BYD își propune să vândă peste 1.6 milioane de vehicule în afara Chinei
Producătorul chinez de vehicule electrice BYD intenționează să vândă până la 1.6 milioane de automobile în afara Chinei anul viitor.
Conform surselor, estimarea de 1.5-1.6 milioane de unități reprezintă o creștere față de estimarea anterioară de 900.000–1 milion de vehicule care urmează să fie vândute în afara Chinei în 2025. Această creștere este susținută de lansarea unor modele noi.
Totodată, se menționează că vânzările internaționale ale BYD sunt echilibrate între diferite regiuni, Europa, America de Nord și ASEAN (Asociația Națiunilor din Asia de Sud-Est) reprezentând fiecare aproximativ o treime din totalul vânzărilor externe prognozate pentru 2025.
Conducerea BYD se așteaptă, de asemenea, la o scădere a cheltuielilor de capital în trimestrul al patrulea față de trimestrul precedent, urmată de o reducere semnificativă în 2026.
BYD nu are o țintă generală de vânzări pentru 2026. Constructorul auto a redus obiectivul pentru 2025 cu 16%, la 4.6 milioane de vehicule, după ce vânzările pe piața internă au scăzut în ultimele luni. BYD, care luna trecută a raportat cea mai mare scădere trimestrială a profitului din ultimii 4 ani, a exportat până acum aproximativ 20% din totalul vehiculelor produse în acest an, dublu față de nivelul din 2024.

BYD se confruntă cu o concurență tot mai acerbă pe piața chineză din partea unor rivali locali precum Geely și Leapmotor, în special în segmentul mașinilor accesibile.
În ultimii 5 ani, BYD a construit cel puțin 8 megafabrici în China, iar în paralel compania dezvoltă uzine de asamblare la nivel internațional, inclusiv în Ungaria și Brazilia, și planifică o a 3 fabrică în Europa.
via Reuters





La editia din august a Jazz in the park din Cluj erau expuse doua modele de masini ale importatorului RMB Inter Auto chiar in parcul unde se tinea festivalul. Un BYD ATTO 2 (asa pare daca ma uit pe site la ei) si un Mercedes GLA electric. Ce m-a frapat la ele a fost diferenta de pret, BYD era in jur de 30.000 Euro modelul expus, Mercedesul era in jur de 60.000 Euro si cel putin ochiometric pare o masina mai mica. Strict din punctul de vedere al designului interior si exterior, nu vad mari diferente intre cele doua modele, ambele arata ca niste masini electrice. Cu toate subventiile statului chinez, nu inteleg cum poate acel Mercedes sa coste de doua ori mai mult si tot unu imi dau seama cine ar cumpara asa ceva.