BMW: „Viitorul Seria 7 va folosi fibră de carbon pentru a deveni etalonul segmentului”

Publicat joi, 15.05.2014 18:26 de Bogdan Mirică

BMW a anunţat oficial că va folosi fibră de carbon în construcţia viitorului Seria 7. Modelul german va stabili noi standarde de greutate în segmentul limuzinelor.

BMW are meritul de a fi devenit primul producător auto care foloseşte fibra de carbon la scară largă pe modelele sale de serie. Împreună cu partenerii săi de la SGL Automotive, BMW operează o fabrică dedicată producţiei de fibră de carbon, a cărei producţie anuală va creşte de la 3000 la 9000 de tone în următorii patru ani. Fabrica, situată în Statele Unite, va beneficia astfel de pe urma unei investiţii noi de 100 de milioane de dolari, pe lângă cei 200 înghiţiţi deja până în prezen t.

Producţia fibrei de cabron va creşte pentru a putea permite materialului uşor să fie folosit pe cât mai multe modele BMW. După structura de plastic ranforsat cu fibră de cabron (CFRP) a modelelor i8 şi i3, BMW intenţionează să aplice tratamentul inovativ şi altor modele.

Primul pe listă este noua generaţie a modelului Seria 7, aşteptată să ajungă pe piaţă în anul 2015. Norbert Reithofer, preşedintele BMW, a anunţat oficial că nava amiral a bavarezilor va fi supusă unui transplant tehnologic ce presupune folosirea din abundenţă a fibrei de carbon.

„Gama BMW i este vârful de lance din punct de vedere al inovaţiei în interiorul companiei, iar structurile uşoare poartă un rol esenţial în dezvoltarea viitoare. Intenţionăm să aplicăm această expertiză şi altor modele de serie. Clienţii apreciază deja acoperişurile din fibră de carbon regăsite pe mai multe modele. Este timpul să adoptăm această tehnologie şi pe BMW Seria 7. Modelul va folosi fibră de carbon, ceea ce va face ca masa totală să devină un nou standard în segment”, a declarat Reithofer.

După Seria 7, şi alte modele BMW vor folosi fibră de carbon în procesul de construcţie. Uzina din Statele Unite va asigura un volum mare de producţie şi va permite utilizarea acestor materiale la un preţ competitiv.

  • tzenu_bmw, joi, 15.05.2014 19:47

    ......presupune folosirea din abundenta a fibrei de carbon......... Sa tinem cont de aceste declaratii. oricum un 740i(entry-level)are o greutate de 1,95 tone....pe cand un 760 are deja un 2.25 tone deci nush cat de mult au putea sa reduca greutatea........ Oricum ma astept ca viitorul 760 sa ramana la 2 tone..... Nush de ce nu se recurge la ideea sa faca caroseria din aluminiu plus de asta pe ici pe colo niste elemente de carbon...... Probabil capota,aripile fata si capacul portbagajului sa fie facute din CFRP.....in rest 'traditional construction'

  • unckle, joi, 15.05.2014 20:51

    @AM - a doua oara in doua zile cand CFRP il traduceti corect :) [glumesc] lasand gluma, cred ca este esential ca producatorii premuim sa inceapa folosirea materialelor usoare dezvoltate in motorsport si pe masinile de serie - ei sunt singurii care pot avea pretentia da a scoate profit de pe urma unor tehnologii de ultima generatie. Dupa ei vor veni si producatorii de volum, si nu ar fi o problema daca am vedea pe strada masini compacte cu mase de ~1000kg fata de media de ~1300kg (media este din burta mea, dar nu cred ca este departe).

  • razvanis, vineri, 16.05.2014 09:27

    "Producţia fibrei de cabron" Cabron !!! :)

  • vlad, vineri, 16.05.2014 10:01

    Tare faza cu "cabron"! Din pacate, se pare ca reducerea greutatii ramane principala metoda de a scadea consumul de carburant.

  • inexorabil, vineri, 16.05.2014 22:20

    Pe mine nu mă interesează din ce este făcut şeptaru', ci să nu mă mai agreseze vizual sacrilegiul unora de a se aventura cu el pe nişte drumuri imposibile, astfel încât să-l bălăngăne ca dracu' sau să-l mânjească cu noroi. Mi-ajunge coşmarul legat de conceptul de limuzină Diesel. Mai venim şi noi cu "românismele" noastre de sinistră moştenire fanariotă. Cum ar fi cel conform căruia unii cară la piaţă roadele câmpului cu automobile ale Triadei. Nu-mi cade prea plăcut la stomac să văd, de pildă, Audi A6 plin cu saci de cartofi. În fond, noi nu prea avem idee de codul bunelor maniere...auto. Mai rău: cu cât "străinezele" vor fi mai intens tehnologizate şi îşi vor îmbunătăţi performanţele, cu atât va părea mai clar că ţinem în mână bagheta magică precum un ciocan. De fapt, la noi gradul de civilizaţie se măsoară cu dimensiunile averii, puterii, bunului plac şi tupeului, mai puţin sau deloc cu etalonul obligatoriu al instruirii metafizice...Aşa vom rămâne până la Sfânta Judecată de pe urmă, deci să nu se amăgească nimeni nădăjduind la vreo schimbare miraculoasă contra naturii noastre umane standardizate, care, slavă Domnului, este fixată, cu holţşuruburi straşnice, în dibluri belea, clasa întâi, astfel încât n-o poate mişca de acolo nici vântu', nici pământu', Amin!

  • bai nea ..., sâmbătă, 17.05.2014 00:35

    in primul rand e vorba de raportul putere/greutate, in al doilea rand baietii astia se pregatesc ptr hybride, full-electrice, acumulatorul si restul elementelor sunt grele si prin folosirea fibrei de carbon se ajunge la o greutate optima, in general in ind auto tendinta e de minimizare a dimensiunilor la limita rezistentei pieselor, in scopul reducerii masei si a spatiului problema fibrei de carbon .... asta ptr specialistii inexorabili ...si in fanariotismul, inca prezent in tara asta, este ca ...lucreaza in timp, nu e stabila ca si material sub actiunea fortelor interne, vibratii, socuri mecanice, etc...se repara prin inlocuire, e scumpa, dar este inoxera...inoxidabila, avantaje si dezavantaje, eu as prefera aluminiul ptr o limuzina sa n-auzim de bine si good night amer...zarnesti!