C-Max H2 ICE, Fordul pe baza de hidrogen
Car Magazine vine cu primele impresii de la volanul lui C-Max H2 ICE, conceptul Ford pe baza de hidrogen.
Ford a prezentat recent un prototip care functioneaza cu motor normal, doar ca in loc de benzina acesta arde hidrogen. Conceptul nu este unul cu forme superfuturistice, cum se obisnuieste, ci o versiune unica a lui C-Max, denumite H2 ICE (Hydrigen Internal Combustion Engine).
Acesta dispune de un motor clasic, de 2.3 litri cu patru cilindri, versiunea cu hidrogen dezvoltand 110 CP/5500 rpm, suficient pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h in 12 secunde.
Primii care au reusit sa faca un test cu prototipul C-Max H2 ICE sunt colegii de la Car Magazine. Iata cele mai importante concluzii ale acestora:
- Motorul cu combustie interna pe hidrogen este mult mai putin eficient decat celulele de hidrogen, insa acestea din urma sunt foarte delicate si nu pot fi produse in serie pentru ca nu s-a gasit inca o solutie de fabricare in masa.
- Marea problema este cea a rezervoarelor, care ocupa mult spatiu. In plus, cele trei rezervoare reusesc o autonomie de circa 200 de kilometri. pe de alta parte, hidrogenul este un gaz cu mari capacitati de presurizare, astfel ca in viitor aceleasi rezervoare ne pot duce mult mai multi kilometri.
- Hidrogenul arde mai eficient decat benzina intr-un motor cu combustie interna. 2.75 litri de hidrigen produc aceeasi energie pe care o scot 10 litri de benzina.
- Am condus unul dintre primele protipuri. Raspunsul acceleratiei este lent iar comportamentul si rafinamentul motorului lasa de dorit in comparatie cu cel pe benzina. Am observat acelasi efect chiar si in BMW Hydrogen 7, care are motor V12 de 6.0 litri.
- Aceasta tehnologie ar putea aparea pe piata mai repede decat pare. Ford o utilizeaza deja pe autobuze in SUA.