Bosch și Tom Tom fac echipă pentru dezvoltarea de hărți pentru mașinile autonome
Bosch și Tom Tom au semnat un parteneriat de colaborare în vederea realizării de hărți speciale dedicate vehiculelor autonome. Acestea vor primi informații din trafic și actualizări în timp real.
Olandezii de la Tom Tom au semnat un parteneriat cu nemții de la Bosch pentru a dezvolta împreună hărți pentru mașinile autonome. Colaborarea dintre Tom Tom și Bosch își propune să adauge informații specifice necesităților mașinilor autonome la rețeaua existentă de hărți în vederea asigurării rulării în siguranță cu aceste vehicule pe drumurile publice. Până la finalul anului curent, cei doi parteneri își propun să cartografieze la înaltă precizie toate autostrăzile și drumurile în regim de autostradă din Germania. După realizarea acestui obiectiv, cei doi parteneri își vor extinde cartografierea detaliată la restul țărilor din Europa și în America de Nord, piețele pe care mașinile autonome sunt așteptate să fie populare la momentul lansării.
Mercedes-Benz și Bosch lucrează la un sistem de parcare autonom comandat prin smartphone
Noile hărți pregătite de Bosch și de Tom Tom au mai multe "straturi", dintre care cele mai imporante sunt cel de localizare și cel de planificare. Folosind informațiile de pe hărțile specifice și comparând aceste date cu cele înregistrate de senzorii de la bord, mașinile autonome se vor putea poziționa cu precizie pe banda de rulare potrivită în orice situație și vor putea să se ghideze singure la destinație fără intervenția umană. Hărțile dezvoltate de Tom Tom și Bosch sunt deja folosite de vehiculele autonome testate în Germania și în SUA, dar acestea nu prezintă "stratul" de localizare.
Volkswagen testează o tehnologie prin care mașinile își vor căuta singure loc de parcare
Sistemul de hărți dedicat vehiculelor autonome va trebui să fie gata pentru mașinile de serie ale anului 2020, când va fi necesară o cartografiere completă pentru autostrăzile din America de Nord și din Europa. Cel mai probabil, pe lângă acest sistem, mașinile autonome vor avea la bord suficiente tehnologii și senzori pentru a permite conducerea fără sistemul de navigație specific. Această măsură ar avea rolul de a asigura o plasă de siguranță în cazul unei defecțiuni la sistemul de navigație. În timp ce Tom Tom și Bosch colaborează pentru viitorul mașinilor autonome, finlandezii de la Nokia vor să-și vândă divizia de hărți, cunoscută sub denumirea comercială Here Maps, către un producător de automobile în vederea utilizării în același scop.
Here Maps oferă informaţii despre trafic în timp real în România
Via WSJ | Sursă foto