BMW va deschide o uzină în Ungaria: 150.000 de mașini pe an și 1.000 de locuri de muncă
BMW a anunțat că va construi o uzină în localitatea maghiară Debrecen unde va produce 150.000 de unități pe an și va angaja 1.000 de oameni.
Grupul BMW a anunțat marți extinderea facilităților de producție prin intermediul unei uzine care va fi construită în Ungaria în localitatea Debrecen, aflată la numai 60 de kilometri de granița cu România.
Noua uzină va avea o capacitate maximă de producție de 150.000 de unități pe an și va necesita aproximativ 1.000 de angajați, iar investiția totală se ridică la circa un miliard de euro. Pentru moment, BMW nu a anunțat ce modele vor fi produse în Ungaria, însă a menționat că aici se vor construi atât modele cu motoare convenționale, cât și modele electrificate.
"Noua noastră uzină din Ungaria va fi capabilă să producă atât modele convenționale, cât și modele electrificate pe o singură linie de producție", a declarat Oliver Zipse, membru în consiliul de conducere al BMW.
În comunicatul de presă, BMW menționează că a ales Debrecen "în primul rând datorită infrastructurii foarte bune, conexiunilor logistice potrivite și apropierea de rețeaua de furnizori. Personalul calificat din zonă a fost un alt avantaj cheie".
BMW a achitionat un teren cu o suprafață de 400 de hectare pentru noua facilitate de producție, iar construcția uzinei va începe cel mai devreme în cursul anului 2019.
Uzina de la Debrecen va fi prima construită de constructorul german în Europa după anul 2000. De asemenea, BMW devine al patrulea constructor care va produce mașini în Ungaria și se alătură celor doi mari rivali premium din Germania. În țara vecină există deja uzine Audi, Mercedes și Suzuki, în timp ce Grupul PSA Peugeot-Citroen deține de asemenea o fabrică de motoare.
În total, industria auto din Ungaria produce 21% din Produsul Intern Brut al țării.
Via BMW, Bloomberg
Mda, patru producători auto la unguri și doi la noi - nu-i însă de mirare comparînd infrastructurile. Mă miră totuși productivitatea... cam extraterestră preconizată de BMW (150 mașini/angajat), care nu poate reflecta totuși decît robotizarea extra-avansată aleasă de nemți pt Debrecen. ...Viitorul forței de muncă la nivel planetar rămîne implicit sumbru - dar asta-i ală temă de discuție.