Cade încă un bastion al sportivităţii absolute: viitoarele M5 şi M6 vor avea tracţiune integrală
Era propulsiei spate pure apune chiar şi în cazul versiunilor sport clasice ale gamei BMW M, iar viitoarele generaţii M5 şi M6 vor dispune de tracţiune integrală. Nu este încă foarte clar dacă xDrive va fi o opţiune sau va veni integrat în varianta de bază a modelelor germane.
Unul dintre ultimele bastioane ale sportivităţii pure în lumea auto, divizia M a celor de la BMW, tinde să fie neutralizat de o serie de decizii populare, dar care îndepărtează marca de nucleul său original. După ce motoarele aspirate au fost înlocuite cu unităţi turbo şi după ce în zona M şi-au făcut loc motoare diesel pe gamele SUV-urilor X5 şi X6, o nouă veste dinspre marca germană ne pune faţă în faţă cu o posibilă modificare de strategie care ar transforma unele modele ale gamei M din maşini cu porpulsie spate în sportive cu tracţiune integrală xDrive.
Informaţia vine de la britanicii de la Autocar, care-l citează pe directorul de marketing al mărcii BMW, Ian Robertson. "Tracţiunea integrală devine din ce în ce mai normală. În zona versiunilor normale Seria 3 şi Seria 5 vorbim de o premisă normală, aşa cum este şi cazul lui Seria 7 pe multe dintre pieţele pe care activăm. Cert este că versiunile cu roţi motrice spate şi cele cu integrală pot să trăiască fără probleme împreună în gama noastră", spune Ian Robertson.
Chiar dacă este foarte probabil că viitoarele generaţii M5 şi M6 să fie primele M-uri de şosea care vor avea tracţiune integrală, nu este însă foarte clar în acest moment dacă sistemul va fi o opţiune sau dacă vom vorbi de tracţiune integrală permanentă pe aceste modele fără ca viitorii clienţi să aibă la dispoziţie versiuni pure cu propulsie. "Filosofia va rămâne una care se bazează pe roţi motrice spate, chiar dacă maşinile vor avea tracţiune integrală. Pe măsură ce creştem puterea motoarelor, M5 şi M6 vor avea motoare foarte potente, deci vom analiza acest tip de soluţie în viitor pentru aceste maşini", afirmă oficialul bavarez.
Deciziile de a transforma gama M dintr-una pur sportivă într-una populară prin abordarea unor idei care aduc mai mulţi clienţi, dar se îndepărtează de conceptul M iniţial - implicit dezvoltarea SUV-urilor M - nu riscă să dilueze gama sportivă a celor de la BMW, spune acelaşi Roberston. "M este văzut ca un brand separat şi e ancorat într-un nucleu foarte clar de modele care vor continua să reprezinte un succes absolut. Avem o ofertă din ce în ce mai largă, dar asta nu are efect negativ asupra succesului nostru", consideră directorul de marketing al bavarezilor.
via Autocar
nu cade nimic; AWD e mult mai eficienta; daca vrei, in functie de chef, poti sa-ti montezi, la fel ca la GT-R, un dispozitiv al firmei DoLuck prin care poti lasa activ doar RWD