Când intră în vigoare noua taxă auto? Ministerul Mediului: "Nu ştim"
Haos este cuvântul care poate caracteriza acţiunile Guvernului, iar afirmaţia se aplică în mod special celor de la Ministerul Mediului, incapabili să ia o decizie coerentă în privinţa impozitării autovehiculelor.
Taxa auto le provoacă dureri de cap românilor care vor să vândă sau să cumpere o maşină. Problema nu apare doar dacă vrei să faci o tranzacţie auto, ci şi dacă ai un automobil în prezent şi acesta nu este tocmai ultima creaţie a constructorilor auto. Practic, dacă ai o maşină veche şi nu plănuieşti să o vinzi, dar vrei să circuli legal în România, ai deja anumite semne de întrebare pentru anul 2012. În timp ce Ministerul Mediului nu a luat o decizie finală privind taxa auto, existând o ipoteză votată de Guvern în acest sens, dar nu şi de Parlament, Laszlo Borbely a făcut o declaraţie în care afirmă că doreşte o taxă anuală de poluare, integrată în impozit.
Taxa Auto şi Impozitul pe poluare, ipoteze
Aşadar, sunt şanse ca proprietarii de automobile să fie impozitaţi de anul viitor sau de la jumătatea anului viitor în funcţie de norma euro pe care o îndeplineşte motorul autovehiculului pe care îl conduc, cilindreea acestuia, emisiile de CO2 şi vechimea sa. În timp ce Ministrul Borbely vorbeşte de o eventuală campanie naţională de verificare "la tobă" a noxelor pentru fiecare autovehicul utilizat în România, campanie care ar costa multe milioane de euro şi ar duce la rândul său la tone de CO2 vărsate în atmosferă pentru a ajunge la centrele de testare, cetăţenii se gândesc cu spaimă la valorile astronomice pe care le va atinge taxa respectivă în vederea rotunjirii bugetului statului.
Pentru moment, nu s-a schimbat nimic. Ministerul Mediului nu ştie când se aplică noua lege
Până la trecerea legii prin Parlament, tranzacţionarea maşinilor înscrise în România înainte de 01.01.2007 va decurge conform normelor aflate în vigoare. Automarket vă recomandă să vă informaţi în prealabil la organele abilitate înainte de a face o tranzacţie cu un vehicul înmatriculat înainte de 01 ianuarie 2007, pentru a evita plata unei taxe costisitoare. Practic, zilele în care vom putea face asemenea tranzacţii sunt numărate, atât pentru proprietari, cât şi pentru eventualii clienţi. Pe deasupra, preţul carburanţilor este în creştere, indiferent de cotaţiile mondiale ale petrolului, iar impozitul pe vehicule a fost dublat anul trecut pentru motoarele mai mari de doi litri.
Cum îţi primeşti înapoi diferenţa de la taxa de primă înmatriculare/taxa de poluare
Partea bună a acestei taxe, dacă îi putem spune aşa, apare pentru cei care au plătit taxa în trecut şi au păstrat actele doveditoare, alături de care pot obţine o parte din bani înapoi (diferenţa dintre taxa plătită şi taxa actuală). Diferenţa poate fi oferită cash, la cerere, sau cu obligaţii restante sau viitoare, reprezentând taxe sau impozite datorate de contribuabili. În prezent, singurii neafectaţi de aceste măsuri sunt cei care nu posedă un automobil şi care nu intenţionează să-şi cumpere o maşină în viitorul apropiat. Procedura de restituire a banilor nu a fost încă definitivată, dar va fi prezentată odată cu respectivul proiect de lege.
Eu cred ca la Min. Mediului se impart pastile de prostie in fiecare dimineata, iar d-nul Borbely ia portie dubla, ca doar este sef. Sa-i stea in gat!