Britanicii lucrează la un înlocuitor ecologic al benzinei

Publicat luni, 31.01.2011 16:08 de Sebastian Toma

Britanicii au realizat o soluţie pe bază de hidrogen care poate fi folosită pe post de carburant de majoritatea automobilelor alimentate cu benzină. Pe viitor, aceştia vor realiza un sistem de alimentare a carburantului respectiv.

Un grup de ingineri din Marea Britanie a realizat o nouă tehnologie de alimentare cu hidrogen, care poate fi implementată pe automobilele alimentate cu benzină şi nu necesită modificări suplimentare. Englezii lucrează acum la o metodă nouă de stocare a noului carburant pentru a permite alimentarea la temperaturi normale. Potrivit primelor estimări, costul noului carburant ar reprezenta echivalentul în lei a 3-3.5 RON pe litru după adăugarea taxelor şi accizelor. Fără taxe, hidrogenul pentru automobile ar costa 0.94 lei pe litru.

Potrivit lui Stephen Voller, şeful Cella Energy Ltd, noul micro-polimer integrat în hidrogen va transforma respectivul gaz în lichid la temperaturile ambientale normale şi carburantul obţinut se va transforma în apă în urma arderii. Şoferii din ziua de astăzi doresc să aibă capacitatea de a călători câteva sute de kilometri fără să alimenteze, iar atunci când alimentează să nu piardă foarte mult timp.

Actualele soluţii de alimentare cu hidrogen necesită sisteme costisitoare de alimentare, pompe de presiune înaltă şi rezervoare speciale. Mai precis, hidrogenul devine lichid abia la -253 de grade Celsius. Mai mulţi constructori de automobile au realizat sisteme de alimentare cu hidrogen pentru flote de test, dar comercializarea acestora la scară largă nu este posibilă pentru moment din lipsa staţiilor de alimentare cu hidrogen. Spre exemplu, cei de la BMW au încetat testele în trafic cu versiunea alimentată cu hidrogen a lui Seria 7, intitulată ActiveHydrogen 7, deoarece reţeaua de încărcare cu hidrogen nu este suficient de bine dezvoltată în Germania. Cei de la Honda au oferit însă câteva exemplare FCX Clarity în California, stat în care au fost introduse numeroase pompe de alimentare cu hidrogen.

Via | Autoblog

  • avy_iulian, luni, 31.01.2011 17:36

    Spor la munca!!!

  • gelu, luni, 31.01.2011 17:40
    noul micro-polimer integrat în hidrogen va transforma respectivul gaz în lichid la temperaturile ambientale normale

    marele inlocuitor nu e decat "banalul" hidrogen. Nimic nou sub soare (sau IN soare?) realizarea deosebita e temperatura normala de stocare. Dar inainte de a sari de poponeata in sus fanii hidrogenului problema cea mai poluanta si delicata ramane: tehnologia de extragere a H2. Anyway, daca stocarea se face mai simplu insemna ca vor scadea costurile cu adaptarea automobilului la noile conditii. Un prim pas este facut.

  • Costi9b, luni, 31.01.2011 18:59

    La ce tehnologie avem la momentul de fata credeti ca nu se poate face o alternativa la combustibilul pe care'l avem acum? Toate problemele asta cu combustibilii sunt pur economice.

  • razvanis, luni, 31.01.2011 19:29
    Asa da!

    Asta poate fi o solutie realista si viabila .

  • Costi9b, luni, 31.01.2011 23:51

    oricum accizele si taxele or sa ne omoare tot timpul...

  • gabi_o, marţi, 01.02.2011 13:30
    Motorina

    ".... alimentate cu benzină" si pt motoarele alimentate cu motorina ce solutie au gasit? Nu de alta dar masinuta mea "consuma" motorina! PS: nu face parte din grupul VAG! :-)))

  • Dr Felix, marţi, 01.02.2011 13:47
    mai degraba hidrogenul decat motorul electric

    Asa ai autonomie marita si timp scazut pt re-alimentare. Cat priveste sursa de H2, e simplu: hidroliza apei care consuma energie electrica dar randamentul utilizarii acestei energii este mai bun decat in cazul automobilului electric. Pt cei cu Diesel, sa nu-si faca problema pt ca pana cand se va implementa solutia aceasta vor avea timp sa-si schimbe masina sau vor ramane o parte din masini Diesel si o parte cu H2.

  • vsz, marţi, 01.02.2011 15:53
    :)

    pt cei pe motorina merge uleiu de bucatarie, mai ales daca motoru nu-i asa de pretentios

  • gelu, marţi, 01.02.2011 16:46
    @DrFelix

    Cat priveste sursa de H2, e simplu: hidroliza apei care consuma energie electrica dar randamentul utilizarii acestei energii este mai bun decat in cazul automobilului electric. ai impresia ca ai de-a face cu idioti?