asigura 420 CP. Ultimul model Wiesmann era capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde şi putea să atingă o viteză maximă de 293 km/h.
Producătorul german Gumpert a intrat din nou în insolvență
Via Telegraaf
niste masini interesante insa cu un pret mult peste asteptari........la aproape 200k euro iei chiar si un 458 italia....