Cadillac ELR, versiunea de serie a lui Converj, va avea tracţiune faţă
Purtătorul de cuvânt al mărcii Cadillac a confirmat versiunea de serie a lui ELR, inspirată de conceptul Converj. Aceasta va fi bazată pe platforma lui Chevrolet Volt şi va avea tracţiune faţă.
Cadillac ELR, hibridul plug-in inspirat de conceptul Converj, va debuta în producţia de serie la finele anului viitor. Modelul va avea o configuraţie cu tracţiune faţă, preluată odată cu platforma de la Chevrolet Volt. Deşi sunt şanse ca motorul cu ardere internă să fie schimbat faţă de ceea ce ne oferă Chevrolet Volt, cei de la Cadillac nu au dat detalii în acest sens, preferând să nu prezinte prea multe detalii privind trenul de propulsie. După cum a clarificat David Cadwell, purtătorul de cuvânt al celor de la Cadillac, modelul ELR va avea tracţiune faţă datorită eficienţei oferite de această configuraţie de propulsie.
"Converj este o extensie logică a planului nostru de a reinventa automobilul. Arată clar cum ar putea să arate un vehicul electric şi indică faptul că toţi clienţii industriei de lux globale pot să dispună de o maşină care leagă designul puternic de propulsia electrică" a declarat Bob Lutz, vicepreşedintele GM la vremea respectivă, în cadrul conferintei de presă de la Salonul Auto de Detroit din 2009.
Cadillac Converj, coupe-ul hibrid al americanilor, era echipat cu un motor electric de 370 Nm care îl putea propulsa până la 160 km/h. Iniţial, versiunea de serie a lui Converj a fost anulată, ca apoi să fie confirmată din nou pentru producţie. Analiştii din industrie au discutat aceste schimbări la momentul respectiv, justificând indecizia pe fondul situaţiei economice dificile prin care trecuse corporaţia americană.
Via Carscoop
-
mntsn, miercuri, 17.10.2012 15:36
@dan_grc: Totusi, eu gasesc mai bine inserata tractiunea spate in ADN-ul marcii BMW decat la Cadillac, care niciodata nu s-a bazat pe sportivitate, ci pe confort, lux si design. Si viitoarea nava amiral a Cadillac, XTS-ul tot pe fata (optionat integral) va fi, asa ca nu-i niciun bai pt ei. Cu parere de rau Dane, drama mai mare este in cazul tau decat al lui @Giga. Iar faptul ca acest Cadillac va folosi platforma tehnica a lui Volt (varful tehnologic al GM dpmdv) este o garantie ca va fi pregatit pt viitor. Ii doresc succes comercial, deoarece are toate atuurile: tehnica, design, imagine de marca.
-
zarnesteanu, miercuri, 17.10.2012 15:37
Deci se pot face si masini electrice/hibride frumoase. Mofturile cu tractiune fata-spate samd. vor trece in cativa ani. Ii pui niste cauciucuri ca lumea si restul conteaza prea putin. Daca i-ar mari putin autonomia in modul electric cred ca tot mai multa lume va inclina spre hibride sau full electrice.
-
dan_grc, miercuri, 17.10.2012 15:52
Tractiunea spate nu inseamna doar sportivitate, o marca de lux cu tractiune fata suna cam...ieftin ca idee, o fi mai nasol in cazul Bmw, nu zic nu, dar nici ideea unui Cadillac cu tractiune fata parca nu e chiar in regula. Iar parerea de rau asa ca idee, ar fi chiar o mare drama sa fie in viitor toate Bmw-urile ori cu tractiune integrala ori fata, atunci as spune ca "a fost odata Bmw" , pana atunci sper sa mai treaca mult timp. @zarnasteanu Nu sunt chiar mofturi cu tractiunea fata/spate, pai asa si dorinta ca o electrica sa arate bine e tot un moft, si ca simpatizezi cu anumite marci si cu altele e tot un moft, toate sunt masini si restul conteaza prea putin. Aici nu prea ai dreptate.
-
Giga Motors, miercuri, 17.10.2012 16:21
dan-grc si mntsn, eu va pretuiesc sincer, dar va spun sau, mai corect, va reamintesc ceva important: exista deja Chevrolet pentru a avea coupe si, in plus, motor electric......C'est suffit, mes amis! Cadillac nu trebuie sa depaseasca, pentru nimic in lume, perimetrul sau conceptual consacrat timp de decenii, adica, la mintea cocosului, este obligata moral sa ramana tributara si fidela limuzinelor si tot ce inseamna de la sine acestea ! Daca vreau "fibra sport", incalec pe un Corvette sau un Camaro si gata, am terminat balciul, este foarte simplu, insa, in privinta lui Caddy, nu pot sa emit decat aceleasi pretentii pe care le-au emis intotdeauna, pe drept cuvant, clientii sai exclusivisti......A, ca "s-a dat" si marca asta pe sedane sport, ca sa fie in ton sau in clinci cu BMW, OK, inteleg si admit pana la un punct si chiar ador CTS-V, care este si manevrabil, si puternic, si rapid, dar, oameni buni, Cadillac ar fi trebuit de multi ani, cel putin teoretic, sa concureze cu......Rolls Royce, Bentley si Maybach, fiindca Buick este destinata, de la inceputuri, "luxului" in familia GM, Cadillac trebuind sa figureze, tot prin definitie, intr-o clasa superioara, mai pretentioasa, si anume "superlux" ! (stiti voi cat plang eu de ciuda ca n-am cum sa-mi procur un Caddy Brougham?) Dar cum sa inteleaga vierii din Renaissance Center acest truism sau, mai precis, cu ce sa-l inteleaga, cu râtul ?! Am inceput sa ma satur de stangaciile tampitilor astora si ma mir ca americanii de rand dorm si ei in front in loc sa dea navala in sediul din Detroit si sa-i dea afara in suturi binemeritate...... @zarnesteanu, lucrurile nu sunt atat de simple cum ti se par tie la prima vedere; aici vorbim de chestiuni sensibile, de suflet......De "adaptat vremurilor" sa se adapteze cine are chef si mizeaza mai putin pe scrupule, OK? Poate ma consideri vreun retro-perimat sau sociopat, dar nu ma deranjeaza, stiu ce sunt si ce trebuie sa fac......
-
zarnesteanu, miercuri, 17.10.2012 16:29
Dane, te inteleg ce vrei sa spui. Tractiunea pe spate e strans legata de segmentul de lux. E un feeling pe care nimic nu-l poate inlocui. Ce am vrut sa spun este ca la o masina mica, in unele cazuri chiar si medie, cea mai potrivita mi se pare totusi tractiunea pe fata. Chiar daca te limiteaza cumva la nr ce cai putere pe care poti sa-i pui pe masina. BMW ca si Mercedes au fost traditionali cu tractiunea pe spate datorita segmentului de piata in care jucau. Dinamica pietei in ziua de astazi nu mai da voie sa te axezi pe un singur domeniu. Sunt venituri enorme care pot fi pierdute daca nu activezi intr-un segment sau altul. Clasa compacta, SUV sau nise specializate. Din cauza asta cele doua firme au trebuit sa se adapteze sau daca nu, pe termen lung sa se condamne la stagnare sau disparitie. Daca taiota, honda, nissan samd isi baga nasul in segmentul lor, de ce sa nu ia si ele din clientii cu venituri mai mici. Populatia creste in fiecare minut si copii odata ajunsi la maturitate au gusturi tot mai diversificate. De ce sa nu le ofere ceea ce vor? PS. Am inceput sa scriu honda, nissan samd fara sa le "stalcesc" sa nu mai atrag supararea tovarasului calingura. :) Mai mult de atat deocamdata nu pot sa fac.
-
Giga Motors, miercuri, 17.10.2012 16:52
Automarket, is anyone home or this is just my echo ??? Masuri drastice, taticu', asta vreau sa spun, ori nu vedeti ca ne napadeasc buruienile la oras ?!
-
dan_grc, miercuri, 17.10.2012 17:00
@zarnasteanu Faptul ca se adapteaza si ca dinamica pietei presupune sa te misti repede pe anumite segmente, altfel dispari, este o realitate, nimeni nu contesta asta, e clar ca nimeni nu poate supravietui doar cu cateva modele, doar daca nu are in spate un mare concern, dar si acolo se impune de la "centru" sa cresti, eu ma refeream ca-n unele cazuri parca se grabesc , adica ex Cadillac, face parte din GM, nu ca gasesc circumstante atenuante la Bmw ca nu fac parte dintr-un mare concern, dar asa mare economie obtin daca fac un model mai mic electric sau hibrid cu tractiune spate sau integrala macar? Adica e singura lor marca de lux, nu au mai multe, nu au suficiente marci si modele cu tractiune fata? Zic eu ca puteau sa evite asta, nu ca e o tragedie.
-
zarnesteanu, miercuri, 17.10.2012 22:13
Dane, imi plac oamenii care stiu ce vor si nu e nimic rau sa preferi cu tarie un lucru anume. BMW totusi inca nu si-a calcat traditiia 100%. Asa cum am spus si in alte randuri, doar clasa mica si noul Acrive Tourer au tractiune pe fata. Toate masinile lor in schimb, inclusiv seria 3 au inca RWD. Se pare ca trend-ul actual pentru electrice sau hibride sunt tractiunea pe fata sau integrala. Sa vedem ce ne rezerva viitorul. Parerea mea este ca si pentru o marca de lux e ok sa fie cu tractiune pe fata atata timp cat confortul nu e sacrificat, automobil este de dimensiuni reduse si pretul pentru electrice/hibride e unul decent.
-
AndreiRN, joi, 18.10.2012 00:21
Cadrillac a mai avut tractiune pe fatza si chir si cu V8 asa ca nu e ceva nou pt ei. Transmisia spate e doar o incapatanare traditionala ca de fapt cea fatza este superioara de cele mai multe ori si ceva mai usoara. Oricum de abia astept sa vad acest model pe strazi ca e altceva decat doar poze.
-
ubidex, luni, 24.12.2012 17:26
cele mai bune motoare din lume is motoarele de cadillac in special motoru V8 escalade 6.2 generatia noua
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Pai cum sa ramana Cadillac mai prejos, ce are daca pui tractiune fata pe o frumusete de masina? N-are nimic, mai lipseste un motor de la Aveo, de la Volt cred ca este prea mult. @Giga, imi pare rau:(