Când metroul nu este suficient: linie de cale ferată între Bucureşti şi aeroport până în 2021
După planurile pentru o magistrală de metrou, autorităţile ne "ameninţă" şi cu o linie de cale ferată care să lege Bucureştiul de Aeroportul Henri Coandă în 2021.
În luna decembrie, autorităţile anunţau că vor realiza o conexiune de transport între Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă printr-o magistrală de metrou sau linie de cale ferată.
Cu mai puţin de o săptămână în urmă, Ministerul Transporturilor anunţa un proiect pentru o magistrală de metrou pentru care lucrările urmează să înceapă în 2017 şi să fie finalizate în 2021. Se pare însă că această legătură nu este suficientă, întrucât Ministerul Fondurilor Europene a anunţat derularea unui proiect paralel pentru o linie de cale ferată.
Pentru moment nu este clar care va fi traseul exact, însă cel mai probabil în cadrul proiectului va fi folosită şi actuala linie de cale ferată care pleacă de la Gara de Nord pe traseul Bucureşti Triaj- Chitila- Mogoşoaia - Baloteşti şi ajunge la 800 de metri de aeroport. De altfel, această linie a fost utilizată anterior de CFR, călătorii fiind preluaţi ulterior cu autocare pentru a ajunge la destinaţia finală.
Noul proiect prevede că lucrările vor începe în 2018 şi vor fi finalizate în primele trei luni ale anului 2021. Valoarea contractului este de 97 de milioane de euro, sumă ce sugerează inclusiv construirea unui nou terminal de cale ferată care să se conecteze cu viitoarea magistrală de metrou.
Nouă nu ne rămâne decât să sperăm că, dintre cele două proiecte, măcar unul va fi finalizat pentru a asigura un sistem de transport facil de la gară la aeroport.
Via Economica
Daca tot fac calea ferata, deci vom avea legatura de la aeroport cu Gara de Nord (asa cum cere lumea), nu ar fi mai bine ca metroul sa nu ajunga tot la gara si sa plece de pe linia albastra?