BMW si Renault-Nissan vor sa cumpere Volvo
Grupul Ford vrea sa vanda marca Volvo. Cei interesati de o eventuala achizitie sunt BMW si Renault-Nissan.
Dupa ce in cursul saptamanii trecute zvonurile deveneau din ce in ce mai insistente, astazi devine din ce in ce mai probabil. Grupul Ford vrea sa scape de divizia Volvo pentru a-si reveni din punct de vedere financiar. In cazul in care zvonurile s-ar adeveri, ar fi a doua mutare importanta in grupul Ford din ultimele sase luni, dupa ce Aston Martin a fost scos la mezat si vandut grupului de investitori Cerberus.
Surpriza vine insa din cealalta parte, a companiei interesate de achizitia Volvo. Este vorba de BMW, cei care si-au aratat interesul inca de la debutul bursei zvonurilor in cazul constructorului suedez. Cei care pun paie pe foc sunt chiar suedezii, mai exact cotidianul Goteborgs Posten, care afirma ca bavarezii si-au indreptat atentia spre Volvo dupa ce interesul pentru Alfa Romeo nu s-a soldat cu niciun rezultat. In plus, informatia a fost reluata de Financial Times, care adauga o alta destinatie posibila pentru Volvo: Grupul Renault-Nissan.
Dar ce urmareste BMW printr-o eventuala achizitie a brandului Volvo? Primul motiv este faptul ca germanii vor sa isi imbogateasca portofoliul cu o marca specialista pe modele cu tractiune pe fata, la fel ca Mini (brand care deja face parte din Grup), pentru a imbunatati profitabilitatea produselor ambelor marci. Altfel spus, impartirea platformelor care ar deveni comune ar taia evident din preturile de producere si, de ce nu, de achizitie.
In ceea ce priveste suma de achizitie a a marcii Volvo, aceasta se va situa cu mult peste cea prin care a fost vandut Aston Martin (un miliard de dolari). De altfel, atunci cand Ford a achizitionat Volvo, in 1999, pretul platit pentru brandul suedez a fost de 6.5 miliarde de dolari. Expertii se asteapta insa la o suma mult mai mare de aceasta data.
[poll]67[/poll]
...zic si eu ..nu dau cu parul. Ar fi bine...din punct de vedere al imaginii de marca (Volvo) ca suedezii sa fie preluati de BMW. In alte conditii, vom avea o alta masina low-cost...facuta de francezi zgarciti si rupti in c**. N-as vrea sa fiu inteles gresit. Am lucrat ptr Renault. De cand am incheiat colaborarea...parca si de " sarutul frantuzesc " mi-e scarba. Oameni mai ordinari decat francezii n-o sa intalniti pe nikieri.