BMW şi Hyundai ar putea semna un parteneriat

Publicat vineri, 04.05.2012 13:27 de Sebastian Toma

BMW şi Hyundai discută un potenţial parteneriat, anunţă Automotive News citând surse familiare cu subiectul. Cei doi constructori ar putea dezvolta motoare împreună.

BMW şi Hyundai poartă discuţii în vederea stabilirii unui parteneriat pentru dezvoltarea unei noi generaţii de motoare, anunţă Automotive News. Respectivele discuţii sunt încă la început, informează Reuters, iar oficialii celor două mărci nu au confirmat existenţa acestora. Zvonurile privind subiectul de discuţie variază de la dezvoltarea în comun a motoarelor până la la o alianţă mai complexă, care ar include dezvoltarea unui motor nou cu împărţirea costurilor aferente şi chiar producţia acestuia în aceeaşi uzină. Publicaţia germană Automobil Produktion anunţa ieri că BMW poartă discuţii cu Hyundai pentru a amortiza costurile dezvoltării unei noi familii de motoare, costuri care se ridică la două miliarde de euro.

Nemţii de la Automobil Produktion susţin că fiul preşedintelui Hyundai Group, Chung Eui-sun, s-a întâlnit cu un grup mic de manageri BMW Group. Un purtător de cuvânt al Hyundai Motor a infirmat această întâlnire. În luna martie, cei de la BMW au anunţat că lucrează la o nouă arhitectură pentru viitoarele sale motoare, care va realiza economii de scară pentru motoarele cu trei, patru şi şase cilindri din gama sa. Respectiva familie va fi compusă atât din motoare otto, cât şi din motoare diesel.

BMW are deja un parteneriat cu Toyota pentru dezvoltarea sistemelor hibride şi a vehiculelor electrice, pe lângă parteneriatul semnat cu PSA Peugeot Citroen pentru dezvoltarea de motoare otto supraalimentate de cilindree mică. Cei de la BMW poartă discuţii şi cu General Motors pentru dezvoltarea viitoarelor sisteme de propulsie, respectivele tratative fiind axate pe dezvoltarea vehiculelor alimentate cu pile de combustibil.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • antonny, vineri, 04.05.2012 14:57
    ****

    unde sunt critici despre Hyundai ?????

  • BMW, vineri, 04.05.2012 15:26
    @bmw

    Daca a ajuns BMW sa facă parteneriate si cu rasurile astea de la hyundai apoi cred ca bmw își taie Creanga de sub picioare . KIA aparținând lui Hyundai acum cred ca va împărți platforma tehnica cu seria 7 F10 si Rolls Roys Phantom :)) e gluma dar mă sperie realitatea :))

  • dan_grc, vineri, 04.05.2012 15:40

    Au doar nevoie de bani pt dezvoltarea viitoarelor motoare, asta ca sa nu-si scada profitul probabil, nu cred ca nu ar avea 2 miliarde, , Hyundai va veni cu jumatate din bani probabil, vor primi sute de mii de motoare, cu 3 si 4 cilindri in special, ca si Toyota, in rest nu vad cu ce-ar contribui Hyundai la motoare, pt hibiride si electrice exista Toyota.

  • BaditzaEx, vineri, 04.05.2012 16:41
    inteleg cu scaderea costurilor

    dar aliante cu GM, PSA, Toyota si Hyundai acum???

  • AndreiRN, vineri, 04.05.2012 17:20
    In sfarsit

    Le-a venit mintea la cap celor de la BMW. Acum poate fac si ei motoare fiabile cu ajutorul celor de la Hyundai si ofera clientului o garantie decenta. De fapt or sa apara motoare Hyundai in BMW si gata treaba. Normal ca vor mentine emblema BMW.

  • tzenu_bmw, vineri, 04.05.2012 18:12
    pffffff inca un parteneriat.......

    astia de la Bmw nu mai sunt in stare sa faca nimic singuri....... si mai criticam Audi ca sunt niste Vw-uri......... pai daca bmw nu mai are bani sa isi construiasca motoarele e de jale.....inseamna ca lea ajuns cutitu adanc...... tare ma tem ca motoarele alea cu 3 si 4 cilindri vor fi construite de Hyundai intro tara ca India(de exemplu)unde scavia e la putere......si mai tare ma tem ca motoarele respective vor fi puse pe seria 1 si seria 3 care sunt cele mai sportive Bmw-uri din lume.... unde sunt bmw-urile de alta data.........cand un seria 3 era mic,spartan si cu motoare de 2500cmc sau motoare de 3000 benzina.......in ziua de azi toate sunt mari,grele,confortabile,luxoase si cam atat e cam gata cu bmw.......so cam domolit....'huliganu' nostru a crescut si acum se poarta numa la costum si lux......

  • mowgli, vineri, 04.05.2012 18:25
    @andreiRN

    Tu evident glumesti nu? Pur si simplu nu ai cum sa afirmi asa ceva daca ai un minim bagaj de cunostinte.Poti argumenta?Cu toata stima pentru fanii Hyundai si respectul pt aceasta marca, insa tin sa precizez ca BMW produce , furniza si dobora recorduri cu motoare produse cu mai bine de 50 de ani inainte ca Hyundai Motor Company sa fie fondata.

  • Cyrus, vineri, 04.05.2012 19:59
    Ce sa-i faci

    Globalizare si iarasi globalizare. Este inevitabil

  • AndreiRN, vineri, 04.05.2012 23:36
    Nu este gluma

    Sindicatele muncitorilor in Germania cer mariri de salari. Grupul VW aduce blocuri de motor si chiar motoare complecte din China. BMW face acuma motoare foarte performante dar cu o viata scurta de folosinta. Hyunday are cea mai mare garantie pe piata auto si cea mai ridicata fidelitate a clientilor pe piata auto. Pt a supravietuii si fi profitabil in urmatori 10 - 15 ani BMW trebuie sa reduca costurile undeva si produsele din Correa sunt de o calitate exceptiionala la un pret foarte rezonabil. Lasati orgoliul la o parte si priviti realist. Muncitori de la Ford sunt singurii muncitori din lume care au acceptat o REDUCERE de salariu. Si tot motoare chinezesti asambleaza.

  • mowgli, sâmbătă, 05.05.2012 00:37
    @andreiRN

    Apreciez ca ai argumentat in loc sa sari in sus cum fac majoritatea.Cu unele puncte de vedere pe care le-ai expus sunt de acord, insa motoare se fac in China pentru ca e mana de lucru si este ieftina.La fel si adidasii, cu componente PC, terminale GSM si orice exista pe planeta asta, asta nu inseamna ca au calitatea indoielnica precum copiile chinezesti.Te poti lega de orice la BMW insa de motoare cam greu.Am spus-o si acu ceva posturi, BMW are probleme la partea electrica si electronica, in rest motoarele de 6 cilindri sunt cat se poate de fiabile.Eu nu cred ca BMW se bazeaza Hyundai sa le faca motoare, BMW stie sa faca asta cel putin la fel de bine ca orice constructor pe lumea asta. Ai dreptate, motoarele nu sunt nici pe departe ceea ce au fost odata cand vine vorba de fiabilitate, insa asta se aplica tuturor contructorilor, de la Renault pana la Ferrari.Probleme au aparut la toti constructorii cand s-au inventat tot felul de reglementari, siguranta, consum, emisii etc, mazda RX-8 n-a intrat pe piata deoarece depasea standardele impuse de UE.Iti dai seama ce pierdere imensa pentru un constructor? Cati au fost fortati sa-si modifice planurile , sa investeasca in downsizing sume enorme care normal s-ar fi dus in siguranta si fiabilitate sau scaderea costurilor de productie. Consider ca BMW are nevoie de Hyundai pentru amortizarea costurilor , pentru electronica/electrica si eventual pentru fabricile ce vor fi folosite in comun pentru a reduce costurile.Nici BMW , nici Hyundai nu au avantajul grupului VAG de a fi un conglomerat cu 'nspe mii de marci echipate cu acelasi motor pentru care toate cotizeaza, asa ca singura solutie sunt aceste aliante facute pana la urma si in avantajul nostru, al consumatorului.Insa sa spui ca BMW nu face motoare fiabile, este o mare eroare. Cu privire la garantie, trebuie sa te uiti in curtea constructorilor premium sa faci o comparatie, dar si aici, sunt de acord ca ar trebui marita, mai ales la marcile premium.

  • jan, sâmbătă, 05.05.2012 09:43

    Voi ati citit si ca BMW si Hyundai nu recunosc acest parteneriat ? Cu Toyota au recunoscut din prima secunda si sa faca motoare "impreuna" cu Hyundai nu cred asta, puteau sa faca cu Toyota care eu cred ca sunt mult mai buni.

  • edi80, duminică, 06.05.2012 10:50
    discutati discutii!

    e evident ca bmw nu a reusit sa faca vreun motor hibrid calumea de unii singuri ,de electric nu mai zic! da e adevarat ca motoare mari cu multi cai stiu sa faca insa trendul actul merge spre altceva...probabil nereusind singuri fac aliante....acum hyundai mari beneficii nu stiu daca ar avea de pe urma lor...insa sa vedem in timp la ce benefic o sa duca pt noi toti!

  • @edi, duminică, 06.05.2012 16:57

    Ba baiatule, daca si bmw mai are motoare mari inseamna ca mercedes le au imense. Vezi motorul de pe M550d, mic si performante foarte bune. Cum ziceai de motr electric, BMW Activ E 100% : http://www.automarket.ro/stiri/bmw-activee-versiunea-electrica-de-serie-a-lui-seria-1-vine-la-geneva-36236.html .

  • edi80, duminică, 06.05.2012 18:10
    lllllllllllloooooooooooollllllllllllll

    da de venit e usor acum sa vedem daca o sa aiba si succes! dar daca o sa aiba succesul hibridelor de ep x5 x6 si seria 7 e clar...

  • edi80, duminică, 06.05.2012 18:20

    http://vplay.ro/watch/jamb3r5r

  • real value, luni, 07.05.2012 09:41
    @mowgli

    Ai dreptate, motoarele nu sunt nici pe departe ceea ce au fost odata cand vine vorba de fiabilitate, insa asta se aplica tuturor contructorilor, de la Renault pana la Ferrari nu e asa, exemplu honda si fiat (nici un defect, nimic) ar intra si suzuki, mazda si nissan(inainte de renault) am vazut in ultimii ani motoare rupte de la vag mercedes si alte probleme la masinile germane in speta nu am auzit, vazut probl la fiat, honda, mazda, suzuki, mai ales la benzinare. daca cei 4 constructori s-ar alia, it's the end pentru ceilalti.

  • @edi, luni, 07.05.2012 10:20

    Un ..... ca tine atata stie, viteza , viteza si bineinteles linie dreapta ca in rest...........................

  • edi80, luni, 07.05.2012 11:31
    lllllllloooooooooollllllllllll

    vroiam sa le arat fanilor ca desi bmw doar asta stie viteza insa si asa o ia in freza:))))))))))))

  • dan_grc, luni, 07.05.2012 12:46

    @real value Ai partial dreptate...cate motorizari are Honda si Suzuki, chiar si Fiat, si cate au VAG, Bmw, Mercedes? Mult mai multe, atat diesel cat si benzina, iar ca numar de unitati vandute este o diferenta enorma intre ce vinde Honda de ex si ceilalti, deci si numarul de defecte e normal sa fie mai mare, iar defecte la benzinare nu prea auzi nici la cei pe care i-ai amintit, ci la diesel sunt mai multe probleme.

  • AndreiRN, luni, 07.05.2012 18:12
    Valoarea

    Un motor stors la maxim de cai putere este un motor cu o viata scurta si au facut asta intentionat pt a mari vanzarile. Asta a fost tactica firmelor europene si au avut si au chiar succes dar multi incep sa inteleaga si sa se trezeasca sau altfel zis sa se maturizeze si se orienteaza spre masini japoneze mai modeste la capitolul putere sau masini americane de moda veche care au motoare extrem de fiabile. Am 500000 km pe un Dodge si ma uimit in weekend cat de bine a mers oe autostrada sau pe camp si pietroaie chiar daca nu este 4 X 4. Am 400000 km pe un MBZ - 300SD vechi care merge de 6 ani si cu ulei vegetal uzat si gratis si o sa mai mearga inca 10 ani. Multi au inceput sa se fereasca de masinile noi. Sunt pt femei sau ..... necunascatori. Trenul de rulare la BMW este un dezastru la fiabilitate si o mare rusine. Trenul de rulare la Hyundai este de o fiabilitate de invidiat si de aceea ofera 10 ani garantie si se vand fantastic de bine. BMW are de invatat de la Hyundai.

  • LauCalin, luni, 07.05.2012 19:34

    Ce nu vor multi sa inteleaga e faptul ca in primul rand principalul motiv pentru care se fac aliante sunt banii. Pe de alta parte fiecare constructor are politica lui. Asta nu inseamna ca nu poate fabrica produse la fel de apreciate ca la concurenta. Dar asta nu se intampla pentru ca FIECARE CONSTRUCTOR ARE O ANUMITA POLITA DE MARKETING, SE ADRESEAZA UNUI ANUMIT TARGET. Cine crede ca inginerii lui Hyundai nu sunt in stare sa fabrice produse care sa se ridice la pretentiile BMW greseste. Doar inginerii lui BMW nu au doua perechi de... Asa se face ca asemenea aliante pot merge chiar daca proiectele sunt comune. Cu alianta asta BMW nu nu va avea de suferit (orice ar spune unii, calitatea si imaginea de marca sunt de top- slabe sanse sa-i afecteze in vreun fel), asa cum nici Hyundai nu va avea pretentii mai mari de la masinile sale dupa aceasta colaborare. Este vorba in primul rand de bani mai putini investiti din partea amandurora pentru aceste motoare.