Bottas, victorie ușoară în Austria. Vettel urcă pe podium și își extinde avansul în clasament. Hamilton, locul 4

Publicat duminică, 09.07.2017 16:20 de Daniel Popescu

Valtteri Bottas a câștigat cursa din Austria în fața lui Sebastian Vettel, care și-a extins însă avansul din clasament la 20 de puncte în fața lui Lewis Hamilton, care a terminat pe locul 4 în spatele lui Daniel Ricciardo.

După cursa nebună din Azerbaidjan, Formula 1 a oferit duminică o etapă semnificativ mai liniștită, în care startul și unica intrare la boxe pentru schimbarea pneurilor au reprezentat singurele momente de tensiune.

Valtteri Bottas a avut parte de un start excelent din pole position, în timp ce Sebastian Vettel a reușit să-l blocheze pe Daniel Ricciardo, care a câștigat o poziție în dauna lui Kimi Raikkonen.

Finlandezul a fost depășit inclusiv de Romain Grosjean, însă și-a recâștigat locul câteva tururi mai târziu.

În spatele plutonului, Daniil Kvyat a frânat prea târziu la intrarea în primul viraj și l-a lovit din spate pe Fernando Alonso, care a ricoșat într-un Max Verstappen care ratase startul. În urma incidentului, Alonso și Verstappen au fost nevoiți să abandoneze, în timp ce Kvyat a continuat cursa după o trecere pe la boxe.

Între timp, plecat de pe locul 8 ca urmare a penalizării suferite după calificări, Lewis Hamilton a optat pentru un prim stint cu pneuri supersoft, în timp ce restul piloților de top au utilizat ultrasoft. Pilotul Mercedes a progresat un loc după abandonul lui Verstappen și încă două locuri după depășirile asupra lui Sergio Perez și Grosjean din primele tururi, ajungând astfel pe locul 5. Britanicul s-a apropiat amenințător de Raikkonen, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv, motiv pentru care în turul 32 a devenit și primul pilot de top care a intrat la boxe.

Previzibil, Hamilton a optat pentru un set de pneuri ultrasoft, în timp ce restul piloților au ales pneurile supersoft. Ordinea primilor 3 piloți a rămas neschimbată, cu câte 4 secunde diferență între Bottas, Vettel și Ricciardo, în timp ce Hamilton a progresat pe locul 4 în dauna lui Raikkonen.

După efectuarea unicei intrări la boxe, diferențele dintre piloți au rămas relativ constante, fără dueluri semnificative între piloții de top. Totuși, pe final, Vettel s-a apropiat la mai puțin de o secundă de Bottas, fără să atace decisiv, în timp ce Hamilton a încercat fără succes o depășire asupra lui Ricciardo. Astfel, Bottas și-a adjudecat a doua victorie din acest sezon și a fost acompaniat pe podiumul de premiere de Vettel și Ricciardo.

Hamilton a reușit să limitezele daunele penalizării din calificări și să ocupe locul 4, însă chiar și așa a pierdut încă 6 puncte în favoarea lui Vettel în lupta pentru titlul mondial, diferența urcând acum la 20 de puncte. 

Raikkonen a încheiat solitar pe locul 5 în fața lui Grosjean, Perez și Ocon, în timp ce Williams și-a trecut în cont locurile 9 și 10 prin Massa și Stroll. 

Austria - Rezultate cursa:

  • GrosJan, duminică, 09.07.2017 16:29

    Haha, Bottas anchetat pentru startul perfect. In general o cursa frumoasa, disputata pana pe ultimii metri. Nu am cascat in ultimul tur pentru ca cineva avea avans si erau conturile aproape incheiate. In ultimul tur se disputau locurile 1 si 3.

  • ..., duminică, 09.07.2017 16:33

    Alonso uitandu-se in oglinda (nu aia de acasa). 'Haoleo Doamne, ce face asta. Aoleu, apara si pazeste! No Doamne, noo !!'... POC!

  • ZZZ, duminică, 09.07.2017 16:33

    O cursă plictisitoare cu excepția primelor tururi..Dupa mine (si m-astept la multe voturi rosii),Mercedes ă cam luat fata celor de la Ferrari în ceea ce privește dezvoltarea monopostului

  • ZZZ, duminică, 09.07.2017 16:39

    Ricciardo pe locul 4 la general în fața lui Kimi care are un monopost mai performant....

  • Chull, duminică, 09.07.2017 16:40

    hahahaha...ce a facut ma cocalarul cu lanturi...nimic :))))))))))))))))))))))))

  • Mclaren_Mircea_1985, duminică, 09.07.2017 16:46

    cum dracu se face ma ca acest kimi,nu nimereste butoanele de pe volan de la inceputul campionatului.Vettel se bate singur cu doua Mercedesuri.Este incredibil finlandezul

  • hakkinen, duminică, 09.07.2017 16:52

    Kimi a fost din nou sacrificat de echipa, tinut mult prea mult pe gume super uzate, doar ca sa-l tina pe Bottas. Cand Bottas a trecut, atunci l-au bagat la boxe.

  • GTS, duminică, 09.07.2017 16:53

    Probabil pentru unii a fost o cursa monotona pentru ca n-a castigat Hamilton dar pentru altii a fost o cursa decenta. Bottas a plecat foarte bine, as spune "fulger", Raikkonen cica dormea sau avea probleme, numai el stie :P. Nu stiu ce face Raikkonen in cockpit dar nu se intelege nici cu pneurile SS nici cu alea US, poate trebuia sa treaca pe S? Verstappen spera la o cursa decenta, n-a fost cazul, Kvyat i-a linistit pe amandoi, el si Alonso adica. Scoti doi piloti din cursa primesti un drive-through, lovesti un pilot incet din greseala... si te cheama Vettel, stai 10s pe loc, regulile sunt evident "egale". Perez si Ocon nu s-au lovit, Grosjean a mai pus cateva puncte in saculetul celor de la Haas, Massa si Stroll la fel pentru Williams :P Oricum castigatorul cursei este Hamilton, pentru ca a pierdut cele mai putine puncte comparativ cu Raikkonen si Verstappen. Sa vedem cursa din Silverstone now, mai ales ca o s-o vad din tribune :P

  • razvan, duminică, 09.07.2017 16:54

    Bottas e acolo.Daca nu are probleme tehnice anul asta in cursele care au mai ramas nu-l vad in nici una mai jos de locul 3. Insa anul viitor,cand va fi mai obisnuit cu monopostul,cu echipa,cu aerul si increderea in sine pe care le aduc victoriile sau clasarile bune,la fel ca Rosberg in trecut,va putea emite pretentii justificate zic eu de experienta si talent la titlul mondial.

  • lolita, duminică, 09.07.2017 17:00

    da, Kimi a facut o cursa pentru intarzierea lui Bottas daca nu intri cand trebuie si iesi unde nu trebuie (trafic) lucrul asta se rasfrange asupra rezultatului; daca Alonso e gata sa faca la fel, merita un loc la Ferrari in locul lui Kimi. Sunt sigur ca e de acord cu astfel de practici. E posibil sa nu-i convina totusi insa doar pentru ca nu mai este el beneficiarul.

  • ZZZ, duminică, 09.07.2017 17:00

    Sunt un bun cunoscător al naturii umane ..Uni carere țin cu Ferrari s-au repezit precum......sa mi dea dreptate....Eu de-al naibii n-aș fi făcut asta:))))..Din pacate asta nu face decât sa-mi confirme faptul că inteligența celor care posteaza pe aici a scăzut față de ce era acum 10 ani..

  • Chull, duminică, 09.07.2017 17:02

    ba hakkinen...tu te uiti la desene animate...nu ai inteles nimic din conversatia lui kimi cu echipa...I SE CEREA SA SCHIMBE DIN SETARILE VOLANULUI CEVA...SI NU ESTE PRIMA DATA...AU MAI FOST CURSE ANUL ASTA...OMUL ESTE DEBUSOLAT CU NOUL VOLAN-MAI LASA DRACU ABERATIILE CU TEORIA CONSPIRATIEI-DROGATULE

  • Mclaren_Mircea_1985, duminică, 09.07.2017 17:04

    #ZZZ,ce a facut Mclada ta?Te-ai uitat la cursa sau la antena3?

  • AyrtonSenna1991, duminică, 09.07.2017 17:05

    O cursă anostă si nu prin faptul că nu a castigat Hamilton. Pur si simplu a fost o procesiune de la start până la final. Totuși nu înțeleg o chestie: Kvyat e în F1 doar pentru a ruina cursele altora? Pe cuvântul meu pilot mai precipitat si hazardat ca acest rus încă nu am văzut. În rest pace si liniște.

  • Anonim, duminică, 09.07.2017 17:08

    Cel mai tare a fost comentatorul Digi, care personal cred ca sufera de retard mintal dar deh este doar o parere. Ce nu pot sa inteleg eu de ce simte nevoia sa vorbeasca tot timpul, schimba ideile repede, trece de la discutia cu elicopterul, la discuta cu taurul care ii place sau nu stiu il impresioneaza si nu uita sa spuna ca nu stiu ce inginer Ferrari si-a dat demisia si a plecat nervos si ca cei de la Ferrari sunt pierduti fara el, am inteles ca-i fan Mercedes dar... Numai celor de la Mercedes le spune Mercedes AMG, nici un alt comentator fie Sky sau RTL nu face acelasi lucru. Saracul comentator cred ca este ignorat de sotie acasa, daca are o sotie evident, vorbeste tot timpul, si daca ar spune ceva interesant nu m-ar deranj, dar debitul de prostii pe minut este in crestere de la cursa la cursa... Nu m-ar deranja daca transmisia Digi sa fie la fel ca cea Sky depilda unde poti sa opresti comentariul si pur si simplu sa asculti cursa, sa te bucuri de sunetul motoarelor si evident de cursa!

  • GTS, duminică, 09.07.2017 17:12

    @ZZZ: Mai devreme ziceai de Vettel care are nu stiu ce componente la nr 4, ceea ce va implica evident penalizari, este evident ca cei de la Ferrari nu merg cu motorul 100% nu? Au fost destul de aproape de cei de la Mercedes in cursa, si ma refer doar la Vettel pentru ca Raikkonen avea probleme cu ceva (nu stiu cu ce, era o setare cu 17 oricum), iar la Silverstone vor veni cu un motor nou, cat de bun o sa fie vedem in cursa :P Sasiul Ferrari este inca cel mai bun din F1, numai daca ne uitam cum erau pneurile lui Vettel comparativ cu Bottas si Hamilton, dar asta nu ajuta prea mult, oricum Vettel a rulat cu un motor destul de batran si totusi nu a abandonat inca din motive tehnice.

  • Anonim, duminică, 09.07.2017 17:14

    Scuze am uitat sa spun... Raikkonen avea probleme cu o setare si inginerul i-a zis ceva gen "Failure" adica F, 17 (seventeen), si tampitul ala de comentator spune ceva de genul: "Are o eroare... 71" cum tata sa fie 71? Schimba butonul ala pana la finalul cursei... Prostul nu si-a dat seama, nici macar la finalul cursei... Cum sa spui tata 71 in loc de 17?

  • ZZZ, duminică, 09.07.2017 17:15

    @GTS-Nu e nevoie sa bati vreun apropo la mine deoarece chiar fost o cursă aproape fara evenimente..Eu stiam de ieri ca Hamilton are aproape 5 % șanse să câștige cursa...Remarca ta a fost gratuita da 'pe tine nu ma pot supara deoarece dincolo de exagerarile tale in a sustine echipa Ferrari esti peste nivelul multor de pe aici si deoarece mai bănuiesc că esti un user care a mai postat pe aici acum 10 ani

  • GTS, duminică, 09.07.2017 17:27

    @ZZZ: Nu mah, n-am nimic cu tine, dar continuam discutia despre ce ai spus cu partile din unitatea din propulsie mai stii? Ferrari a avut probleme cu turbina, plus motorul Mercedes are ceva mai multa induranta, rezista la mai multe curse comparativ cu motorul Ferrari. O sa folosesc de acuma "udp" (unitate de propulsie :P) pentru ca-i mai usor :P La Silverstone, Ferrari o sa fie deja la "udp" numarul 3, comparativ cu Mercedes, si cred ca va conta pana la finalul sezonului.

  • lol, duminică, 09.07.2017 17:32

    Din nou penibil Vetel, pur si simplu nu poate sa se abtina sa-si vada de cursa lui! Botas a furat startul!! Rusinos!

  • ZZZ, duminică, 09.07.2017 17:34

    @ copie palidă a luiMclaren_mircea...1. Sunt fan Mclaren si nu voi putea fi fan Ferrari niciodata..2.Ironia ta de 2 bani ma lasa rece deoarece cine râde la urmă ,râde mai bine.3.Am trecut de vremurile în care inimioara mea avea de suferit din cauza faptului că Mclaren merge mai prost si Ferrari castiga1.Daca am supraviețuit celor 4 ani de dominație Ferrari cu Schumacher si n-am murit de tristețe, mai supraviețuiesc inca unui an..Asta daca Ferrari o sa câștige titlurile ..4.Nu te mai obosi sa ma bagi in seama deoarece ai tendința de a scoate ce e mai rau din sufletul meu

  • ., duminică, 09.07.2017 17:34

    @GTS Fa-ma sa inteleg, lumineaza-ma, cum cocalarul este castigatorul cursei pentru ca a pierdut mai putine puncte decat Kimi, sau Max ? Eu stiam ca se bate cu Vettel si incepand de astazi si cu Bottas, nu ?

  • ZZZ, duminică, 09.07.2017 17:38

    @Gts-Decat ca Vettel e la al 4 lea MGU h ca si piloți RAR si risca pe viitor penalizarea

  • ZZZ, duminică, 09.07.2017 17:38

    RBR

  • GTS, duminică, 09.07.2017 18:14

    @ZZZ: Nu mane, este vorba despre turbo nu despre MGU-H :P Uite aici, la ce ma refer: https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-duo-renault-engine-penalty-bubble-928023/: Paragraful: "With Sebastian Vettel having used a fourth turbo several races ago, there are now seven drivers just one change away from grid penalties - not counting McLaren pair Fernando Alonso and Stoffel Vandoorne, who have been stuck in a cycle of penalties for some time." Este vorba despre turbo nu despre MGU-H :P Uite aici gasesti situatia reala a componentelor: http://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2017/eventtiming-information-30, TECHNICAL REPORTS, 22.06 - Technical Report Doc4 - PU Elements

  • GTS, duminică, 09.07.2017 18:19

    @.: Fa un simplu calcul, Hamilton a plecat de pe 8, a terminat pe 4. Cine-a iesit in castig cel mai mult? Bottas a plecat de 1 a terminat pe 1, Vettel a plecat de pe 2 a terminat pe 2. Cine avea cel mai mult de pierdut? Eu zic ca Hamilton... Daca Hamilton pleca din pole si termina pe 4 era cu totul altceva dar avand datele de mai sus cum crezi ca sta treaba? Verstappena a plecat de pe locul 5, a abandonat. Raikkonen a plecat de pe locul 3, a terminat pe 5.

  • GTS, duminică, 09.07.2017 18:20

    @.: Fa un simplu calcul, Hamilton a plecat de pe 8, a terminat pe 4. Cine-a iesit in castig cel mai mult? Bottas a plecat de 1 a terminat pe 1, Vettel a plecat de pe 2 a terminat pe 2. Cine avea cel mai mult de pierdut? Eu zic ca Hamilton... Daca Hamilton pleca din pole si termina pe 4 era cu totul altceva dar avand datele de mai sus cum crezi ca sta treaba? Verstappena a plecat de pe locul 5, a abandonat. Raikkonen a plecat de pe locul 3, a terminat pe 5.

  • Cosmin, duminică, 09.07.2017 19:11

    Se pare ca Vettel din nou vede mai bine decat oricine din F1, asta referitor la start. Vedeti inregistrarea de mai jos. Sa va uitati la roata lui Bottas. Cum vedeti ca s-a miscat un frame, puneti pauza. Apoi uitati-va la semafoare. Foarte interesant cum s-a ajuns la concluzia (din partea unor oameni chipurile competenti) ca Bottas a avut un timp de reactie de 0,2, cand el de fapt s-a pus in miscare pe rosu. Asta ca sa ne lamurim in pic despre cum e ajutat Mercedes sa castige. Ca sa nu mai avem dubii. Cat despre comentatori, absolut retarzi. Pe langa faptul ca nu vad nimic din ceea ce se transmite, parca s-ar uita in biblioteca, mai au si comentarii care nu reflecta absolut deloc realitatea de pe pista. Astazi l-au adus si pe fumatul ala de Vintila, care chiar cred ca era fumat saracu', astfel nu-mi explic fraza " Vettel nu este multumit ca pierde asa cum ar trebui sa piarda" Dumnezeule mare! Deci link-ul cu reluarea startului https://www.youtube.com/watch?v=eYzquTHpa-Q

  • ., duminică, 09.07.2017 19:13

    @GTS Eu fac un calcul mult mai simplu. In cursa, Bottas 25p, Vettel 18p, Hamilton 12p. La general, Vettel a castigat 6p si Bottas 13p fata de Hamilton. Deci cine a castigat si cine a pierdut ? Aaaa, daca spuneai ca situatia putea fi mai naspa pentru cocalar, in sensul ca ar fi putut recupera mai putin, poate te mai credeam. Asa insa, sa-l scoti drept marele castigator ... Si inca un lucru, cursa asta mi-a confirmat pentru a nu mai stiu cata oara faptul ca, daca nu pleaca primul, cocalarul devine un pilot de pluton, nu se descurca, devine al nimanui ! Sa ai cea mai buna masina de pe grila, pe un circuit facut parca pentru puterea Mercedes, iar tu sa recuperezi toata cursa doar trei pozitii (pentru ca una ai primit-o cadou la start), mi se pare umilitor pentru un "campion" !

  • Alex, duminică, 09.07.2017 19:17

    Vettel a plecat greu la start, s-a vazut, de fapt, Bottas a plecat foarte repede in comparatie cu restul, a fost magnific. Nu inteleg de ce Ferrari prefera sa stea la 7-8 secunde de Mercedes si nu au stat langa Bottas. Ok, au tinut la pneuri de frica lui Lewis dar oricum, s-a vazut ca Vettle il putea ajunge pe Bottas, depasirea cam greu, din cursele anterioare, cei foarte buni si cu monoposturi tari abia se depasesc. Max, vai saracutul de el, plateste tribut curselor din anul trecut cand scoatea toti piotii din cursa, fie la start, fie in timpul cursei, se mai invarte si roata. Exact asa au luat locul 2 in cammpionat Rbr, prin acrosaje provocate de Max si de alt baiat minune, Kvyat. Ricciardo este prea bun pe langa acest Max.

  • ., duminică, 09.07.2017 19:18

    @GTS Si-ti repet, cocalarul se bate la titlu cu Vettel si incepand de astazi si cu Bottas, nu cu Raikkonen, sau Verstappen !

  • ZZZ, duminică, 09.07.2017 19:31

    @ GTS Eu încurc mereu componentele:))))) După cum ai observat nu discut despre aerodinamica sau despre motoare si de fiecare când traduc articolele de genul ala mai fac greseli care sunt corectate în mare parte de tine..Dar exact la articolul ala m-am referit:))P.S Trebuie sa-ti las si tie prim planul macar la chestiile astea tehnice:)))

  • GTS, duminică, 09.07.2017 19:39

    @.: Din punctul asta de vedere, Bottas a recuperat fata de Hamilton, si Vettel si-a marit avansul, Hamilton a micsorat pierderile. Hamilton a plecat din pluton si avea cel mai mult de pierdut, desi eu ma gandeam c-o sa castige cursa :P Plecat pe o alta strategie, si cand ma vazut cum ii arata pneurile... dupa 20 de tururi... Oricum surpriza ramane Bottas :P

  • GTS, duminică, 09.07.2017 19:39

    @ZZZ: :P Eu spuneam turbina tu MGU-H :P

  • Botas, duminică, 09.07.2017 19:50

    Botas a furat startul!! Zice panarama aia de vitel! Hamilton a franat deliberat!! Ba, cat de prost si arogant poate fi!

  • chull&1985, duminică, 09.07.2017 20:11

    Penibilii astia de la ferari il fac pe Kimi lenes dar il cand merge bine il sacrifica in favoarea plasticului. Ce poti sa-i reprosezi lui Kimi cand in ultimele 3 curse l-a batut pe neamt de 2 ori in calificari!

  • Paul, duminică, 09.07.2017 20:17

    @Alex: Vettel a stat pe la 7 secunde de Bottas undeva in prima parte a cursei pentru ca ambii au avut o uzura similara la pneurile ultrasoft. Dupa schimbul ambilor pe supersoft daca ai fi fost atent monopostul Mercedes a uzat acest tip de pneu mult mai pronuntat decat monopostul Ferrari. De aia s-a apropiat Vettel la juma de secunda de Bottas pe final. Scurt spus masina Ferrari e mai blanda cu pneurile. Sasiul Ferrari sta mai bine pe curbe. Dovada? Ferrari iese mai repede din curbe pt ca reuseuseste cumva sa nu "rupa" aderenta la limita in viraj cum o face puntea spate Mercedes. Adica Ferrari raman cu mai multa guma pe pneu.

  • sinep, duminică, 09.07.2017 20:20

    Pana una alta Vettel e pe primul loc si mareste constant diferenta in clasament.

  • Hami, duminică, 09.07.2017 21:27

    Pentru unii formula1 a devenit aici o boala cronica netratabila, din păcate ce scrieți aici cu siguranta va caracterizaeaza și in realitate, nu este de mirare ca sunt din ce in ce mai putini cei care scriu cu adevărat despre valoarea reala a piloților și echipelor. Dacă nu stiu ce nume, nu se descurca intr-o cursa, deja e plastic, cocalar, vodkangiu, etc ...sunteți penibili unii de aici. Puțin spus, penibili.

  • Sumi7, duminică, 09.07.2017 22:19

    Voi ati observat ca Bottas s-a apropriat de Ham la 15 puncte? Daca mai castiga o cursa si Ham va fi in spatele lui incepe sa cam cada chestia cu pilot nr. 1 in echipa .

  • 91Schumi06, duminică, 09.07.2017 22:40

    Domnilor, ma vad nevoit sa renunt la a mai comenta pe acest site. Pur si simplu nu ma mai identific cu ceea ce se intampla si se comenteaza aici, si nu cred ca parerile mele contriubuie in vreun fel la dezvoltarea site-ului. Acesta, fiind ultimul meu comentariu, as dori sa fie si unul de bun simt, asa ca nu voi spune decat ca aceasta a fost una dintre cele mai plictisitoare curse, Bottas a reusit un start cum nu va mai reusi din 200 de incercari, iar Vettel s-a multumit sa termine in fata lui Hamilton. Pe vremuri, desi aveam pareri diferite, au fost cativa useri care stiau cum sa reactineze si sa raspunda. Printre ei i-as aminti pe ferr1, soxy si, culmea, Mircea...un baiat care si-a dus pasiunea la extrem. Acestea fiind spuse, as dori sa va urez tuturor vizionare placuta in continuare si sa nu uitam ca sportul se bazeaza pe fair-play!

  • Paul, luni, 10.07.2017 00:06

    @91Schumi06. Eu nu sunt un cititor inrait al comentariilor tale si al celor ce scriu des aici despre F1. Banuiesc, dupa nume si poza ca esti fan Schumacher. Insa am urmarit cred ca toate cursele lui Michael la Ferrari. Ce vremuri...Michael Schumacher driving style cu derapaje controlate j sesizabile ochiului. Si urlete de V10. Ce capacitate de a dezvolta masina. Cum isi pregatea masina inainte de cursa. Pleca ultimul si depasea tot. Crema F1 ca niciodata. Ca singur lips, sa fi sunat V12 mai bine decat V10? Poate... Poate nu. Din cauza acestor lipsuri azi nu mai urmaresc cu aceeasi pasiune F1. De ce a oprit FIA dezvoltarea v10 si aerodinamica aceea? Bat campii.@ 91Schumi06 poate ca nu pleci de pe acest site.

  • Paul, luni, 10.07.2017 00:07

    Insesizabile ochiului

  • Mclaren_Mircea_1985, luni, 10.07.2017 00:08

    uite cum a furat startul BOTAS-roti in miscare -start furat 100%https://youtu.be/tken_aR8bD8

  • @Mclaren_Mircea_1985, luni, 10.07.2017 07:50

    Du-te si prizeaza ceva

  • Radu, luni, 10.07.2017 11:24

    Ce-i drept, prea a plecat repede Bottas, insa daca oficial e OK, asta e. Chiar daca pleca Vettel din pole, e posibil ca dupa primul tur Bottas sa fie in fata lui. Bottas a fost mai bun, sa recunoastem. Peste o saptamana la Bridgestone, masina Ferrari ar trebui sa aiba un usor avantaj. Important pentru Vettel e ca Hamilton n-a prins podiumul.

  • Ha,ha,ha..., luni, 10.07.2017 11:31

    Am asteptat sa mai treaca valul de ineptii postate de unii pe aici, punctez pe scurt: 1. Ferrari nu are nici o sansa la titlul constructorilor avand in vedere ce puncte obtin cu unul dintre piloti (fara suparare pentru fanii respectivului pilot), comparativ cu Mercedes. E foarte posibil ca RBR sa le sufle in ceafa curand, si cred ca o si faceau daca Max nu avea probleme in ultimile 3 curse. 2. Dupa cursa din Monte Carlo, Mercedes pare ca au facut pasi mari in fata, Ferrari nu mai pare a fi la fel de aproape ca si performanta cum au fost in primele curse, la ei totul pare a fi la limita (cel mai bine se observa in calificari, lipsa de constanta si precizie pe un tur rapid). 3. Marchionne isi baga iar nasul si influenta la echipa, pare ca responsabilul cu dezvoltarea motorului si-a inaintat demisia, asta nu e de bine...mai exista si 2018, si deocamdata sunt (erau?) pe un drum bun cu dezvoltarea. Si...4. Titlul pentru Vettel va fi greu de obtinut daca nu-l va bate (macar) pe Bottas in calificari sau pe pista, sunt sanse mari ca Mercedes sa ocupe primele 2 locuri la start in multe curse de acum in colo, iar daca se bazeaza doar pe "ce pica din cer"...nu o sa pice prea multe.

  • mavrick, luni, 10.07.2017 11:32

    @91Schumi06, adu-ti aminte de vremurile in care Mircea prefera sa taca si sa urmareasca cursele&postarile, eventual datea si el un vot ca orice om dar nici in ziua de azi nu si-a sters contul. Asta iti recomand si tie, daca vrei, dar nu sa-ti dai un "delete" definitiv pentru ca asta ar da dovata de slabiciune. Sa-i lasam pe altii sa se manance intre ei asa cum le place si cu stiu ei mai bine (intotdeauna pe langa subiectul zilei), noi in tacere sa oferim sau nu (ca nu suntem obligati) cate un vot fiecaruia. Numai bine!

  • GTS, luni, 10.07.2017 12:26

    @Radu: Bridgestone? Adica Silverstone? :P

  • Radu, luni, 10.07.2017 12:37

    @GTS Ai dreptate, Silversone e corect. Rima e de vina :))

  • GTS, luni, 10.07.2017 12:43

    @Ha,ha,ha...: Te-ai uitat la Digi nu? :P Sassi nu si-a dat demisia, a fost promovat pentru ca munca la actualul motor probabil s-a terminat, desi cei de la Ferrari vor aduce "udp" numarul 3, la Silverstone, in timp ce "udp" numarul 4 este in in lucru alaturi de cei de la Mahle. A postat @Anonim despre exact acelasi lucru mai sus. 1, 2, 4 sunt toate ok, dupa primele sase (6) curse am spus exact acelasi lucru dar cu alte cuvinte, personal cred ca Raikkonen este impresionat de inconstant, nu cred ca se descurca cu noile "udp", volanul pare complicat, dar este genul de pilot care si-a pierdut de mult focul si sincer, cred ca piloteaza doar pentru bani. A castigat titlul in 2007, dupa care s-a facut liniste, cate o cursa buna pe sezon si ca atata. Iar faptul ca oricine vine la Ferrari alaturi de el, scoate un numar dublu de puncte este cel putin... dezamagitor. Ferrari dezvolta foarte incet monopostul, deoarece baza este foarte buna, dar nu sunt agresivi. Aduc o aripa fata, si cam atata, de fapt cred ca de la inceputul sezonului nu au modificat nimic la acest monopost in afara de aripa fata si poate, T-wing-ul :P. Mercedes in schimb... gramada de modificari dar totusi, monopostul Ferrari este mai stabil si scoate untul din pneuri. Slabiciunea monopostul Ferrari este evident pachetul motor, pentru ca in timp ce pilotii Mercedes folosesc unitatea nr.2, pilotii Ferrari se pregatesc sa foloseasca unitatea nr. 3, plus... slabiciunea lor este turbina. Un tip care a lucrat cu Raikkonen in trecut, discuta cu Peter Windsor despre acesta si a spus ca dintre pilotii de pe grila, este cel care se adapteaza cel mai greu la schimbarile tehnice, si ca nu este atent la cum evolueaza conditiile de pe pista. Personal cred ca slabiciunea celor de la Ferrari, ramane in schimb strategia. Cei de la Ferrari merg pe idea, avem o singura idee si chiar daca este tampita.. cu ea inainte. Iar asa nu se castiga curse, ca dovada ca Vettel a fortat ieri exact cand era inutil. Si au mai fost asa si Barcelona, Rusia..

  • GTS, luni, 10.07.2017 12:46

    Marchionne a dat un interviu in legatura cu venirea lui Alonso in locul lui Raikkonen, si a spus foarte clar ca chiar daca Alonso este interesat de o astfel de revenire, cei de la Ferrari nu-l doresc inapoi. Cred ca Perez are cele mai bune sanse in acest moment, pentru ca Verstappen sau Ricciardo au contract pana la finalul lui 2018.

  • ALex, luni, 10.07.2017 13:10

    Mda, multumim Cosmin pentru link, clar Bottas a furat startul...ce reguli frumoase sunt cele inegale si neaplicate corect. https://www.youtube.com/watch?v=eYzquTHpa-Q

  • Radu, luni, 10.07.2017 13:33

    Am mai auzit eu interviuri, cand cutare zicea "nici vorba de mai stiu cine" si peste o vreme strangea mana cu respectivul, asa ca ...

  • @cosmin, luni, 10.07.2017 14:16

    Bah, tu aii vreun senzor prin dosul tau umed si stii dupa un clip pe youtube ca botas a furat startul, aia de la FIA sunt tampiti. Vetel spune multe, minte mult si frumos pentru dobitoci ca tine. Spune si in Baku ca Hamilton a franat intentionat, a mai dat-o si in Ham din laterala, dupa spusele unor handicapati ca tine fara intentie, tot de pe youtube cica avea mainile in aer!. Dupa aia si-a cerut iertare, fraiere!

  • Yaz, luni, 10.07.2017 14:43

    O cursa sa zicem animata dar nu spectaculoasa din cauza circuitului scurt si anost. Victorie meritata pentru Bottas fara nici un dubiu, mi-a placut cum Ricciardo i-a tinut piept lui Hamilton, Vettel s-a gasit sa se apropie si sa incerce un atac prea tarziu asupra lui Bottas, din pacate din cauza ca Raikkonen nu termina constant pe podium echipa pierde puncte grele in clasamentul constructorilor. Astept urmatoarea cursa, nu ma obosesc sa citesc jignirile si parerile gratargiilor de serviciu care se dau cu parerea despre Formula 1 in fiecare saptamana. Bottas a plecat perfect, dupa imagini se vede clar ca se misca dupa ce semaforul s-a stins, nu stiu cat de la limita regulamentului a fost pentru ca nu stiu ce spune regulamentul, spre deosebire de altii daca nu il cunosc nu ma dau cu parerea.

  • F1, luni, 10.07.2017 15:29

    Au mai fost, cam aceeasi cunoscatori vad, care au "judecat" si faza de la Baku. Acum tac spasiti dupa iesirea lui Vettel din sedinta FIA de lunea trecuta.....Stati linistiti, Todt e taticul Ferrari.

  • ZZZ, luni, 10.07.2017 15:37

    Marchionne a spus despre Kimi ca este un om lenes dupa ultimele rezultate

  • F1, luni, 10.07.2017 15:49

    Alonso nu cred ca mai e cazul sa ajunga la Ferrari. Nu ca n-ar fi potrivit, dar nu vrea Vettel asta si nici n-ar merge impreuna. Perez nu e de Ferrari. La Ferrari ar fi potrivit un pilot tanar, Verstapen sau pustiul ala din GP2 care e formidabil. Kimi nu mai tine la frecus. E rapid insa mult prea inconstant. Alonso va ramane la Mclaren, motorizat de Mercedes, Honda sunt la pamant, cu toate variantele lor de propulsoare. Mclaren nu vor mai risca in 2018 experimente cu ei. Un Mclaren Mercedes suna bine pentru Alonso. Ar fi peste Red Bull la anul.

  • lol, luni, 10.07.2017 17:11

    ce ma amuza astia cu 'Alonso nu va merge la Ferrari pentru ca nu vrea Vettel'. Si daca ar fi asa, ar insemna ca Ferrari il coteaza mai bine pe Vettel si considera ca Alonso nu ar fi un plus.

  • ZZZ, luni, 10.07.2017 17:13

    Kimi e un pilot cam batran. Inconstanta e specifica pilotilor pe picior de plecare din F1. Schumacher s-a retras prea devreme si a revenit prea tarziu. Raikkonen a revenit cand era inca in forma dar timpul a trecut si pentru el.

  • vetel, luni, 10.07.2017 18:08

    Pentru fetel e o obisnuinta sa nu-i ajunga cursa ca sa depaseasca oponentul care e in fata....mereu spune ca daca mai erau 2 tururi depasea...

  • vetel, luni, 10.07.2017 18:37

    hmm, judecand drept, alonso a pierdut titlul in spatele lui petrov

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 10.07.2017 20:57

    @91Schumi06 Te rog nu iti sterge contul. Lasand la o parte orice neintelegeri aparute pe parcursul acestor ani, ai fost mereu unul din cei mai obiectivi si mai avizati in F1 useri de pe acest site. Nu ii baga in seama pe papagalii de Chull și Mircea_85, ca ei am mai vazut multi in 8 ani pe acest site care au venit si au plecat. Dar noi cei din garda veche sa zic asa am ramas mereu chiar daca au fost perioade cand nu am comentat. Cel putin nu iti sterge contul de tot. Lasa-i sa piara pe limba lor papagalii astia care azi sunt maine nu mai sunt, noi ramane pana la sfarsit orice ar fi. Ne mai certam, dar in fond ne si respectam noi intre noi, si chiar ar fi pacat sa mearga unul din cei mai vechi pe forum. Mai gandestete te rog.

  • ZZZ, marţi, 11.07.2017 11:24

    Cei de la Mclaren vor primi un loc in consiliul care conduce F1 ..Doar Ferrari si Mercedes au locuri in acest consilu in momentul asta

  • Radu, marţi, 11.07.2017 11:45

    Cursa din Abu-Dhabi 2010 a fost una dintre cele mai obositoare pentru Alonso; la sfarsit era terminat baiatul. https://www.youtube.com/watch?v=3aGPIr-HtL4 ... si oamenii de la Redbull multumiti ...

  • ZZZ, marţi, 11.07.2017 13:16

    Mercedes se gandesc sa intre in Formula E

  • ZZZ, marţi, 11.07.2017 13:28

    Vettel,dupa ce se retrage din F 1 ar trebui sa-i ocupe locul lui Charlie Whiting ..Ca de vreo 2 curse observ c-a devenit foarte interesat de modul in care se aplica regulamentul..

  • Mclaren, marţi, 11.07.2017 13:44

    http://www.motogp.com/en/youtube_update/2017/07/04/marc-marquez-and-dani-pedrosa-in-a-very-special-race/234484

  • Chull, marţi, 11.07.2017 18:56

    aloooo ce mai fac ciupanezii mclarenisti frustrati,iarasi nu mai pot de dorul Ferrari si de pilotii lor?Ma ciupanezilor,McLada o sa dispara curind.Hamiltonistii alti frustrati,golanul asta de ham ham lant,trebuia penalizat si anul trecu si anul asta.Cum sa ceri echipei sa-l incetineasca pe coechiperul tau ca sa prinzi un Ferrari din urma,cum sa ramina aberantul asta de pilot nepenalizat.ia spuneti ma voi hamiltonistilor ,este corect ca,cocalarul suprem sa ceara incetinirea coechipierului ca sa prinzi rivalul din urma.Parca si cu Rosberg a facut la fel.calm cu lantisorul vostru nepenalizat pentru golaniile infantile din pista

  • Chul, marţi, 11.07.2017 20:01

    Cum pot face ca acest individ cu prea mult timp liber ce are poza de avatar identica si numele aproape identic cu al meu?De disparut stiu ca nu se poate face asta si oricum nu e singurul cioban ce-si da si el cu parerea pentru ca sectiunea de comentari de la aproape fiecare stire sa contina si idioti.Stiu ca un astfel de comentariu postat ii da mare satisfactie dar nu-mi pasa.Singura problema este ca(virgula) creaza confuzie cea ce imi afecteaza imaginea de pe acest forum.Chiar nimic?

  • Strull, marţi, 11.07.2017 21:38

    De la Monte Carlo Ferrari pierde teren in fata Mercedes, doar ghinionul l-a privat pe ala cu lanturi sa i-o dea tare lui vetel, in locul fanilor rosii as fi ceva mai rezervat. Ferrari si mai ales vetel nu s-au remarcat cu absolut nimic decat ca l-au facut copil de mingi pe bietul Kimi, tot el e de vina. Ca le-a zburat o suspendare pe la urechea lu vetel e una, acum ar vrea cadouri de la FIA prin o asa zisa penalizare a lui Botas. Hai sictir. Mai vedem unde e vetel in urmatoarele curse.

  • Mclaren_Mircea_1984, marţi, 11.07.2017 23:04

    Cine ii interesat despre cum a reusit Mercedes sa isi rezolve problema cu pneurile dupa cursa de la Monaco, dand sah mat lui Simone Resta, Mattia Binnoto si FIA gasit un artificiu sa poata folosi acel tip de suspensie folosindu-se de uleiul din cutia de viteze incalzit "accidental" gaseste link aici http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/vorzeizen-fahrwerk-illegal-technik-trick-12222370.html

  • Zifi, miercuri, 12.07.2017 07:15

    Nu era de ajuns ca erau doi de Mclaren_Mircea_1984, acum sunt doi de Chull :))))!

  • lol, miercuri, 12.07.2017 10:52

    S-ar rezolva usor interzicand 'conturile' anonime si cele care pot crea confuzie. Dar avem alte reguli pe blog asa ca bagati mare cu comenturile dupa pofta inimii

  • GTS, miercuri, 12.07.2017 11:13

    Cei de la Sauber vor sa renunte la a folosit motoarele Honda din sezonul urmator, cum spuneam eu acum cateva saptamani.

  • Radu, miercuri, 12.07.2017 11:42

    Poate vor fi calificari pe ploaie la Silverstone. In 2012 Alonso a fost in pole dar cu alta masina ... https://www.youtube.com/watch?v=2eD7pSiR8X0

  • @Mclaren Mircea, miercuri, 12.07.2017 11:46

    Adica tot o ilegalitate in favoarea Mercedes.

  • GTS, miercuri, 12.07.2017 12:09

    Frederic Vasseur a fost numit sef la Sauber :P

  • GTS, miercuri, 12.07.2017 12:21

    Cei de la Sauber se pare ca au fost deranajati de Kaltenborn care a semnat contractul cu Honda fara sa informeze sefii, evident... a fost debarcata urgent de la conducerea echipei. Sa vedem cat de bun este Vasseur nu de alta dar are ceva experienta pe acest post, cred ca Sauber are o sansa de a reveni in sezoanele viitoare.

  • AyrtonSenna1991, miercuri, 12.07.2017 15:35

    O stire incredibilă: McLaren negociază cu Ferrari pentru motoare în 2018 . Oficial motorul ar purta numele celor de la Alfa Romeo pentru a fi digerat mai ușor de fanii McLaren si Ferrari. Nu dau linkul ca mi-e șters comentariul ăștia de la Automarket nu suporta site-ul rival din România în materie de motorsport. Acolo e știrea.

  • GTS, miercuri, 12.07.2017 15:47

    http://www.grandprix247.com/2017/07/12/inside-line-mclaren-ferrari-haas-alfa-romeo-no-sauber-honda/

  • AyrtonSenna1991, miercuri, 12.07.2017 15:49

    @GTS Mersi frumos. E mai documentată știrea.