Bottas a câștigat Marele Premiu al Japoniei! Vettel, locul doi după un start ratat, Hamilton urcă pe podium
Valtteri Bottas a câștigat cursa de la Suzuka după ce a profitat de startul ratat al lui Vettel, care a reușit ulterior să reziste în fața unui atac final al lui Lewis Hamilton pentru a încheia pe locul doi.
Ferrari a dominat calificările de la Suzuka, însă Mercedes a proftiat la maxim de greșelile Scuderiei pentru a-și adjudeca victoria prin Valtteri Bottas și, de asemenea, pentru a cuceri matematic un nou titlu mondial la constructori cu patru curse înainte de finalul sezonului.
Sebastian Vettel a anticipat startul, însă a realizat imediat greșeala comisă, s-a oprit și a reluat apoi procedura obișnuită. Valtteri Bottas a profitat însă de eroarea pilotul Ferrari și l-a depășit cu mare ușurință la stingerea luminilor roșii. În plus, finlandezul l-a depășit rapid și pe Charles Leclerc, care a avut de asemenea un start ratat.
Din spatele lor, Max Verstappen a plecat la rândul său excelent de pe locul cinci și trecuse de Leclerc, însă monegascul l-a acroșat în primul viraj, iar pilotul Red Bull a coborât astfel în spatele plutonului. La rândul său, pilotul Ferrari a suferit o avarie la aripa față, însă a preferat să rămână pe circuit în ciuda faptului că partea laterală atingea solul.
Leclerc a reușit astfel să rămână pe locul trei în fața lui Lewis Hamilton, iar după trei tururi partea laterală a aripii s-a desprins. Totuși, un singur tur mai târziu, Leclerc a intrat la boxe și a profitat de situație pentru a înlocui pneurile soft cu cele medium.
La revenirea pe circuit, Leclerc a ajuns în spatele lui Verstappen, pe care l-a depășit ulterior în primul viraj înainte că rivalul său de la Red Bull să se retragă din cursă la boxe.
Bottas își consolidează prima poziție
În urma acestor incidente, Bottas și-a consolidat prima poziție în fața lui Vettel și Hamilton, în timp ce Carlos Sainz și Lando Norris au progresat pe locurile 4 și 5 pentru McLaren, înainte ca Alexander Albon să-l depășească pe britanic în urma unui contact între cei doi.
Bottas și-a consolidat rapid prima poziție cu un avans de circa 8 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Hamilton a rămas la mai puțin de o secundă de german fără să poată iniția un atac.
Strategii diferite pentru Mercedes și Ferrari
Piloții de top au optat pentru strategii complet diferite la boxe. Astfel, Vettel a fost primul care a trecut pe la boxe și a continuat cu un nou set de pneuri soft, astfel că urma să efectueze cu siguranță o nouă oprire.
Un singur tur mai târziu a fost urmat de Bottas, care a trecut pe medium, dar a fost informat de la boxe că va efectua două opriri. În schimb, Mercedes a stabilit o strategie cu o singură oprire pentru Hamilton, care a intrat mai târziu la boxe pentru pneuri medium, dar a revenit la circa 9 secunde în spatele lui Vettel și la circa 20 de secunde în spatele liderului Bottas.
Hamilton schimbă strategia, avantaj Bottas
A doua serie de intrări la boxe a început cu Vettel, care a înlocuit softurile cu medium, în timp ce Bottas a intrat ulterior pentru a încheia cursa cu un stint pe pneuri soft.
Chiar dacă inițial Hamilton ar fi trebuit să aibă o singură intrare la boxe și avea un avans de circa 10 secunde în fața lui Bottas, Mercedes l-a chemat la standuri pentru un set de cauciucuri soft.
În urma acestor permutări, Bottas și-a păstrat poziția de lider câștigată la start cu un avans de circa 10 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Hamilton a revenit pe locul trei la circa 5 secunde în spatele lui Vettel.
Bottas a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a-și adjudeca victoria, în timp ce Hamilton s-a apropiat amenințător de Vettel și, chiar dacă diferența a scăzut la mai puțin de o secundă, nu a reușit să inițieze un atac decisiv în ultimele tururi.
Între timp, Alexander Albon a reușit cea mai bună performanță din carieră printr-un loc patru pentru Red Bull în fața lui Sainz, în timp ce Leclerc a progresat constant în pluton pentru a încheia cursa pe poziția a șasea. În ciuda prestației modeste din calificări, Renault a încheiat cu ambele monoposturi în puncte: Daniel Ricciardo pe locul 7, iar Nico Hulkenberg pe locul 10. Între cei doi s-au intercalat Sergio Perez și Pierre Gasly.
În urma acestor rezultate, Mercedes a devenit matematic campioană la constructori cu un avans de 187 de puncte în fața lui Scuderiei Ferrari, în contextul în care în ultimele 4 curse o echipă poate câștiga maxim 176 de puncte.
Deci cu cine tine FIA?? Pe cine favorizeaza? Start furat si nimic!