Brilliance opreste exporturile spre Europa

Publicat joi, 29.04.2010 18:30 de Sebastian Toma

Producatorul chinez Brilliance a decis sa renunte la exportul modelelor sale pe piata din Europa. Acestia considera ca normele europene se schimba prea repede si ca nu pot face fata momentan.

Chinezii de la Brilliance au decis stoparea exporturilor pe piata din Europa. In ciuda parteneriatului de tip joint-venture pe care il au cu germanii de la BMW Group pe piata din China, acestia nu au fost capabili sa dezvolte un autoturism suficient de sigur pentru a intruni normele de siguranta si de mediu cerute de Uniunea Europeana. Exista posibilitatea ca inginerii Brilliance sa lucreze la un model cu emisii scazute si cu un nivel de siguranta potrivit pentru piata din Europa, dar acestia nu au anuntat o data la care acest presupus model va fi lansat.

In 2006, cei de la Brilliance au semnat un contract care implica exportul a 158.000 de unitati pentru piata din Europa pe o perioada de cinci ani. Acest contract ar fi fost cea mai mare comanda facuta vreodata unui producator chinez de automobile de pe o piata dezvoltata. Vanzarile modelelor BS4 si BS6 au fost la un nivel dezastruos, chinezii reusind sa vanda doar cateva mii de exemplare din 2006 pana in prezent, in principal din cauza rezultatelor extrem de slabe obtinute la testele de siguranta EuroNCAP.

Oficialii Brilliance s-au declarat dezamagiti de modul in care au fost primite modelele lor pe piata din Europa. Acestia au considerat ca au avut o primire extrem de rece din partea europenilor. Pentru moment, au decis sa nu isi faca niciun plan de intoarcere pe piata din Europa. Chinezii considera ca problema principala pe care au avut-o pe piata din Europa a fost legata de normele care se schimbau mult prea rapid pentru ritmul cu care erau obisnuiti.

Via | Reuters

  • Pufosu, joi, 29.04.2010 19:00

    faine masini si asta datorita Giugiaro si Pinifarina care lea desenat.pacat insa de pretul prea mare si siguranta zero(0)!

  • Azama, joi, 29.04.2010 19:17

    Masinile chinezesti nu sunt mature inca pentru piata Europeana,nu-i de mirare,industria auto europeana are catva ani buni,chiar si 100 ! Chinezii abia au inceput !

  • Semtex, joi, 29.04.2010 19:24
    NU AVEM NEVOIE DE MASINI CHINEZESTI

    Ieftin nu inseamna neaparat ca trebuie sa faci rabat de la siguranta si fiabilitate. Chinezii nu au inteles lucrul asta si s-au cam aruncat cu capul inainte... Piata europeana e una selectiva si pretentioasa. Central si vest-europenii stiu sa faca delimitarea intre un pret redus si calitati indispensabile, tocmai de aceea DACIA a fost bine primita si a reusit sa castige simpatia multora, pe cand masinile chinezesti au esuat lamentabil.

  • JKKK, joi, 29.04.2010 21:42
    PRET MARE?

    INTRADEVAR ,NU MERITA BANII INVESTITI INTR O ,,CHINEZARIE,, DAR DE AICI PANA A SPUNE CA SUNT SCUMPE E CALE LUNGA

  • LauCalin, vineri, 30.04.2010 07:26

    Chinezii au alta gandire. Pentru ei conteaza doar pretul cat mai mic si vanzarile cat mai mari. Cu asa mentalitate nu ai cum sa "cuceresti" Europa.

  • Hunter, vineri, 30.04.2010 09:15

    In prima faza sa invete sa nu mai faca rabat la calitate, ma refer la calitatea materialelor. Adica foaia aia de tabla de pe usa sa fie de tabla cat de cat calumea. Nu te lasi pe ea si poti lua alta usa. Se vede si in testarea aia de in filmulet, ca masina se rupa efectiv in doua, e ca branza. Poate la piata lor, la peste 1 miliard, merg si chestiile astea, consum mare, se merge normal pe ideea de cerere mare, pretul trebuie sa fie cat mai mic, iar in caz de ceva accident, las ca nu se observa....doar la un miliard....este de unde :)

  • MF, vineri, 30.04.2010 09:48
    din cauze reclamei cu renault nu vi se mai vede meniul pe pagina de "home"

    .

  • Husdu, vineri, 30.04.2010 13:45

    Decat o masina "Made in China" mai bine o bicicleta profesionala la 2000-3000 E :)). Cred ca si siguranta e mai mare.