Bugatti: “Vom păstra motorul W16 și în următorul deceniu”
Motorul W16 de 8.0 litri va rămâne în oferta Bugatti și în următorul deceniu, după cum a declarat șeful constructorului francez. “Grupul Volkswagen cunoaște valoarea motorului W16,” a spus Stephan Winkelmann.
Bugatti susține că viitoarele sale modele vor continua tradiția producătorului din Molsheim de a oferi hypercar-uri cu bine-cunoscutul propulsor W16.
CEO-ul Stephan Winkelmann a declarat că motorul va fi păstrat în ofertă și “în următorul deceniu”, întrucât “Bugatti are o misiune diferită” față de celelalte branduri din grupul Volkswagen.
“În opinia mea, W16 reprezintă o oportunitate pentru viitor și nu își va pierde valoarea. Grupul VW cunoaște valoarea lui W16. Dacă va rezista încă un deceniu, atunci va deveni și mai atractiv pentru colecționari,” a spus șeful Bugatti.
Potrivit acestuia, motoarele mari tradiționale sunt calea de urmat pentru producătorul de hypercar-uri în următorul deceniu.
Via Autocar
-
dan_grc, marţi, 28.01.2020 14:43
Nu polueaza mai putin, este vorba de o medie pe care Suzuki nu o poate respecta.
-
mk8, marţi, 28.01.2020 15:20
Ba polueaza mai putin spre deloc fiindca zace in garajele colectionarilor. Care colectioneaza profit ca de masini nu sint asa pasionati ca amatorii de Jimny.
-
cifre, marţi, 28.01.2020 17:42
Partial corecte pareri dar nu uitati ca pe Bugatti nu ii dor amenzile UE ca le platesc biliardarii care nici nu simt un 0,1% plus acolo. Un Jimny care costa de 100 ori mai putin devine insa nevandabil cu amenzi, malus-uri si alte alea Egalite-fraternite deci coane Fanica, dar nu si intre catei si dulai.
-
jiji, miercuri, 29.01.2020 08:47
Ce legatura are ascutitoarea de jimnny cu acesta opera de arta. Din cate s-a dovedit nimeni pana acum nu are in portofoliu asa ceva, ca este inutila asta e alta discutie!! Greta ....cry!!!!
-
inexorabil, miercuri, 29.01.2020 09:35
Chiar dacă nu tolerez lipsa de originalitate (în speţă: caroserie plus motor), conştiinţa mă obligă să laud profesiunea de credinţă a producătorului “de nişă”. Totuşi, întotdeauna mă voi întreba de ce Bugatti nu urmează calea deschisă de “părinţii” săi Bentley Hunaudières & Audi Rosemeyer, recte (acelaşi) motorul aspirat…Care este rostul lui “quad-turbo” ? Tot n-ar avea nicio şansă, pe sfertul de milă, în faţa unui…Buick GN cu o singură turbină (de 88 mm). Diferenţa este de două secunde şi mai bine. Dar şi Dodge Challenger SRT Demon, cu aproape jumătate din puterea lui Chiron, este mai sprinten cu câteva zeci de sutimi (ba încă şi timpul 0-100 km/h este sensibil comparabil cu al monstrului franco-german). Dacă ar vrea careva să invoce…masa, ar trebui să ştie că Chiron este mai greu doar cu vreo 60 kg. Prin urmare, “v-max”, “plaja” sau “0-400-0 km/h” nu echivalează cu singurii parametri de (înaltă) performanţă…Doar vitezometrul “dumnezeiesc” (şi potenţa aferentă, recunosc) vrăjeşte…buzunare. Numai că străzile obişnuite (incluzând autostrăzile) nu sunt circuitul de la Ehra-Lessien, deci trebuie să ţii cont de acest factor al relaţiei interumane atât de important şi, totuşi, atât de puţin preţuit în ziua de astăzi: RESPONSABILITATE. PS. Cine va preveni/potoli însă…e-demenţa? PPS. @jiji, bineînţeles că Bugatti trebuie încadrat numai în termeni de calitate şi estetică. Dar eu nu la acest aspect mă refer. Oricum, votul cuvenit nu ţi-l puteam refuza.
-
Corocsenie Adrian, vineri, 31.01.2020 11:36
@Tatraurs Sunt prea putine in lume si prea putin folosite ca sa aiba vreo influenta in poluare. Asa ca pot tine cat vor W16 si sper eu sa treaba si la W18 in viitor asa cum era in conceptul initial pana sa apara Veyron.
-
Corocsenie Adrian, vineri, 31.01.2020 11:41
Sa fac si o gluma nevinovata. Numai Greta Thunberg gasesti peste tot se pare chiar si in randul barbatilor carora culmea le plac masinile :). Spor la achizitionat 1.0 ECO BOST :))
-
inexorabil, vineri, 31.01.2020 15:15
Salut…Scorpionul Negru. Îţi rămăsesem dator (mai demult, dar nu consider tardiv gestul) cu un răspuns la autodeconspirarea identităţii tale: cert este că nu m-am supărat (în ideea că îl apreciam pe Corocsenie Adrian şi, totodată, îl dispreţuiam pe “Scorpionul Negru”). Nu “pun la suflet” orice şi mai ales fără o analiză preliminară. De fapt, ai dezvăluit adevărul despre tine însuţi şi acest lucru contează primordial. Şi chiar mă bucur că eşti…bogat (era să zic “potentat”). Apropo, presupun că nu te încântă “noua eră” a egalitarismului stângist şi milenarist, care va învălui Globul ca o pânză de păianjen şi către care ne îndreptăm cu paşi iuţi… Rugămintea mea este să intervii mai des pe AM…Atmosfera de pe site oricum mi se pare irespirabilă (dar nu “din cauza poluării”). “Războiul lumilor” se va înteţi (şi poate că părerile/adeziunile în…redacţie sunt împărţite, doar că nu putem şti exact cine şi cine…axiomatic, oameni sunt şi dumnealor, aşa că “imparţialitatea” jurnalistică asigură doar aparenţele deontologice şi ţine doar pentru naivi), iar haita “eco” mârâie tot mai ameninţător, căci porcul Napoleon nu se bazează numai pe Rottweiler-ii din garda personală, ci şi pe potăile de la colţul străzii (doar aşa poate fi imaginat totalitarismul ideal).
-
Corocsenie Adrian, vineri, 31.01.2020 21:20
@inexorabil Mereu mi-au placut textele tale interminabile dar foarte profunde daca le citesti cu atentie. Ce sa zic...lumea asta de mii de ani a insemnat sarac si bogat, frumos si urat, destept si prost etc. Lumea nu a fost egala, nu este si nu va fi vreodata. Nici nu trebuie sa fie egala cred eu....cum am mai putea face diferenta intre bine si rau daca ar exista numai bine sau numai rau. Omul nu este egal nici dupa moarte...unii se duc in rai altii in iad. Sau se reincarneaza in regi sau sclavi. Asa a lasat Universul sa fie asa va fi pana cand zice el STOP , punct si de la capat vorba lui Iohanis. Dar nu putem decat sa multumim Universului ca ne-a lasat cu burtile pana la gura pline de mancare si nu cu ele pana la gura pline de tenii sau viermi ca bietii somalezi sau aficani. Pt. asta o sa platim cu varf si indesat in alta viata probabil....
-
skoda, sâmbătă, 01.02.2020 17:57
Polueaza foarte mult, dar sunt foarte putini oameni care au destui bani pentru un Bugatti. Daca e sa vedem o masina exotica pe strazi aceea ar fi un Lamborghini pe care il vezi si in Bucuresti. Un Lambo de obicei costa 200.000 de euro pe cand un Bugatti este un milion de euro. Daca vreti sa stiti cate noxe scoate un Bugatti sa stiti ca 516 grame/km de emisii CO2 si media pentru masinile noi care se vor vinde in masa este 99 grame/km CO2 (in 2021 parca sau ceva de genu). Consuma cam 20 litri la suta de km.
-
Corocsenie Adrian, duminică, 02.02.2020 13:52
@skoda 20 % consum ? 20% consuma un BMW M3. Un consum real a lui Bugattti e de 42, 45, 48 %. Si nu pretul lui este problema ci costurile de intretinere ale unui Bugatti. Sunt in lume peste 100 de milioane de persoane care au de la un milion de euro in sus disponibili si 50 de milioane dintre ei au de la 5 milioane in sus. Deci nu poate produce Bugatii cati oameni isi permit unul. Dar nu toti milionarii il si vor. Si din aia 100 de milioane de persoane doar 100 de mii de perosane maxim isi permit sa plateasca intretinerea de 300 de mii de euro pe an. Cand ai bani multi nu iti permiti si intretineri mari ca se duce averea pe intretinere cat ai clipi. Bugatii a fost gandit pt. top 300 de miliardari in euro/ dolari ce vrei tu. Atat ! Restu sa se multumeasca cu Lamborghini, Ferrari , Aston etc. chiar daca pot cumpara un Bugatii oricand. Trebuie respectat statutul. Pagani, Bugatti, Koenigsegg etc. nu sunt masini de milionari ci de miliardari. Date despre Bugatti: Bugatti Veyron a fost produs in Franta la Molsheim in regiunea Alsacia de catre Bugatti Automobiles SAS care apartin nemtilor de la Grupul VAG fiind desenat de designer-ul Jozef Kaban. Vreme de 10 ani a durat productia intre 2005 si 2015. Bugatti Veyron este unul dintre cele mai rapide automobile de serie din lume, dar si unul dintre cele mai costisitoare masini. Cu un motor W16, de 8 litri quad - turbo si 1.001 CP cel de baza pana la 1200 cp cele speciale, fiecare cilindru avand patru supape, poate ajunge la 100 km/h in 2,5 secunde si atinge o viteza maxima de 407 km/h. Transmisia este un dublu-ambreiaj direct-shift cu padelele in spatele volanului din magneziu. A costat 1.7 milioane de $ versiunea de baza pana la 2.7 milioane de $ editiile speciale gen Grand Spor, Super Sport sau Grand Sport Vitesse 16.4. Au fost produse 300 de coupe-uri si 150 de modele roadster. Din cele 450 de unitati produse, 135 de unitati au fost vandute in Europa. Costuri de intretinere: 1. Cei de la Bugatti recomanda schimbarea anvelopelor la fiecare 4.000 km si costa aprox. 30 de mii euro un set fiind vorba de anvelope speciale produse pt. Veyron de Michelin. Model Pilot Sport 2 sau PAX. Dupa trei schimbari consecutive de anvelope, trebuie schimbate obligatoriu si jantele care ajung pana la 150.000 dolari. De ce ? Pentru ca atat anvelopele cat si jantele sunt concepute astfel ca acestea sa se lipeasca intre ele, asigurand astfel transferul de putere cat mai eficient, pe asfalt. Ce se intampla insa, daca nu respecti recomandarile si nu „lipesti” anvelopele de janta ? In acest caz, risti ca janta, la propriu, sa se roteasca in interiorul anvelopei ! 2. Un schimb de ulei pentru un Bugatti Veyron dureaza cam 27 de ore. Ca sa schimbi uleiul unei astfel de masini trebuie sa demontezi toata partea dorsala. Costa aprox. 25 de mii de $. 3. O revizie completa , ulei, filtre , placute de frana si alte maruntisuri poate ajunge si la 50 de mii euro. 4. Inlocuirea transmisiei in caz de defectiune costa peste 120.000 dolari. 5. Inlocuirea unei turbine costa aprox. 10 mii de dolari. O asigurare CASCO costa intre 200 si 300 de mii euro pe an. Veyron consuma 40 litri/100 km in traficul urban, consumul mediu fiind de 25 litri/100 km, dar are talentul de a epuiza un rezervor de combustibil plin de 100 l in aproximativ 12 minute cu conditia ca se ruleaza constant cu 407 km/h. Chiar si asa, este o masina care nu s-a depreciat indiferent de numarul de km parcursi, ba din contra preturile sunt ceva mai mari in unele cazuri fata de pretul lui de nou. Se pare ca este si masina preferata a VIP-urilor.
-
skoda, duminică, 02.02.2020 18:53
@Corocsenie Adrian Eu m-am referit la consumul cel mai mic cel din fisa tehnica in regim mixt la Bugatti Chiron Sport 8.0 W16 1500 CP AWD DSG. Uite si sursa: auto-data.net/ro/bugatti-chiron-sport-8.0-w16-1500hp-awd-dsg-34342 Da, stiu ca poate si peste 40 l la cosum. Si costurile de intretinere sunt foarte mari adica mai bine daca esti miliardar sa iti cumperi mai multe masini mai scumpe dar nu cat un Bugatti si o vila cu multe camere si piscina si multe chestii.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Sa inteleg ca motorul lor turbo de 8000cmc polueaza mai putin ca un 1.5 benzina aspirat de la suzuki care o sa aiba interzis din 2021 in Europa?