BYD, debut oficial în România cu 4 modele: prețurile încep de la 22.600 de euro

Publicat vineri, 09.05.2025 08:42 de Alexandru Monenciu

Chinezii de la BYD au debarcat, oficial, în România. Inițial, gama va fi compusă din patru modele, 3 electrice și un plug-in hybrid. Până la finalulanului, BYD intenționează să deschidă peste 30 de reprezentanțe la noi în țară.

Constructorul chinez de automobile BYD sau, cu alte cuvinte, Build Your Dreams a debutat oficial în România, în cadrul unui eveniment special care a avut loc la București. Cu această ocazie am aflat planurile de viitor ale asiaticilor, câte modele vor avea în portofoliu, dar și prețurile acestora.

Așadar, portofoliul inițial va fi compus din 4 modele, 3 electrice și un plug-in hybrid. Este vorba despre Atto 2, Seal, Seal U și Sealion 7. Pe acesta din urmă l-am condus și noi la Londra, în urmă cu ceva timp.

În ceea ce privește prețurile, trebuie menționat că reprezentanții companiei au inclus valoarea ecotichetului Rabla. Așadar, SUV-ul Atto 2 este disponibil în 3 nivelurile de echipare și anume Active, Boost și Comfort. Primul costă 22.590 de euro, al doilea pornește de la 24.590 de euro, iar al treilea de la 28.590 de euro, toate cu TVA inclus.

Avem apoi SUV-ul plug-in hybrid Seal U, care promite o autonomie totală de aproximativ 1.000 de kilometri. Și el este disponibil în 3 niveluri de echipare: Boost pornește de la 34.890 de euro, Comfort de la 37.390 de euro, iar Design de la 41.890 de euro.

Sedanul cu zero emisii Seal costă cel puțin 37.590 de euro, în România. Asta dacă optezi pentru nivelul de echipare Design. Dacă te îndrepți către un Excellence-AWD, acesta costă de la 42.590 de euro în sus. Repet, toate prețurile includ ecotichetul Rabla.

Ultimul, dar nu cel din urmă, este Sealion 7. Versiunea Comfort pornește de la 40.590 de euro, Design AWD de al 44.590 de euro, iar Excellence AWD de la 49.590 de euro.

Primele centre de vânzare sunt deschise la București, în parteneriat cu Țiriac Auto și DAB Auto. Până la finalul anului, BYD intenționează să deschidă peste 30 de puncte de vânzare în România, inclusiv în orașe precum Ploiești, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Pitești și Craiova.

via BYD

  • George Simion, vineri, 09.05.2025 09:35

    dar cu o masina pentru oameni normali ca ibiza sau ca 207cc, nu vin si ei?

  • alex_cu_a_mic, vineri, 09.05.2025 09:36

    Gata, s-a dat drumul la miracolul chinezesc ... cu preturie europene. Nimic surprinzator. Atto 2, desi e un SUV-ish de 4.3m are baterie cam in linie cu toate electricele de oras europene de genul Corsa-e, ID3, e-208. Nimic surprinzator. Poate s-or mai schimba lucrurile cand or incepe sa produca in Europa.

  • Vali, vineri, 09.05.2025 13:35

    Tot mai bun un BMW DIZAL sh. Astea e chinezarii, nu le vrea lumea buna.

  • @prostan electric, vineri, 09.05.2025 14:02

    Cum rămâne cu electrificarea? S-a trecut de 1% parc auto electric? :)))))))))))) Mai bun e când proștii mai iau o pauză și recunosc că-s gherle.

  • parere, vineri, 09.05.2025 14:45

    O veste buna. Nu mai cumpara nimeni rebuturile europene la preturi imense cand ai variantele acestea. In sfarsit vor scadea preturile!

  • @prostan uleios, vineri, 09.05.2025 14:49

    ce sa ramana? electrificarea merge inainte, nu ramane nicaieri. tu ramai undeva, mult in urma, cu afumatoarea ta, ai ramas coada cozii, cu toti inapoiatii.

  • Catalin, vineri, 09.05.2025 16:13

    Felicitări BYD, mașini de calitate, totuși inaccesibile omului de rând. Prietenii de familie nu au putut lua decât un Inster si acela cu Rabla pt că nu te poți atinge de preturi de 22-25.000 euro. Darămite 35-40.000.

  • Mihai, vineri, 09.05.2025 16:26

    Electrificarea isi vede de drum in tarile evoluate. De asta pe acolo circula BYD de cativa ani deja. La romani, inca merge prosteala din talcioc cu masinile diesel germane, super fiabile, ca doar de asta le si vand germanii, ca sunt fraieri si dau la est europeni masini foarte bune si iei iau Sandero, Duster noi. Mare noroc pe capul germanilor ca inca mai sunt destui fraieri care sa ii ajute sa isi innoiasca parcul auto.

  • Alin, vineri, 09.05.2025 17:25

    In primul rand preturile sunt de la 30.000 euro NU mai aplicati voi direct programul rabal, mai dezinformatorilor. Apoi, Atto 2 este o mizerie la ce ofera. La asa masina de mare, nu oferi cu baterii sub 55kwh utilizabili. La acelasi pret cu baterie de 55kwh ar fi fost o oferta meh, avand in vedere ca sunt chinezi si costul de productie este infim. Pret corect pt asa ceva 14.000 euro in china si gen 19.000 in europa

  • Irina Logout, vineri, 09.05.2025 22:54

    Vine simionka si kg la putere și n-o să ne mai trebuiască șaretele altora, o să le inventăm noi pe ale noastre, cu sudoare, în umbra munților crăpați. După ce le vom inventa, le vom vinde cu 100 copeici dacice, fără pomana rablagiilor, direct de la buturuga provenită din tunelurile dacice

  • Dutz, sâmbătă, 10.05.2025 00:54

    Pe unde stau avem BYD de peste un an. Vând foooarte bine, Dolphin mini, Shark și Song Plus… restul cam marginal. Un Dolphin Mini (BEV) costa aprox 18 KUSD fără nici o pomană. Un Song Plus (PHEV) 40 KUSD. Am încercat Sang Plus și-mi pare în zona Hyundai/Kia/VW… dar de exemplu noul Tiguan îmi pare peste (doar variante pe benzină în discuție). Sunt agresivi și bine organizați, cel puțin pentru moment cred că oricine le este concurent ar trebuie să să uite atent și de ce nu să învețe câte ceva. BYD nu aduce chinezi în show room-uri, doar vând mașini chinezești cu “concetățenii” noștri care în unele cazuri au devenit mai amabili, mai serviabili etc. BYD sunt în continuă expansiune și la un moment dat vor trebuie să stabilizeze și să facă bani, pe moment “ard” la greu. Până la un punct seamănă cu Tesla. Așa cum spuneam în urmă cu 2-3 ani, Tesla o să aibă probleme din cauza portofoliului, ce a făcut Musk a fost doar un brânci suplimentar și aproape inevitabil. Eu sunt plăcut surprins de ofensiva chinezilor și nu doar de partea auto. Vin cu o mulțime de echipamente eficiente și construite pe o arhitectură simplificată ușor de întreținut și cu interfață flexibilă. În plus sunt foarte muncitori și orientați către clienți… stilul nostru European și American plin de normative și proceduri birocratizate este deja o problemă. Suntem o pradă ușoară, asta cel puțin pentru moment.

  • Joe, sâmbătă, 10.05.2025 03:10

    Se zvoneste ce Ursula negociaza reducerea taxelor,cele doua existente! Asta presupune o ieftinire?