Bruxelles, oraşul cu cel mai congestionat trafic din Europa
Într-un studiu întocmit anual, TomTom anunţă că Bruxelles este cel mai congestionat oraş european, iar Marea Britanie ţara cu cele mai multe probleme legate de traficul urban.
Olandezii de la TomTom au publicat recent rezultatele unui studiu care urmăreşte cele mai aglomerate oraşe ale Europei din punct de vedere al traficului. Potrivit producătorului de sisteme de navigaţie, Bruxelles, capitala Belgiei, este oraşul cu cele mai mari probleme de fluenţă a traficului, înregistrând o creştere a numărului de străzi blocate cu 1.2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Deşi a devenit populară pentru probleme sale de trafic, Londra s-a poziţionat abia pe poziţia a treia în topul celor mai congestionate oraşe europene, cu o scădere de 0.2 procente a traficului. Veştile bune se opresc însă aici pentru britanici, Regatul Unit fiind desemnat ţara cu cele mai mari probleme de trafic din Europa, nu mai puţin de 16 oraşe fiind prezente în topul celor mai congestionate oraşe de pe Bătrânul Continent.
Clasamentul a înregistrat însă şi progrese, printre cele mai semnificative fiind cel al oraşului francez Toulouse, care a reuşit să îşi reducă traficul cu 1.9 procente, doar 33% din arterele sale fiind acum congestionate. În antiteză, oraşul german Koln înregistrează un trafic îngreunat doar pe 18.9% din şoselele sale. Cea mai mare îmbunătăţire a traficului urban, comparativ cu 2010, se înregistrează la Dublin, unde congestionarea a scăzut cu 9.7%, dar păstrează un total de 24 de procente din totalul străzilor.
Poziţie | Oraşul | Ţara |
1 | Bruxelles | Belgia |
2 | Varşovia | Polonia |
3 | Londra | Marea Britanie |
4 | Wroclaw | Polonia |
5 | Toulouse | Franţa |
6 | Lyon | Franţa |
7 | Edinburgh | Marea Britanie |
8 | Marseille | Franţa |
9 | Paris | Franţa |
10 | Manchester | Marea Britanie |
11 | Bradford | Marea Britanie |
12 | Belfast | Marea Britanie |
13 | Oxford | Marea Britanie |
14 | Milan | Italia |
15 | Birmingham | Marea Britanie |
16 | Zurich | Elveţia |
17 | Oslo | Norvegia |
18 | Roma | Italia |
19 | Aberdeen | Marea Britanie |
20 | Napoli | Italia |
21 | Amsterdam | Olanda |
22 | Rotterdam | Olanda |
23 | Barcelona | Spania |
24 | Dublin | Irlanda |
25 | Munchen | Germania |
26 | Budapesta | Ungaria |
27 | Graz | Austria |
28 | Genova | Italia |
29 | Nottingham | Marea Britanie |
30 | Montpellier | Franţa |
31 | Vienna | Austria |
32 | Hamburg | Germania |
33 | Southampton | Marea Britanie |
34 | Torino | Italia |
35 | Utrecht | Olanda |
36 | Praga | Cehia |
37 | Bonn | Germania |
38 | Stuttgart | Germania |
39 | Cracovia | Polonia |
40 | Haarlemmermeer | Olanda |
41 | Bolton | Marea Britanie |
42 | Guildford | Marea Britanie |
43 | Wakefield | Marea Britanie |
44 | Nisa | Franţa |
45 | Leicester | Marea Britanie |
46 | Antwerp | Belgia |
47 | Liverpool | Marea Britanie |
48 | Cambridge | Marea Britanie |
49 | Essen | Germania |
50 | Koln | Germania |
Adevarul e ca Bruxelles este un oras preponderent vechi, cu strazi vechi si inguste si cu masini parcate pe lateral... O alta problema este aceea a folosirii in exces a prioritatii de dreapta, practic chiar daca strada pe care circuli pare principala, in prima intersectie cu o straduta te poti trezi cu o surpriza... Ei spun ca folosesc aceasta metoda pentru a determina soferii sa conduca cu viteza. Scuza e buna, doar ca de cele mai multe ori reduce viteza prea mult si de aici pana la ambuteiaje e doar un strop...