Cadillac pregătește un motor diesel ce va fi lansat în 2019 și un posibil rival pentru Porsche 911

Publicat luni, 01.12.2014 12:40 de Dragoș Băltățeanu

Cadillac își pregătește asaltul asupra Europei și pentru a reuși are planuri mari. Un model cu motor diesel va fi introdus în gamă începând cu anul 2019.

General Motors vrea să facă din marca sa premium Cadillac o marcă globală. Pentru a reuși acest lucru, GM trebuie să introducă în gama Cadillac și modele pe placul europenilor. Noul CEO Cadillac, Johan de Nysschen a admis că marca Cadillac are nevoie de motoare diesel în gamă pentru a reuși pe alte piețe globale și în special în Europa.

"Cadillac își dorește să devină o marcă globală și mai puțin centrată pe piața nord-americană. Pentru a reuși acest lucru, motorizarea diesel este absolut necesară. Vom introduce un nou motor diesel dezvoltat special pentru Cadillac în 2019", a spus de Nysschen în cadrul unui interviu acordat publicației americane Car&Driver. Planul Cadillac include motorizări diesel cu patru și șase cilindri ce vor fi oferite inclusiv pe piața americană.

De asemenea, Cadillac plănuiește și un model sportiv, un posibil rival pentru Porsche 911, dar acest lucru nu se va întâmpla prea curând. Cel mai curând, Cadillac ar putea introduce un asemenea model în gama sa peste o decadă. "Dacă vom construi acest model, acest lucru se va întâmpla după 2020." 

Johan de Nysschen a mai dat de înțeles că Cadillac ar putea construi un SUV performant care să rivalizeze cu BMW X5 M.

Via carscoops, car&driver

  • dan_grc, luni, 01.12.2014 12:54

    Diesel cu 4 cilindri la Cadillac? Nu pot decât sa-l rog pe @ inexorabil să fie blând:).

  • Lache, luni, 01.12.2014 19:28

    Motorul pentru rivalul lui Porsche(dupa 2020) va fi facut dincolo de Prut.Acolo,acum se formeaza urmatorul geniu in motoare americane.

  • Vabis, luni, 01.12.2014 22:49

    Sa se grăbească un pic, măcar in 2018 sa vedem un diesel pe Caddy.Prea le amana pe toate.Chiar sunt curios de părerea lui @inexorabil

  • Claudiu, marţi, 02.12.2014 00:30

    Dan Grc....Buna asta :)))

  • mishazaitev, marţi, 02.12.2014 17:07

    Cum? Cand s-au apucat francezii sa restrictioneze accesul la masini cu motoare diesel???? @dan_grc Dar nu-i o noutate. In Europa sau vandut Caldillacuri diesel, e adevarat, cu motoare de imprumut. Modelul BLS avea un motor de 1.9 de provenienta FIAT - OPEL. Vestea care ar putea sa-l faca si mai inexorabil pe inexorabil, consta poate in aceea ca, de data aceasta motorul ar putea fi dezvoltat intern, desi ma indoiesc sincer.

  • mntsn, marţi, 02.12.2014 18:02

    Eu zic bravo francezilor si bine ca le-a venit in cele din urma mintea la cap. Toate mirosurile placute ale Europei, in orice parte ai merge, sunt pervertite si otravite de gazul esapat de dieseluri. O sursa mai imputita de energie e greu de gasit, poate doar pacura de la termocentrale... Momentan, eu raman la benzina doar pt ca nu-mi permit o electrica, dar supletea platformei tehnice a lui Tesla Model S m-a naucit pur si simplu. Imposibil sa n-o admiri, e o masina venita din viitor. Nu-i inteleg pe GM. Cu tot stocul de cercetare pt hibride si electrice in spate, ei se gandesc la diesel...("pfff", ca sa citez din clasici).

  • inexorabil, marţi, 02.12.2014 20:15

    Asa, deci? Va asteptati sa "explodez" ? :D Adevarul este ca nu vreau sa ma mai "stresez" din cauza unor amatori cu aere de specialisti, cum se pretind sobolanii din cladirea mortuara (halal renastere!) Renaissance Center. Orice individ cu sira spinarii si cu niscaiva "fosforescente" corticale realizeaza ca istoria GM se imparte in doua perioade complet distincte, de fapt diametral opuse: prima a durat pana in 1987(cand cel mai promitator sedan al companiei, Buick Grand National, a fost "radiat" din productie fara nicio justificare credibila), iar a doua a inceput dupa aceea, aceasta din urma fiind demna de cascadorii rasului (de pilda, Oldsmobile Aurora avea o structura atat de dura, incat a rupt in doua masina de teste a lui GM la coliziunea provocata, dar, pentru "sefii ăi mari", acest lucru n-a reprezentat un motiv de mandrie, ci unul de...desfiintare a celei mai revolutionare marci din subordine). Cu alte cuvinte, GM ante-1987 inseamna un balsam care te unge pe inima, pe cand "GM" post-1987 este pur si simplu hartie igienica... Cat despre subiect, am prevazut mai demult (arhiva AM sta marturie!) ca va veni si vremea cand fosta marca de superlux Cadillac se va tavali in balta de motorina...Ma surprinde doar inversunarea americanilor de a "lua fata" Triadei si unde acest "miracol" ? tocmai pe taramul unde Reich-ul auto face legea: Europa!!! Culmea tampeniei este faptul absolut bizar ca pseudo-GM vrea sa doboare fiarele germane...imitandu-le intrutotul !? Sau poate ca "simptomul" corect este obsesie, cu valente de disperare...Evident ca anticipez un esec de proportii, adica un fiasco. La acelasi deznodamant va ajunge si "prima femeie CEO din istoria automobilului". Nu pot sa ma abtin de la o imputare imperioasa, care ii vizeaza pe redactorii AM: cum adica "GM si marca sa premium, Cadillac" ? La prima vedere, asa ar parea, deoarece Oldsmobile a disparut, iar Buick a devenit o umbra palida, dar ma deranjeaza modul in care ati construit fraza, de parca ati aproba situatia de fapt, in sensul ca subliniati o normalitate sau sugerati un adevar indiscutabil. Mie, unul, nu mi se pare ca "noul Caddy" ar fi premium. In primul rand fiindca arhitectura, atat exterioara, cat si interioara, o calific drept...jalnica. Sinonima cu lipsa (hiperstandardizata) de imaginatie. In definitiv, o percep doar ca o rescriere neinspirata a stilului german.