BMW X5 a ajuns la a treia generaţie - imagini şi informaţii oficiale
BMW a prezentat primele imagini ale noii generaţii BMW X5. Debutul public are loc la Frankfurt, iar modelul va fi disponibil comercial începând cu ultima parte a anului.
BMW X5 va primi, în a doua parte a anului curent, a treia generaţie. Aceasta vine la 14 ani de la debutul primei generaţii şi are în spate doi predecesori care au reuşit să cumuleze peste 1.3 milioane de unităţi vândute. Nemţii de la BMW spun că X5 este cel mai bine vândut model din clasa sa, pe care ei o intitulează Sports Activity Vehicle, al cărei inventator spun că este X5. În contradicţie cu afirmaţia lor stă Mercedes-Benz ML, lansat cu doi ani înainte de debutul lui X5, clasificat drept Sports Utility Vehicle, dar încadrat fără niciun fel de problemă în acelaşi segment cu BMW X5.
DESIGN
Din punct de vedere estetic, BMW X5 merge pe cartea evoluţiei şi dezvoltă aspectul generaţiei precedente, fără să renunţe la trăsături prezente chiar şi pe prima generaţie X5. Una dintre aceste trăsături este amplasarea proiectoarelor de ceaţă, acestea fiind mai apropiate de blocurile optice frontale decât în cazul celei de-a doua generaţii. Grila faţă a noului X5 este cea mai mare dintre cele folosite până acum de cei de la BMW, iar fantele de aerisire din bara de protecţie faţă au început să semene cu cele folosite de modelele M. În cazul versiunilor echipate cu pachetul M, ne aşteptăm ca respectivele fante să aibă dimensiuni mai generoase decât cele prezente pe modelul din imaginile alăturate.
Odată cu noua generaţie a lui X5, BMW adaugă două idei noi în materie de individualizare: Design Pure Experience şi Design Pure Excellence, două "lumi" diferite în materie de aspect exterior. Pe lângă cele două, există şi pachetul M Sport, iar elementele interioare şi exterioare pot fi comandate în aproape orice fel de combinaţie, ceea ce asigură atât un număr mare de opţiuni de personalizare, cât şi posibilitatea "mulării" noului X5 pe gusturile unui număr cât mai mare de clienţi.
INTERIOR
Habitaclul noului BMW X5 preia o inspiraţie puternică din cel al lui Seria 5, după cum a făcut şi prima generaţie a SAV-ului german. Fanii modelelor BMW care aparţin segmentelor D şi E vor recunoaşte cu uşurinţă toate elementele de la bord, design-ul interior al lui X5 neavând scopul de a şoca audienţa, ci de a asigura un ambient plăcut, atât pentru clienţii noi ai mărcii, cât şi pentru clienţii mai vechi, care vor să primească o versiune îmbunătăţită a experienţei premium cu care sunt obişnuiţi.
A treia generaţie a lui X5 are un interior mai spaţios şi vine cu o ambianţă mai luxoasă. Poziţia la volan este mai înaltă, iar ceasurile de bord au fost montate mai jos, pentru a oferi un plus de vizibilitate. Bordul şi ornamentele sale au fost extinse înspre portiere, pentr ua asigura un design mai atrăgător. Variabilitatea interiorului a crescut, bancheta spate fiind rabatabilă 40:20:40, iar capacitatea portbagajului a crescut la 650 litri, fiind posibilă atingerea unui volum maxim de 1.870 de litri – în cazul plierii banchetei respective.
MOTORIZĂRI
La momentul lansării, noul BMW X5 va fi oferit în compania a trei motorizări. Vorbim despre xDrive50i, xDrive30d şi M50d M Peformance. Începând cu luna decembrie a anului curent, BMW va oferit şi versiunile xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d şi sDrive25d. Cea din urmă este prima versiune diesel cu propulsie spate din gama X5 şi are emisii de CO2 de 149 grame pe kilometru în regim mixt, prezenţa sa fiind legată strict de motive fiscale, unele state favorizând modelele cu emisii reduse de CO 2 sub pragul respectiv.
Cea mai puternică motorizare de la lansare este xDrive50i, care reprezintă o versiune revizuită unităţii V8 TwinPower Turbo, care livrează 450 CP. Pe locul doi se află versiunea M50d, un diesel tri-turbo de 3.0 litri, care livrează 381 CP. Deşi vorbim despre un SAV de aproape două tone, BMW spune că X5 este mai eficient, toate versiunile fiind echipate cu sistem Auto Start Stop, tehnologie EfficientDynamics, mod Eco Pro şi asistent de conducere proactiv. Nu în ultimul rând, toate motoarele respectă normele Euro 6 şi sunt echipate în standard cu transmisii automate cu opt trepte.
Pentru un plus de dinamism, BMW oferă în lista de dotări opţionale sistem Active Steering (direcţie integrală), suspensie adaptivă M, şi alte elemente de acest gen. Cu excepţia versiunii sDrive25d, noul X5 este oferit cu sistemul Dynamic Performance Control în cadrul pachetelor de suspensie Dynamic şi Professional, care include şi noul sistem xDrive status, un afişaj care prezintă în timp real funcţionarea sistemului de tracţiune integrală de la BMW.
TEHNOLOGIE
BMW n-a uitat de noile tehnologii nici cu noua generaţie a lui X5, prima fiind cunoscută pentru versatilitatea sa la primirea de noi tehnologii. Astfel, a treia generaţie a lui X5 vine cu Head-Up Display full-color, Night Vision cu sistem de detectare a oamenilor şi animalelor, sistem Dynamic Light Sport, o nouă generaţie a sistemului de asistare la parcare, care include atât un set de camere video, cât şi un sistem de ghidare longitudinală şi laterală, sistem activ de cruise control cu funcţie Stop&Go, servicii Connected Drive bazate pe internet şi altele.
BMW a introdus un sistem de asistent în trafic aglomerat, care permite controlul automat al volanului şi al vitezei vehiculului, permiţând un condus relaxat în aglomeraţie. În plus, X5 are sistem de avertizare asupra prezenţei pietonilor pe şosea şi poate să frâneze automat în cazul unui impact iminent cu aceştia, precum şi în cazul unei coliziuni frontale iminente.
Via BMW
din fata arata super dar spatele nu prea,putin neobisnuit.