Bottas a câștigat cursa din Azerbaidjan, iar Hamilton și Vettel au terminat pe podium. Leclerc, locul 5 după un start spectaculos
Valtteri Bottas a câștigat cursa de la Baku, iar Lewis Hamilton și Sebastian Vettel au completat podiumul. Charles Leclerc a impresonat prin depășirile efectuate în prima parte a cursei, însă a terminat pe 5 după o nouă strategie eronată a Scuderiei Ferrari.
Marele Premiu al statului Azerbaidjan a fost lipsit de evenimente majore, iar spectacolul a fost asigurat în special de Charles Leclerc, în condițiile în care duelurile pentru primele poziții au avut loc preponderent în primele tururi după stingerea luminilor roșii.
Startul a oferit un duel echilibrat și spectaculos între Valtteri Bottas și Lewis Hamilton, care au pilotat roată la roată timp de câteva viraje înainte ca Bottas să se desprindă decisiv și să se instaleze confortabil pe prima poziție.
În spatele celor doi, Sebastian Vettel și-a păstrat locul trei câștigat în calificări, în timp ce Sergio Perez (Racing Point) l-a depășit pe Max Verstappen (Red Bull) în lupta pentru locul patru, iar Lando Norris (McLaren) a trecut de Daniil Kvyat (Toro Rosso).
După accidentul din calificări, Charles Leclerc ar fi trebuit să plece de pe locul 10, însă a progresat pe 8 pe grila de start după penalizările suferite de cei doi piloți Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi și Kimi Raikkonen. Totuși, echipat cu pneuri medium care intră mai greu în temperatură comparativ cu anvelopele soft ale celorlalți piloți, monegascul a pierdut două poziții la start.
Recuperare spectaculoasă pentru Leclerc
Într-un interval de numai câteva tururi, Leclerc a reușit însă să progreseze spectaculos până pe 5 în turul 7 după depășirile asupra lui Daniel Ricciardo, Kvyat, Sainz, Norris și Perez.
În turul 10, Leclerc l-a depășit cu ușurință pe Verstappen pe linia dreaptă și a urcat astfel pe locul, la numai două secunde în spatele lui Vettel. Un posibil duel între Vettel și Leclerc a fost însă evitat prin intrarea lui Vettel la boxe, care a fost urmat în scurt timp de Bottas, Hamilton și Verstappen.
Leclerc a devenit astfel lider înainte de turul 15, în fața lui Bottas, Hamilton și Vettel, cu Pierre Gasly pe locul 5 în fața lui Verstappen ca urmare a faptului că francezul a optat de asemenea pentru pneuri medium în debutul cursei.
O nouă strategie eronată pentru Leclerc
După epuizarea intrărilor la boxe, distanțele dintre piloții de top s-au contractat treptat pe măsură ce Hamilton și Verstappen au realizat recorduri de circuit. La puțin timp după jumătatea cursei, anvelopele lui Leclerc nu au mai oferit performanțe, însă Ferrari a decis în mod surprinzător să-l păstreze pe circuit sub pretextul că pneurile soft nu vor rezista prea multe tururi.
Efectul imediat a fost că Bottas și Hamilton l-au depășit cu ușurință pe monegasc pentru a reveni pe primele două poziții, iar apoi i-a cedat locul și coechipierului Leclerc. În cele din urmă, Leclerc a fost chemat la boxe, însă a revenit pe circuit abia pe locul 6, imediat în spatele lui Gasly, pe care l-a depășit după alte două tururi.
Speranțele monegascului la o revenire în forță au fost însă practic năruite de întârzierea pitstopului, întrucât pilotul Ferrari avea de recuperat 20 de secunde doar până la locul 4 ocupat de Verstappen.
Tentativa de atac a lui Hamilton
În ultimele tururi, Hamilton a încercat să-l atace pe Bottas pentru prima poziție, însă în cele din urmă a renunțat după ce coechipierul său a reușit să se distanțeze suficient. Astfel, Bottas și-a trecut în cont cea de-a doua victorie din acest sezon, cu ajutorul căreia revine pe prima poziție în clasamentul general cu un singur punct în fața lui Hamilton, care a completat performanța Mercedes printr-un loc doi. Vettel a completat podiumul pentru Ferrari în fața lui Verstappen, în timp ce Leclerc a ocupat locul 5.
Datorită avansului consistent, monegascul a efectuat o oprire suplimentară la boxe și și-a îndeplinit obiectivul de a obține punctul bonus oferit pentru cel mai bun timp în cursă.
Perez, Sain, Norris și Lance Stroll au completat clasamentul, în timp ce ultimul punct i-a revenit lui Kimi Raikkonen, în ciuda excluderii din calificări ca urmare a nerespectării regulamentului pentru aripa față.
Daniel Ricciardo a frânat foarte târziu în timpul unui duel cu Kvyat, iar cei doi au ieșit în decor. Pilotul Renault a încercat să dea cu spatele și l-a lovit ușor pe Kvyat, în contextul în care ambii piloți nu au reușit să revină pe circuit. Gasly a ratat o prezență consistentă în puncte din cauza unei defecțiuni tehnice la motorul Honda, care a generat apariția unui Safety Car Virtual timp de câteva tururi.
Azerbaidjan - Rezultste cursă:
-
VitelulCabrat, duminică, 28.04.2019 16:56
Din punct de vedere al spectacolului, situatia e destul de trista, atunci cand una din echipele care cel putin pe hartie arepretentii la titlurile mondiale, se lupta doar pentru punctul oferit de cel mai rapid tur. In plus, depasirile astea pe linia dreapta cu drs imi ofera aceeasi placere ca si sexul cu o papusa gonflabila. Nu pot sa nu remarc din nou strategia proasta a celor de la Ferrari pentru Leclerc, carein loc sa-l lase sa alerge, au preferat o singura intrare la boxe (pana la cel artificiala pentru cel mai rapid tur), avand in vedere ca aveau doua randuri noi de pneuri soft si neluand in calcul ca spre sfarsitul cursei temperatura scade si daca faci doar o intrare la boxe o faci cam de pomana. Bravo Bottas!
-
..., duminică, 28.04.2019 17:01
Ma doare sufletul sa vad atatia strategi care ar salva Ferrari printr-o singura cugetare sclipitoare. Dar ce csf, ncsf, ei nu sunt angajabili nici macar ca mecanic maturator.
-
Joker, duminică, 28.04.2019 17:10
Eu cred ca Ferrari iau mai mulți bani daca nu câștigă si daca isi distrug singuri cursele, asta e singura explicații, sa nu ii încurce pe cei de la mercedes ca vor primii o groaza de bani. Ferrari sunteti penibili, aceasta echipa nu are nici o sansa cu o asemenea conducere
-
M7X, duminică, 28.04.2019 17:28
Ferrari, penibil, penibil, si iar penibil... Au sacrificat (iar) lejer un 3;4 (LEC;VET) pt un 3;5 (VET;LEC) probabil de dragul (banilor) sponsorilor. Nu mai e de gluma, pentru ca eu si prietenii cu care ma mai uit(am) pe la curse, ne-am schimbat "strategia" - ne uitem de acu incolo doar la Formula E, ofera mult mai mult spectacol... Pacat de talentatul Leclerc, inca odata se dovedeste ca politica ucide!
-
Adrian24, duminică, 28.04.2019 17:44
N a fost nicio gresala de strategie. Ferrari a intarziat pitstopul ca sa i ofere avans lui Vettel, pt ca altfel il prindea Leclerc.F
-
@Adrian24, duminică, 28.04.2019 18:30
Ferrari nu a întârziat intrarea lui Leclerc pentru schimb pentru că softul nu rezista mai mult de 15 tururi. Deja după 10 nu mai performau pneurile soft.
-
LH44, duminică, 28.04.2019 19:13
O cursa plictisitoare care nu a oferit nici 10% din spectacolul asteptat. Din pacate in ultimii ani f1 este trasa in jos de reguli tampite: se dau penalizari pe grila fara nici un sens, a aparut SC-ul virtual care mareste sau micsoreaza diferentele dintre pilotii as zice total nedrept si ce sa mai zicem de cea mai mare prostie: punctarea celui mai rapid tur in cursa. Pentru Bottas toate au mers perfect si chiar si stegurile galbene si SC-virtual au fost de partea sa.Oricum si fara aceste mici ajutoare ar fi obtinut victoria.Cred ca o sa mai castige in Austria si Rusia si poate inca 2-3 cursa dar nu-l vad campion mondial. Hamilton a facut si el o cursa buna si nu a parut afectat ca nu a castigat. Harry Potter face strategiile in functie de vettel.Incepe sa-mi fie mila de Leclerc.In Australia nu a fost lasat sa depaseasca cartonul.A urmat acelasi ordin si in Bahrain dar tanarul nu a mai ascultat.In China a primit ordin sa lase cartonul sa treaca in fata, a mai pierdut o pozitie din cauza strategiei si a fost lasat aiurea pe pista sa-l incetineze pe Bottas.Astazi din nou a fost folosit pe post de zid pentru Mercedes.Dar fanii ferrari sunt tot de partea "talentatului" vettel.Ieri feraristi il considerau pe Leclerc vinovat de infrangerea lui sebica din calificari.Mai era unul care zicea ca Charles trebuie schimbat cu Bovinazzi sustinand ca in aceasta formula vettel ar performa mai bine.Despre performantele ferrari in zilele de duminica nu stiu ce sa zic.Poate ar trebui cineva sa le explice si lor regulamentul.Saracii cred si acum ca punctele de dau vineri.Urmatoarele zile ne vor expilca din Harry Potter, vettel si Costel ca ferrari au cea mai senzationala masina. Verstappen a fost cam sters azi.Gasly a recuperat frumos si este mare pacat ca a abandonat.Racing Point si McLaren au aratat bine.Primele puncte pt. Sainz, $troll a mers decent, Perez este omul weekend-ului. Kvyat este urmarit de ghinion.Ricciardo a facut o prostie demna de cascadorii rasului.Ricci este un om bun si simpatic asa ca banuiesc ca nu o sa-l criticea prea multi.Daca facea o asemenea greseala Verstappen sau Kvyat apareau si petitii sa fie suspendati pe viata. Saracu' grosjean a ratat din nou punctele din cauza lui Ericsson.Marcus este prost crescut si il atinge pe grojanel cursa de cursa.Urmeaza Spania.Oare grosjean va puncta? Cand ma uit pe clasament am senzatia ca grosjean si Bovinazzi sunt la Williams. Paste fericit, tuturor !!!
-
Shark, duminică, 28.04.2019 19:32
LH44...ai nota 10 !
-
Hamilton81, duminică, 28.04.2019 19:59
Bravo Mercedes. Cu aceasta cursa intra in istorie Primele 4 curse castigate cu 1 - 2. Ce pot sa mai spun forta fierariiiiii. HA ha ha haaaaaaaaaaaaaaaa
-
The Dot, duminică, 28.04.2019 20:07
@... cred ca existanta ta de suporter al lui Vettel tb sa fie foarte amara zilele astea
-
Leo, duminică, 28.04.2019 20:29
Mercedes domina si anul asta campionatul. Singura diferență este ca anul asta se vor bate pentru titlu intre ei. Bineinteles ca tot Vettel este de vină pentru tot, chiar si pentru intrarea lui Lecrec din calificări în zis... În rest, Paște fericit!
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 28.04.2019 20:45
Inca 3 duble di Mercedes pot ingheta dezvoltarea monopostului. Pot sa lucreze mai mult la masina de anul viitor inainte de Spa.
-
Sumi7, duminică, 28.04.2019 20:57
E clar ca anul asta o sa avem viata grea!
-
Chul, duminică, 28.04.2019 21:16
De ce pare ca Ferarri il avantajeaza pe Vettel?De ce pare ca sunt o echipa mediocra dar care au primit cadou un monopost grozav?De ce pare ca la ce masina au trebuiau sa domine cursa asta obtinand o dubla chiar si cu actuala situatie din calificarile de sambata?S-ar putea ca asta sa fie cea mai jalnica echipa din cadrul Scuderiei din toata istoria Ferarri si a F1.Cum domina Mercedes fara a avea cea mai buna masina si ,,au noroc tot timpul,, de parca se aliniaza planetele in fiecare weekend pentru cei de la Mercedes.Nu cumva au ajuns niste idiotii pe la Ferrari?Sunt de rasul curcilor.Sa nu mai zic ca l-au sacrificat pe Leclerc care a fost net superior colegului sau.In ritmul asta cu mici excepti Mercedes cucereste cel putin titlul la contructori pe la Sochi sau Suzuka fara ca Ferarri sa obtina vre-o victorie la fel ca in 2014 si 2016.
-
The Dot, duminică, 28.04.2019 21:42
@Chul Avand in vedere cat de repede s-a miscat Leclerc in pluton cu pneurile medii ceea ce zici tu, nu "pare", chiar asa e.
-
kimi, luni, 29.04.2019 01:05
bottas cel mai tare. ferrori....ricci s-a vopsit blond...pacat de kvyat. kimi cu tone de probleme tot ia puncte!!
-
Alex, luni, 29.04.2019 07:10
Ferrari l-a tinut in mod express atat de mult timp pana la schimbul de pneuri, cica "ne temem ca nu vor rezista pneurile soft", pai pune-i medium galbene si o sa vezi ce face cu ele... Daca il baga in tururile 20-30, il depasea cu multe secunde pe Vettel si aveau sansa sa ia si locul 2. Tinand cont ca se luau cam 2 secunde in minus pe tur...in 10 tururi era peste Lewis si chiar as fi vrut batalia asta sa o vad. Daca Ferrari il tine pe circuit pana ~turul 40! L-au tinut in fata Mercedes ca sa ii incetineasca pe astia dar nu avea cum pe linie dreapta cu pneuri uzate!
-
danoe, luni, 29.04.2019 07:11
Ferrari inca mai poate castiga,chiar cu cateva etape avans titlul de campioana a antrenamentelor...
-
Leo, luni, 29.04.2019 08:21
Nu stiu la ce cursa v-ați uitat unii dintre voi, eu recunosc ca am vazut-o abia aseară în reluare. Ce pot spune despre strategia Ferrari este ca Lecrec nu numai ca nu l-a ajutat cu nimic pe Vettel, ba chiar l-a încurcat. Cel mai probabil se așteptau la un safety car
-
THE SPINNING GERMAN, luni, 29.04.2019 08:50
Cu aerul vesnic nătâng...biata fetita de la ferari..incurcata de un rookie...
-
Alex, luni, 29.04.2019 09:26
Da...cu siguranta Charles l-a incurcat pe Vettel!=))) Leo, mai uita-te inca o data la cursa, se vede clar ca s-a vrut ca Vettel sa iasa in fata, Lecrerc era mai rapid, putea avea o batalie memorabila cu Lewis, castigata sau nu, era deliciul telespectatorilor!
-
Alex, luni, 29.04.2019 09:29
Echipa de uzina Renault vai si amar, pacat de pilotii aceia talentati!
-
boss, luni, 29.04.2019 09:31
Va lamentati fara rost, Ferrari are dreptate, pneul soft nu rezista mai mult. Daca Leclerc intra cand credeati voi ca e optim ar fi trebuit sa intre iar mai tarziu. Aia a fost cea mai buna strategie pentru Leclerc. Asta e, si-a ruinat cursa cand a dat in gard, se mai intampla.
-
Costel, luni, 29.04.2019 10:02
vergogna lewis ! pentru a doua oara in acest sezon cand acest infam hamilton sta cu capul acoperit de o bandana la intonarea imnurilor Finlandei si Germaniei ceea ce imi confirma ca regulile minimale de respect / bun simt ii sunt complet straine acestui individ , culmea member of the order of the british empire ca sa nu mai pomenesc sfidarea impardonabila generata la adresa coechipierului bottas ferrari in schimb , intr-o cautare cat se poate de normala si fireasca a calibrarii optime pentru sf90 in acest debut de sezon ceea ce denota faptul ca binotto & vettel inca nu au descoperit punctul G al Linei , esential pentru armonia de cuplu si satisfactiile de ambele parti care apar odata cu compatibilitatea idilica intre sebastian si mattia pe de o parte si partenera lor Lina in 2019 pe de alta parte asa cum s-a intamplat nu demult cu kinky Kylie , hungry Heidi , luscious Liz , etc...
-
fgt, luni, 29.04.2019 10:18
Ferrari vor pierde mult cu Vettel anul acesta, pacat de Leclerc .
-
fgt, luni, 29.04.2019 11:08
Ferrari a pierdut si cu Aonso. Pacat de Massa si Raikkonen (si sa nu imi spuneti ca nu era acelasi lucru, in special schema cu intrarile la boxe). La Ferrari sponsorii dicteaza pilotul nr 1.
-
Alex @boss, luni, 29.04.2019 11:31
Da, ma, asa e softurile nu prea rezistau pe acest circuit dar ce ii oprea sa punea medii? Mai avea 1- 2 seturi neatinse!
-
Leo, luni, 29.04.2019 11:44
Alex@ ia spune tu cu ce l-a ajutat Lecrec pe Vettel? A stat pe pista, le-a oferit celor de la mercedes DRS si apoi a trecut si Vettel... ce sa mai, un sacrificiu enorm făcut pentru Vettel :D Posibil sa ne uitam la aceeași cursa dar sa intelegem fiecare subiectiv. Dacă Lecrec juca în favoarea lui Vettel, ori nu ii lasa pe cei de la mercedes sa treaca usor, ori intra la boxe fix înainte să il ajungă Bottas, ca să nu le mai ofere drs. În rest nu a facut absolut nimic pentru Vettel!
-
Costel, luni, 29.04.2019 12:02
Chapeau @Leo !
-
boss, luni, 29.04.2019 14:00
Esti obligat sa iei si softurile, nu mergi doar cu ce pneu vrei. Iti faci strategia in functie de asta.
-
AyrtonSenna1991, luni, 29.04.2019 18:10
O cursă anostă , lipsită de orice farmec. Dar parcă în ultima perioadă , observ că pe site-ul asta se critica non-stop si se împrăștie cu ură în dreapta si in stânga . Ferrari intradevar ori are o echipă tehnica dezastruoasă , ori rău intenționată , însă asta nu știrbește cu nimic spiritul echipei. Dacă nu ar fi monotonia Mercedes , anul asta chiar ar fi unul interesant , însă asta arata cat profesionalism există în echipă germana si cat amatorism în cea italiană . Ar trebui din nou un Jean Todt , un Ross Brown si poate un nou Schumacher ca echipa să aibă din nou succes. Ferrari a trecut prin perioade si mai rele decât asta , însă e dureros să ai masina cea mai buna , si sa nu fi capabil să faci performanta.
-
liviu, luni, 29.04.2019 18:26
Ma bucur ca Raikkonen a plecat de la Ferrari. Masina nu e foarte buna,dar macar scoate maximul din ea si nu trebuie sa faca joc de glezna pe circuit,pentru ca asa vrea X sau Y!
-
Razvan Dumbraveanu, luni, 29.04.2019 18:27
Alonso nu avea masina din 2018 sau 2019, si cu ce avea la indemana era pilotul care se batea la titlu cu masinile lui Newey pana in ultima cursa, nu facea gafele de panarama cum face gugustiucu' de fetel, acum asta e, il au pe "marele" campion de mucava. Kimi nu mai are vana de titluri, el doar se da cu masina de f1. Leclerc insa...e pacat sa-ti bati joc de el in halul asta....il trimiti cu mediul in Q2...apoi il tii in cursa pana compacteaza pentru acelasi looser-fetel. tot degeaba. La anul fetel zboara.
-
fgt, luni, 29.04.2019 18:58
Pai fiecare isi cam aminteste ce vrea se pare. Au fost curse in care Raikkonen i-ar fi batut pe Vettel sau Alonso daca mergea pe o strategie mai buna. Asa falimentar cum ii vad unii. Apoi cand s-a batut Alonso cu Masinile lui Newey? In 2011 si 2013 Alonso nu a contat. In 2010 masinile lui Newey se bateau intre ele si pierdeau puncte in timp ce Alonso primea si cursele pe care le-ar fi castigat Massa, cum ar fi Hockenheim 2010. Si daca Massa ar fi castigat curse in fata masinilor lui Newey, hai sa o lasam ca macane, Ferrari nu era o masina proasta. Doar asa s-a vazut Alonso cu o nesperata sansa la titlu. Asta in 2010. Celalalt an a fost 2012 cand Ferrari a fost mai buna in prima parte a campionatului. Dar RBR a revenit si i-a spulberat pe final. Deci cu prima parte de campionat iarasi s-a vazut Alonso in lupta pentru titlu. Deci totul tine de context. Tot contextul a facut ca alte echipe sa nu se implice in lupta ca nu aveau cu ce. In sfarsit, e cam aiurea sa zici de Alonso cum se mai batea el la un titlu pe care atunci il castiga chiar Vettel ...
-
razvanel, luni, 29.04.2019 22:07
Daca cu 4 titluri esti looser ... ce sa mai zica aia cu doua ...
-
ciprian 82, luni, 29.04.2019 22:11
Unde pot vedea si eu cursa de ieri?
-
mobius, luni, 29.04.2019 22:17
Vettel trebuia sa zboare de anul acesta, dar nu cred ca pricepe cineva de ce sau cine il tine acolo si omoara un talent precum Leclerc pentru el. Ma tem ca si la anul va fi tot acolo si va fi mangaiat pe crestet de aceleasi persoane care l-au adus si care il sustin cu tot infantilismul si incompetenta sa. Pacat de Ferrari si Leclerc. Nu pot sa cred ca la un asemenea nivel, pot fi oameni atat de prosti, mai degraba sunt vanduti. Am senzatia de multa vreme ca traim intr-o lume pierduta fara nici o sansa.
-
mobius, luni, 29.04.2019 22:23
of of
-
kim, luni, 29.04.2019 22:26
De unde o scoateti voi ca Ferrari au masina mai buna decat Mercedes ? Voi ati vazut toate cursele de anul acesta ? Si, mai ales, calificarile ?
-
AyrtonSenna1991, luni, 29.04.2019 22:28
@mobius Din păcate nu e doar o senzație , e cruda realitate. Dumnezeu știe cât va mai rezista totul. Referitor la Ferrari , un documentar interesant , care arată de ce cândva era un vis pentru orice pilot să concureze pentru aceasta echipa https://youtu.be/GtgxdpctwYs
-
ciprian 82, luni, 29.04.2019 22:29
Imi puteti spune? Va rog.
-
lol, luni, 29.04.2019 22:55
Ce masina are mai acum Vettel si ce mare branza ar fi facut Alonso cu ea? Mercedes are cea mai buna masina din 2014 incoace. Nu pe toate circuitele dar per total. Si daca Alonso nu l-a putut bate pe Hamilton pe aceeasi masina voi credeti ca l-ar bate cand Hamilton are una mai buna? Sau credeti ca Alonso s-ar descurca mai bine cu Leclerc? Sau cu Vettel? Ca asta e adevarul, Alonso nu e testat direct nici impotriva lui Vettel, iar anul trecut il cam batea Leclerc su Sauber... Asa de pe margine poate sa ti se para orice.
-
Alex @boss, marţi, 30.04.2019 08:18
Pai da, nici nu avea cu se sa il ajute Lecrerc pe Vettel pentru ca avea cauciucurile terminate! Asa e, sa ne uitam la cursa dar hai sa nu intelegem fiecare subiectiv ci obiectiv! Omul a fost tinut pe pista pentru ca daca schimba mai devreme, il depasea pe Vettel. Ti-e clar acum? Asta e judecata obiectiva.
-
Alex @boss 2, marţi, 30.04.2019 08:21
De fapt, strategia te obliga sa folosesti guma cea mai hard, nicidecum cea mai....soft, cel putin asa erau regulile inainte, din 2019, fiecare isi poate face strategia in functie de ce vor. Vezi schimbarile din 2019... Si chiar si asa, il puteau baga la boxe cu 2 schimburi dar cu strategie agresiva.
-
boss, marţi, 30.04.2019 09:07
Singura chestie care s-a schimbat pentru 2019, legat de pneuri, e ca acum ai doar trei culori. Hard - alb, medium - galben, soft - rosu. Dar Pirelli alege din 5 tipuri de pneu in functie de circuit, asa ca hard pe un circuit nu e acelasi hard de pe alt circuit. In rest esti in continuare obligat sa iei pneurile impuse obligatoriu. Oricum, parca nu e prima data cand auzi in F1 ca trebuie sa rezisti mai mult cu pneurile astea, sau sa le protejezi mai mult ca sa te incadrezi in strategie sau ... Leclerc nu a declarat nimic din ce spuneti voi.
-
Alex, marţi, 30.04.2019 12:05
Pai ce ai mai vrea sa declare inafara ca strategia a fost una proasta? A facut-o deja, insa si-a asumat si vina pentru greseala din calficari. https://www.formula1.com/en/latest/article.strategy-cost-us-today-says-leclerc.xklImEYPwTEVqEpchtKAq.html
-
boss, marţi, 30.04.2019 12:39
Tocmai in articolul ala spune ca Ferrari stie mai bine ca au mai multe date despre masina. Pe final au vanat punctul pentru best lap si le-a iesit. per total o cam scalda, ba ca Ferrari nu au vreo vina, ba ca "simte" ca se putea mai bine si ca nu a avut o cursa ideala. Pai plm, cati din pluton au avut o cursa ideala? Daca intra mai repede si ramanea fara gume pe final si il depaseau vreo trei patru iarasi ieseau insteti la rampa sa vocifereze despre strategia proasta.
-
@razvanel, marţi, 30.04.2019 13:23
Mai bine fara niciun titlu decat cu 4 si sa te faci de kkt de fata cu toata lumea ;) Gilles va ramane un nume pentru Ferrari...Vettel va ramane si el...cu ceva.
-
@kim, marţi, 30.04.2019 13:25
Intreaba-ti guru de pe grupu de feisbuc. El stie de ce e mai buna Ferrari.
-
Gigi, marţi, 30.04.2019 15:54
Bai fratilor chiar nu aveti alta treaba decat sa va luati de grupul ala de pe facebook la fiecare cursa? Sunt membru si acolo si aici, scriu in ambele locuri cu multa placere asta ca sa nu ma acuzati in vreun fel. Exagereaza uneori? Nu contest, cand am scris prostii am fost corectat frumos, cand am persistat in prostie am luat-o peste "bot" metaforic vorbind si nu m-am suparat. Dar oamenii acolo chiar posteaza lucruri interesante. Si au acces la unele informatii chiar daca va place sau nu. Si care nu oricine le intelege. Din pacate sunt in acelasi sentiment cu alt coleg de mai sus care a spus ca aici exista prea mult hate si rautate. Este asa greu sa ne respectam parerile unul altuia? Bune sau rele? Intreb si eu. Va salut!!!
-
Leo, marţi, 30.04.2019 16:01
Doamne cati ingineri mecanici pe aici... "Mașina ferrari este cea mai bună de pe pistă" de unde le scoateți frate? Mașina mercedes este la ani lumina de oricare alta masina de pe circuit. La ferrari în afară de o mașină mediocră mai este si o echipa varza din toate punctele de vedere. Dar cei mai mulți habarniști de pe aici nu stiu altceva decat ura pentru Vettel, de parcă el este centrul universului formulei 1 și din cauza lui nu se învârte roata. Într-un fel abia astept sa se retragă Vettel sa vad ce dracu mai comentați, păcălicilor
-
AyrtonSenna1991, marţi, 30.04.2019 16:53
https://www.motorsport.com/f1/news/zandvoort-replace-barcelona-2020-schedule/4378916/
-
GrosJan, marţi, 30.04.2019 18:30
Zandvoort e ok, dar de ce sa iasa Barcelona. Prefer Barcelona.
-
Alex, marţi, 30.04.2019 18:50
ce grup e pe feisbuci?
-
SPQR, miercuri, 01.05.2019 00:03
Tot se spune că Ferrari ar avea cea mai puternică mașina. Așa o fi, dar se pare că numai în regim de calificări, deoarece în regim de cursă Mercedes este mai echilibrată decât Ferrari. Singurul care a reușit să le dea emoții celor de la MB în regim de cursa a fost Leclerc, nicidecum Vetel. Se pare că la Ferrari cel mai bun pneu este medium, doar pe el au performant, pe când cu C4 sau chiar C5, adică soft-ul actual,au avut performanțe slabe. Leclerc a avut ramase pentru cursa 1 pneu medium și 2 soft.
-
SPQR, miercuri, 01.05.2019 00:46
Daca Verstapen ar ocupa la sfârșitul anului locul 3 in clasamentul pilotilor in fata lui Vețel, nu vad niciun motiv să îl mai tina cei de la Ferrari. La RB ce se întâmplă ?!!? De la jumătatea sezonului trecut au tot bagat upgrade-ri SF,nefezabile, pe mașina lui Rici, experimentând din mers și tinandu-l pe olandez la adapost. De la începutul acestui an Horner a declarat că """Max este viitorul"". Mașina lui Gasly nu este identica cu mașina olandezului. Iar confirmarea am văzut-o cu toții la Baku, când Gasly a refuzat cantarul și alte posibile controale,că doar...dintr-una derivă alta și i-ar fi prins cu pisica in sac. Nu înseamnă că tot ceea ce spun este și adevărat, dar supoziții și întrebări ,bune sau rele, am voie sa adresez. Sa trecem la o tema noua: crede cineva că un tandem Leclerc cu Norris ar fi in avantajul echipei Ferrari ? ;) Ori sa facă pasul din F2 către F1 J.Aitken, Latifi, Ghiotto sau alții ?
-
Hamilton81, miercuri, 01.05.2019 11:33
SPQR tandemul Leclerc cu Norris nu prea cred. La fierarii cred ca vor incerca sa arunce in fata un italian si in curse,ceva genu tandemul Leclerc cu Antonio bovinatii. Ha ha ha..............
-
Hamilton81, miercuri, 01.05.2019 11:37
Dar destul cu asta ce ziceti de putina istorie ,despre pt.mine cel mai tare pilot din istoria F1 https://gp24.ro/acum-35-de-aniayrton-senna-a-debutat-in-formula-1-la-jacarepagua/
-
AyrtonSenna1991, miercuri, 01.05.2019 12:39
Si acum 25 de ani a murit , după ce si Roland Ratzenberger murise cu o zi înainte. Însă Ayrton , va rămâne pentru totdeauna în inimile fanilor F1.
-
@fgt, joi, 02.05.2019 09:59
In 2010 in acea cursa Alonso pleca din pole. Massa a luat startul mai bine dar a fost mai lent pe tot parcursul primului stint. Poti sa revezi cursa, poate vei fi ceva mai obiectiv. Lui Massa i s-a dat celebrul ordin-cu "Alonso is fastest...", ordin de echipa care acum e la ordinea zilei, atat la Mercedes cat si la Ferrari. Alonso n-a contat in lupta pentru titlu abia in 2014, cand Ferrari au ratat complet motorul hibrid. Cu Kimi coechipier da, au fost 2 sau 3 situatii cand a fost sacrificat dar era si el mai lent ca Alonso in regim de cursa. In calificari Alonso l-a maturat. Vezi care era diferenta de puncte dintre Alo-Rai si Vet-Rai. Sau Alo-Mas. Dar am un feeling , Fernando se va intoarce in F1..poate chiar din postura de coechiper cu Vettel....sau Hamilton...;)-mai degraba cu al doilea, primul va pleca de la Ferrari. Ia-o ca pe o predictie. Dau eu vinul daca nu se intampla.
-
Mercedes F1, joi, 02.05.2019 10:03
pentru gigi Grupetul ala e total rosiatic. Ei anul trecut faceau la greu misto de Lewis, dar daca cineva e critic visi avis de idolul fetal s-ar de cur in sus, nu suporta, administratorii cu o singura exceptie nu stiu cum sa isi scoata idolul din umbra gafelor in serie pe care le face. Sa nu mai vorbim de felul in care se exprima la adresa site-ului pe care esti tu liber sa postezi acum. Asa ca mai usor. De aici nu te scoate nimeni afara daca ai o alta opinie. Stimate "coleg".
-
fgt, joi, 02.05.2019 18:22
Ai dublu standard. Gasesti fel de fel de scuze ca sa mai indulcesti ceea cxe acum ii imputi lui Vettel. Asa pot sa zic si eu de clasament dupa ce clasamentul ala a fost grav afectat de ordinele de echipa. Te-ai prins? Nu poti sa aduci argument in favoarea ordinelor de echipa clasamentul care a fost afectat de ordinele de echipa ... Condamni ordinele de echipa automat contesti si clasamentul. Btw, la vremea aceea ordinele de echipa erau neregulamentare... Acum sunt regulamentare asa ca, cu atat mai mult nu ai dreptate. Cat despre feeling ... tu inca nu ai inteles ca idolul tau nu vrea cu Hamilton sau Fetal. Chiar daca acum ii cam bate coechipierii.
-
liviu, vineri, 03.05.2019 00:38
Nu am treaba cu absolut nimeni,fiecare isi spune parerea si isi apara favoritii,dar nu puteti face asta in limba romana? Tot mai bagati cate un cuvant in engleza,de parca ar parea mai interesant comentariul sau oricare alt motiv. E putin penibil!
-
THE SPINNING GERMAN, vineri, 03.05.2019 08:57
Vetel cu sau fara ordine de echipa e mai lent decat Leclerc. Daca nu intra in bariere cu niste pneuri puse aiurea de o echipa tehnica care cu orice pret il vrea pe vetel nr.1 tinerelul era din nou in pole. S-or mai frige de cateva ori cu championu apoi o sa-l schimbe cu Max. Sau cine stie...poate se revine Alonso.Ca fan Ferrari sunt satul de ala cu 4 titluri.
-
lol, vineri, 03.05.2019 12:07
Buna poanta asta cu revenirea lui Alonso. De unde le scoateti ma?
-
Gigi, vineri, 03.05.2019 17:06
Mercedes F1, de anul trecut s-au mai schimbat lucrurile, nu facem acum o polemica ce si cum. Ideea este sa ne respectam unii pe altii. Nu va place nu comentati. Scurt. Poate nu ma da nimeni afara de aici pentru ca nu exista nici un control si jignirile sunt la ordinea zilei. Nici asta nu este ok. Iar fara suparare au dreptate sa se refere la modul respectiv despre limbajul de aici mai ales.
-
lol, vineri, 03.05.2019 19:16
Hahaha, Alonso se duce in Dakar, nici macar WEC pentr el. Dar las sa viseze fanii ca va reveni sa ia 8 tituri la Ferrari sau Mercedes.
-
AyrtonSenna1991, vineri, 03.05.2019 19:29
Uite mai " obiectivule " ca Alonso nu spune nu , unei reveniri în F1 https://www.digisport.ro/amphtml/f1/fernando-alonso-vrea-sa-revina-in-formula-1-sunt-sigur-de-asta-anuntul-facut-de-dublul-campion-mondial-652747
-
lol, vineri, 03.05.2019 20:44
Hai sa te invat ceva despre obiectivitate. Trebuie sa faci diferenta intre ceea ce spune cineva si ceea ce face. Judeca faptele nu vorbele.
-
AyrtonSenna1991, vineri, 03.05.2019 22:41
Hai sa lămurim niște lucruri , ca vreau sa am o conversație civilizată cu toată lumea . S-au dus vremurile alea când mă jigneam cu tine ca la ușa cortului. Deci: 1 . Tu nu ai ce sa ma înveți pe mine din punct de vedere moral sau etic 2 - Am văzut suficiente curse si stiu cam întreaga istorie a acestui sport , începând cu perioada interbelică , pe vremea lui Rosemeyer , Caracciola , Nuvollari si Varzi si pana in vremurile noastre . Am o pasiune nebună pentru F1 , si m-am informat din toate sursele posibile cam de 5 ani încoace , pentru că după ce am aflat că Senna a fost declarat cel mai bun pilot din istorie , am vrut sa aflu daca lucrurile au fost chiar așa și am săpat în timp , citind si văzând lucrurile pe care le-au făcut piloții legendari de dinainte de Senna si după el , ajungând la concluzia că brazilianul a fost , este si va fi nr. 1. De aici rezultă că știu foarte bine destule aspecte ale F1 si pot fi contrazis foarte greu fără o informare temeinică în prealabil. 3. Referitor la Alonso , titlul din 2005 , s-a datorat mai mult penalizarilor lui Raikkonen si poate finlandezul era mai bun decât spaniolul atunci , chiar nu stiu ce sa zic. În 2006 a fost o luptă frumoasa , decisă de etapa de la Suzuka însă Fernando cu excepția lui Schumacher , desigur era deja la un alt nivel fata de ceilalți. Poti sa contesti si titlul asta , în ura ta oarba , deși Alonso era aproape la același nivel cu neamțul în perioada respectivă. Apoi a venit 2007 , an în care normal Alonso trebuia să marsaluiasca înspre al treilea titlu mondial. Dar a fost un factor care s-a interpus între el și coroana mondială . Iar acel factor nu a fost Lewis Hamilton sau Kimi Raikkonen. Acel factor s-a numit Ron Dennis , care l-a considerat pe " britanic " , copilul lui de suflet , iar politica McLaren a fost pentru ca un pilot de culoare să obțină titlul mondial. Asta a fost un factor care , alături de Spygate si de Whitmarsh , au distrus echipa lui Bruce. Ce a urmat se știe nu mai insist. Apoi din 2010 , Newey a arătat din ce material e făcut și a proiectat 4 ani la rând un monopost net superior celorlalte . Aceasta perioada o consider asemănătoare cu epoca Williams din anii 90 , cu Alonso în rolul lui Schumacher si Vettel în rolul lui Damon Hill si a lui Jacques Villeneuve . Doar că Alonso nu a fost chiar de nivelul lui Schumacher , iar Vettel a fost ca pilotaj peste cei 2 de mai sus , iar din această cauză spaniolul iar a rămas pe dinafară , spulberând totuși în 2014 un Raikkonen care era pe cai mari după perioada Lotus. Vettel în 4 ani , nu a reușit decât să îl domine marginal pe Raikkonen , însă de distrus , nu la distrus niciodată. Vettel care e pe cale să și-o i-a din nou de la un pilot debutant la echipa , după episodul Ricciardo. Cat despre faptul că echipele mari nu l-au vrut în echipele lor sunt 2 cauze : 1- datorită faptului că " marii " piloți nu au fost de acord ( Hamilton si Vettel au declarat asta ) 2- Alonso nu e om de echipa si nu accepta compromisuri , plus ca ar mai fi si rațiuni de ordin financiar. Si în încheiere , îți spun sincer că pe omul Alonso îl detest din cauza faptului că e ateu ( Dumnezeu i-a dat atâtea lecții însă el nu le-a observat ) , din cauza faptului că a distrus carierele mai multor piloți ( Piquet jr. cel mai bun exemplu ) si pentru faptul ca s-a asociat cu mafiotul de Briatore. Însă ca pilot nu am ce sa ii reproșez , si il consider cel mai bun pilot al generației sale și ar avea loc în topul 10 al celor mai buni din istorie. Stiu ca vei trăncăni din nou , însă eu zic sa il mai slăbești pe Alonso si sa te concentrezi pe Bottas , ca eu îl văd în stare pe finlandez să îi fure titlul lui Mr. Sepang anul asta .
-
lol, sâmbătă, 04.05.2019 10:20
Nu am citit decat punctul 1. Esti praf din punct de vedere etic daca pledezi de ani bun in favoarea hotului de Alonso. Ala nu stie si nu vrea sa castige ceva pe cinstite. In rest stiu ce iti urla in cap.
-
GrosJan, sâmbătă, 04.05.2019 13:12
Raikkonen venea el dupa perioada Lotus (si era pe cai mari) dar in 2014 a avut loc o mica revolutie in ce priveste regulamentul tehnic si implicit comportamentul noilor masini. Era si primul an cu masinile alea. Asa ca este foarte posibil (si chiar cred asta urmarind onboard Raikkonen in 2014 vs 2005) ca lui Raikkonen sa nu ii ina deloc bine masina aia (si nici lui Vettel). Asa ca Alonso nu l-a distrus pe Raikkonen ci regulamentul tehnic. Anul urmator la Ferrari erau doi cu aceleasi probleme legate de masina, dar pentru ca erau pe acelasi stil de pilotaj partial problemele au fost rezolvate. Partial. Eu nu cred ca Ricciardo sau Leclerc l-ar bate pe Vettel pe masinile din 2013 sau Alonso pe Raikkonen. Si pe simulator exista diferenta asta intre masini. Si eu sunt mult mai bun pe masinile cu motoare aspirate (de dinainte de recenta era turbo). De ce? Motoarele astea au lag. Motoarele turbo au lag. Ce conteaza? Pai conteaza, pentru ca totul tine de "carry speed through the corner" iar asta tine de balans. Daca franezi masina se inclina spre fata si pierzi aderenta pe spate. Daca accelerezi, masina se ridica de bot si castigi aderenta pe spate. Deci poti controla balansul cu frana dar si acceleratia. Ori daca motorul are lag cam greu ... poti pierde exact acel element care iti facea stilul rapid. Dar nu toti pilotii sunt la fel. Altii sunt mai constanti si "balanseaza" mai putin si deci reusesc sa pastreze mai bine viteza. Stilul asta e bun pentru celelalte masini de pista inferioare F1. Acum cu turbo masinile seamana mult mai mult cu LMP1. Deci vezi matele ca micile detalii conteaza. Degeaba te lauzi cu ani de urmarit F1. Si tataie se uita de multa vreme la tv dar nici acum nu intelege politica.
-
AyrtonSenna1991, sâmbătă, 04.05.2019 17:34
Auzi , domnule " GrosJan " , aveam eu o vreo disputa cu tine ca să te bagi tu așa ca musca in lapte ? Nu stiu de unde ai dedus tu ca sunt bătrân sau ca m-aș lauda cu anii pe care i-am petrecut vizionând F1. Însă eu stiu un lucru: un pilot dacă e pilot se descurca si cu motoare turbo si cu motoare aspirate si știe să își ajusteze masina pentru ca aceasta să câștige curse si campionate. Dacă Raikkonen avea coloana vertebrala nu accepta să fie nr. 2 la Ferrari , mai ales ca fost campion mondial , și trebuia să ducă masina în top de mult mai multe ori ( o victorie în 4 ani , e mult prea puțin pentru un fost campion care are un monopost cu care se poate lupta la titlu mondial ). Cat despre politica , urmăriți tu si cu " tataie " televizorul si veti fi foarte câștigați . Mai mâncați un popcorn , mai ieșiti în piața si tara merge bine înainte .
-
GrosJan, sâmbătă, 04.05.2019 18:16
Lucrulala pe care il stii tu nu e corect. E o disputa la varf, toate detaliile conteaza. Ai urmarit degeaba F1 ca ai prins doar mituri si basme.
-
@GrosJan, sâmbătă, 04.05.2019 20:07
Masinile actuale de F1 seamana cu LMP1 pentru ca FIA - Ferrari International Assistance. Ferrari a vrut motor turbo V6 pentru ca a vrut sa intre la LMP1 cu motorul dezvoltat in F1. Practic cheltuiau aceiasi bani pentru doua competitii si aveau avantajul de a aduce la LM tehnologie dezvoltata in F1. Nu au mai intrat la LM dar nu e prea tarziu.
-
Senna Fan, luni, 06.05.2019 14:57
Una peste alta, cursa de anul acesta a fost sub celelalte (2016 - 2018), din punct de vedere al spectacolului. Cateva remarci, din punctul meu de vedere. repet. Este punctul meu de vedere, iar cei care nu sunt de accord ii invit sa ma ïnroseasca", dar sa nu inceapa cu injurii - Leclerc cred ca ar fi terminat pe 4 sau chiar 3 daca nu il tineau asa mult afara. - Vettel mi se pare sub ceea ce ii poate oferi masina. - Hamilton nu avrut sa riste un contact, mai ales ca ambii politi Mercedes au fost avertizati sa evite un Spania 2016 sau Belgia 2014. - Verstappen scoate cat poate din motorul ala, dar Honda este inca mult sub Mercedes si Ferrari. - Williams traieste din amintiri (frumoase de altfel). Trebuie sa plece Clair de acolo. Nu are forta lui Papa Frank. - Renault sunt departe, prea departe pentru a reusi un podium in urmatoarele 6-7 etape. Ce credeti?
-
lol, marţi, 07.05.2019 10:05
TOTI, dar absolut toti, sunt sub ce ofera masina, mai mult sau mai putin. Daca ti se pare ca Hamilton e prea bun, adu-l pe Max la Mertz si s-ar putea sa inceapa sa dea rateuri.
-
pif, marţi, 07.05.2019 15:16
Vad ca exista fani F1 "grei" care desi urmaresc F1 de multa vreme sustin ipoteza cu adaptarea stilului. Pe undeva da, exista o adaptare. Pana la urma nu e ca si cum un pilot de F1 deodata nu mai stie sa piloteze noua masina, pe regumalent tehnic nou. Desigur ca se adapteaza si gaseste cai sa se descurce mai bine. Chiar foarte bine ... comparativ cu un neprofesionist. Dar vedeti voi, F1 e o competitie la varf. Chiar cu "adaptatea" aia tot mai raman acolo cateva zecimi pe care nu ai cum sa le elimini. De ce? Pai alea se elimina doar in contextul perfect - aka masina vine perfect. Ori, in acest caz, contextul nu e perfect. Mereu va exista altul la fel de bine cotat ca pilot dar care se gaseste in contextul perfect pentru el. Sa demonstram ca la matematica. Sa presupunem adevarata ipoteza: "pilotul mai bun isi adapteaza intotdeauna stilul si iese in fata" Sa luam doi piloti diferiti si ii vom testa (au fost deja testati) pe masini diferite. Raikkonen si Loeb. Conform ipotezei, unul din ei e mai bun. 1) Sa presupunem ca Raikkonen e mai bun. Il bate pe Loeb in F1. Pana aici e ok. Dar in WRC, cu toata adaptarea lui Raikko, Loeb tot il bate. CONTRADICTIE CU IPOTEZA!!!! Deci ipoteza e gresita pentru ca conduce la contradictii. 2) Analog ca la 1 - Loeb nu isi adapteaza destul stilul pentru F1. qed Ok, o sa ziceti ca F1 si WRC sunt dscipline foarte diferite. Intentionat au fost alese asa ca sa se vada mai bine diferenta, ca sa intelegeti. Dar extrapoland si tinand cont ca F1 e o competitie la varf, chiar daca diferenta nu mai e asa vizibila ea exista -- materIalizata in alea cateva zecimi pe care nu le mai "adaptezi". Cine are cap de priceput il invit sa priceapa.
-
hercule, marţi, 07.05.2019 17:35
Bravo pif ! Sper ca astfel de comentarii sa predomine pe AM.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Yaaay Ferrari!!