BMW şi Audi, luptă strânsă în vânzări la nivel mondial. Mercedes pierde teren
BMW şi Audi se luptă îndeaproape pentru poziţia întâi la vânzări la nivel mondial, în timp ce rivalii de la Mercedes-Benz pierd teren şi se află de departe pe poziţia a treia.
Primele patru luni ale anului 2013 au adus o luptă foarte strânsă între BMW şi Audi la nivel mondial, cele două mărci bavareze împărţindu-şi frăţeşte victoriile lunare până acum. Dacă BMW a reuşit să "câştige" lunile februarie şi martie la capitolul număr de maşini vândute la nivel mondial, Audi şi-a adjudecat lunile ianuarie şi aprilie. Totuşi, BMW se află la total peste marca rivală, însă lupta din 2013 se anunţă una pasionantă în segmentul premium.
Conform cifrelor oficiale oferite de cele două companii, Audi a depăşit BMW în vânzări cu 4.500 de unităţi în ianuarie şi cu 2.900 de unităţi în aprilie, în timp ce BMW s-a revanşat în februarie (+4.900) şi mai ales în martie, când marca din Munchen a câştigat teren serios: +11.500 de maşini vândute. Diferenţele sunt însă infime având în vedere că vorbim de vânzările la nivel mondial.
Per total, BMW bate Audi în primele patru luni ale acestui an cu 512.000 la 503.000. Mercedes-Benz, rivalul de tradiţie al celorlalte două mărci germane, le urmează pe acestea la distanţă foarte mare, brandul din Stuttgart reuşind să vândă doar 441.000 de maşini în perioada ianuarie-aprilie 2013.
Lupta de vânzări dintre BMW şi Audi va rămâne una strânsă pe tot parcursul acestui an. Dacă Audi se bazează pe piaţa din China şi pe recent lansata producţie a lui Q3 în ţara Marelui Zid, BMW îşi pune speranţele pe lansarea versiunii Gran Turismo a lui Seria 3 şi pe continuarea carierei de succes a versiunilor sedan şi break a modelului său de segment mediu.
via Audi, BMW, Mercedes-Benz
-
zeuss, marţi, 14.05.2013 12:03
e foarte discutabil ce zici tu Mircea, pentru ca nu toate masinile vandute de cei trei constructori au motoare de peste 3 litri, Si cand spui ca nu pun accent pe siguranta, eu zic sa te uiti la rezultatele euro Ncap pentru modelele premium, toate sunt acolo la varf. Lumea in general prefera o masina premium din mai multe motive ( tehnologie, confort, putere, antifonare ( daca este cazul ) , si statut. asculta cum suna cand inchizi usa la un Audi, si cum suna cand inchizi usa la o masina non premium. sau multe alte aspecte. Eu detin o masina premium, si nu as schimba-o pe alta.
-
men@Mircea, marţi, 14.05.2013 12:41
Sa inteleg ca pt tine caii putere sunt doar pt alergat pe autostrazi ? In ziua de azi poti sa alergi cu 200 pe autostrada si cu un motor de 1.4! Deci te intreb : tu doar pt alergat pe autostrada folosesti puterea unui motor? Cat de lejer merge o masina premium cu un motor mai puternic la un 130 (legali) si cat de lejer poate sa o faca un logan 1.4 ? (nu mai vorbim cat de repede poate ajunge la acea viteza fara sa iti scoata peri albi)! Pana si consumul este altul la aceleasi viteze (luand ca punct de referinta tot viteza legala)! De confort nu are rost sa mai vorbim ...cat despre siguranta cred ca vorbesti doar pt a te afla in treaba!
-
Vasilica, marţi, 14.05.2013 12:59
Sunt curios restul care se cred premium dar de fapt sunt un pseudo-premium cam ce cifre au in aceasta perioada. Cumulat ar putea atinge sa zice MB?
-
Mircea, marţi, 14.05.2013 15:26
@zeuss: pentru mine o masina sigura este cea care nu apare prea des pe la stiri implicata si provocand accidente. Si sa-mi iertati observatia, dar am vazut atatea BMW-uri si Audi varza in urma accidentelor incat ma intreb cum de sunt considerate masini sigure, lasand deoparte testele. @men: eu vad foarte utila cumpararea unui BMW de 200 CP ca sa-l accelerez in 3 secunde pana la 50-58 km/h si sa merg cu el asa prin toate satele, comunele si orasele. E o super investitie.
-
mda, marţi, 14.05.2013 15:55
@Mircea Ai niste pareri foarte superficiale, mai ales ca-n aceasta stire este vorba de vanzari globale, nu stiu cum faceti unii ca tot acolo unde vreti voi va duceti, la obsesia voastra cea de toate zilele: Bmw-urile si Audi-urile din Romania, Bmw de 200 de cai spui? te pomenesti ca un Jaguar, Lexus, Infiniti, Cadillac, au vreo 90 de cai asa in medie...cat despre accidente, ai vazut tu multe Bmw-uri prin santuri, daca daca poti tu demonstra ca aceasta marca provoaca cele mai multe accidente la noi atunci inseamna ca stii despre ce vorbesti, dar se vede ca nu prea stii, atata timp cat pe sosele predomina oricum alte marci, dar pe stilul tau de gandire toata lumea trebuie sa aiba Logan sau Dacia clasica pt ca oricum mergi cu 50 la ora, cum s-a mai spus si sus, nu doar viteza conteaza, concluzia mea: chiar n-ai treaba si-ti manifesti niste frustrari, nimic mai mult.
-
mntsn, marţi, 14.05.2013 16:05
@Mircea Nu stii ce vorbesti, sau poate generalizarea este modul tau preferat de a face conversatie. Sa stii ca orice masina se incolaceste la fel dupa copaci, indiferent ca este BMW, Audi, Volvo, Ferrari sau Rolls-Royce. BMW si Audi sunt masini foarte sigure. Unele persoane din rromanistan, care conduc aceste masini cu certitudine nu sunt sigure, mai ales la etaj. Bizonii cu 4 clase care toata viata lor au tinut hamul carutei sau in cel mai bun caz au pus mana pe o Dacia 1300 sunt un adevarat pericol cand descatuseaza animalul din ei la volanul vreunui BMW sau Audi cu cel putin 300.000 km la bord. De astia sa te feresti, ca nu sunt siguri nici cand sunt perpedes si le dai buna ziua. Iar legat de utilitate, spune-le asta si celor din Vest care chiar merg cu BMW-uri de sute de cai cu 50 km/h prin toate satele si comunele si orasele. Sau celor din Monte Carlo care merg cu Lambo, Porsche, Ferrari sau alte masini de 5-600 CP cu fix 20 km/h in zonele de promenada. Dupa cum pui problema, mi-ar fi frica pentru mine sau altii sa te stiu la volanul unui Audi sau BMW. Dai de inteles ca n-ai fi dispus sa mergi cu 50 prin localitate.
-
bob, marţi, 14.05.2013 17:33
Nu mai va luati dupa statistici dupa topuri dupa minciuni uitativa dupa veniturile companiilor anuale si de acolo trageti concluzile nu care vinde mai multe daca ne uitam la preturi Mercedes are preturi SL 65 AMG de la 247.504 € Audi s8 de la 119.310 € Bmw de la 142.600 € daca faceti un calcul simplu vedeti care constructor este mai eficient.
-
@bob, marţi, 14.05.2013 17:47
Ai dreptate partial, chiar daca un SL AMG costa aproape de 2 ori mai mult decat un M6, Mercedes nu are profit mai mare decat Bmw, dimpotriva, Bmw este de departe cel mai eficient grup auto cu-n profit de peste 5 miliarde de euro, spre comparatie grupul Toyota are 6 miliarde si ceva profit anual, dar vinde de 6-7 ori mai mult, aici ai dreptate ca nu trebuie sa vinzi foarte mult ca sa ai profit mare, dar in cazul Mercedes chiar trebuie sa vanda mai mult ca sa fie mai eficient.
-
real value, marţi, 14.05.2013 18:48
@Mircea Bravo Mircea, eu as mai adauga ca este si o chestie de etica si protejare a planetei sa se produca masini economice si fara mofturile de lux. Din pacate nu majoritatea gandesc ca tine, sau ca mine. Am primit un raspuns nici nu stiu cum sa-i zic la intrebarea: De ce se produc asemenea masini? Rasp: Pt ca exista piata pentru ele. Cu etica, cu planeta, cu lipsa de respect pentru patura majoritara fara bani pt asa ceva in lumea asta cum ramane? Asta, pt mine, nu e un raspuns.
-
@real value, marţi, 14.05.2013 18:51
Exista logan pt patura majoritara fara bani, daca ar exista doar masini scumpe intelegeam, dar asa te smiorcai ca un socialist care vrea...egalitate.
-
real value, marţi, 14.05.2013 18:58
@ "@real value" si ca multi altii, ceea ce am scris nu ai inteles, rezultand acest comentariu acid al tau. nu ma smiorcai, cred ca sunt altii care o fac printre care poate si tu? Si da, as dori mai multa egalitate, si ma mandresc cu asta.
-
@real value, marţi, 14.05.2013 19:08
Cand te intrebi..."dc se produc asemenea masini"? ce masini omule? Costa milioane sau cum? O seria 3, un Audi A3 sau un Mercedes clasa A de exemplu ce "nesimtiri" de masini sunt? Daca nu ti le permiti tu nu inseamna ca nu trebuie sa se mai produca, exista milioane de oameni doar in Europa care castiga suficient pt astfel de masini, dar dc mai exista si Lexus sau Jaguar si tot asa, ca daca te referi doar la nemti esti clar subiectiv, diferenta intre marci este ca unii au foarte mare succes, altii mai putin, dar ofera aproximativ aceleasi produse ca public tinta, deci sa dispara toate marcile premium, toate super masinile ca nu si le permit majoritatea, am gresit, nu esti socialist, esti comunist.
-
real value, marţi, 14.05.2013 19:27
@ "@real value" Daca te-ai fi uitat al alte comentarii ale mele de al alte stiri (inclusiv cu Ferrari-la care sunt fan(inca)), insa cu timpul, mi-am dat seama ca trebuie avut grija de mediul inconjurator ( nu motoarelor mari), si ca nu ar fi rau (de fapt ar fi bine) ca orice producator premium, sa produca, in loc de un automobil premium, poate 5 sau mai multe masini pe care sa si le poata permite mai multi domnule etichetant de "comunisti". De altfel sunt destui miliardari in lumea asta care umbla cu un Fiat 500, si care sunt constienti de mediu, au etica in ciuda puterii lor finaciare uriase. Cum am mai spus, si evit sa vorbesc socialist, pardon de comunism ca dta. Si NU trebuie luat exemplu de la vestici care isi permit masinute d-astea, ci trebuie construit pragmatic si in folosul oamenilor. Daca multe persoane isi doresc un produs bun, accesibil, construit pentru omu de rand in locul celor premium, aia sunt comunisti la randu-le? Domnule "socialist"?
-
bob, marţi, 14.05.2013 19:30
@ ok deci Mercedes pe 2012 are un profit brut de 8,61 miliarde pe divizile Mercedes - Mercedes AMG si Smart
-
bob, marţi, 14.05.2013 19:34
Volkswagen Group €3.64 billion (2012) A si iesit cel mai mare producator auto din lume si profitul este foarte putin
-
men@real value, marţi, 14.05.2013 19:48
"ca orice producator premium, sa produca, in loc de un automobil premium, poate 5 sau mai multe masini pe care sa si le poata permite mai multi " ASA SALVAM PLANETA! :))
-
Mircea, marţi, 14.05.2013 21:01
Stima si respect pentru cei ce dezvolta tehnologii hibride. Ia sa se urce smecherii carora le place cum se inchide usa la al lor BMW sau Audi intr-o Toyota Prius sau un Auris hibrid si sa mearga prin orase. Cum e sa nu se auda calutii duduind ci doar sunetul rotilor pe asfalt ? Cum e sa te plimbi cu o masina care protejeaza planeta. Un Volvo V60 hibrid sau Lexus v-ar sta in gat, ca voi doar de masini germane ati auzit ! Si mai tineti voi lectii de morala si dati exemple pe altii din tari straine in timp ce ratarzii cu jafuri germane produc accidente in care mor anual in Romania cate 2000-2500 de oameni.
-
men@Mafia, marţi, 14.05.2013 21:16
Tu chiar iti iei thumbs down orice ai spune :)) Keep up the good work! Adica ...NU pls:))
-
BaditzaEx, miercuri, 15.05.2013 00:29
BRAVOOOO, BRAVOOO Mircea !, cel mai pertinent comentariu si Real Value de asemenea, meltenii de pe aici , ca de obicei dau dovada de multa Ipocrizie, Impertinenta si prostie!, ca majoritatea RRomales, vor rodul muncii altora, vor masini germane... dar N-au inteles si nu vor intelege niciodata mentalitatea vestica!, germanii in genere si mai ales dupa al-2-lea razboi mondial, datorita planului Marshall dar si-n primul rand educatiei lor Nationaliste si Muncitoare, au ajuns unde au ajuns ( ca de altfel si japonezii ), si mai ales datorita Lipsei DESAVARSITE de A se sparge in FIGURI !, rromanul vrea sa-i stea fundul in masina ghermana Premium , ca sa-i placa lui cum se aude cand o parcheaza langa centrul vechi sa-l vada pitzy, cat de Jmecher este Dansul, ca deh , abia daca castiga sa-si cumpere un Logan nou sau un Duster, abia daca isi permite sa dea banii in parcarile de prin centru ( preferand sa o aiurea blocand traficul , chiar de are X5 ), cere ajutoare sociale dar are Premium ghermana neica, are un oras suprapoluat si congestionat dar prefera Gipane... are N taxe, de autostrada, este mare ''criza'' dar editorii nostri dau stiri de , ce se vinde si se cere - Ghermane , la asa pUpor , asa atitudine...
-
Baiazid, miercuri, 15.05.2013 00:37
Batrane, BMW are masini care consuma mai putin ca Prius. Asta inseamna tehnologie. Cat despre top, este irrelevant. Daca Audi a vandut multe A3, iar Mercedes a vandut multe S classe, gici cine o duce mai bine.
-
tud, miercuri, 15.05.2013 00:38
@mircea Mercedes si Audi produc si ei masini hibride,nu doar Lexus/Toyo,si tu crezi ca masinile hybrid/electrice sunt de viitor?Nu,ele vor avea aceeasi soarta ca cele pe combustibil fosil,litiul care este folosit la baterii se gaseste doar in 2 locuri pe Pamant.Viitorul apartine celot pe hidrogen,singura problema cu hidrogenul este ca se gaseste numai impreuna cu alt element.Se vede ca ''ai vazut'' multe masini(doar in poze),daca intri intr-un interior de japoneza si dupa aia te urci intr-un merc,audi,bmw,(aceleasi generatii,nu comparam ani 1990 vs 2000)ai sa vezi de ce nemti sunt apreciati la marcile premium. Eu mi-am cumparat o masina nemteasca premium din urmatoare criterii: -interior calitativ -preturi de intretinere mici(comparativ cu marcile non-premium) -piese se gasesc usor -cand se strica ceva(si se strica,dupa 2000 fiabilitatea nu mai exista in repertoriul constructorilor,indiferent ca vb de toyo,merc,ferrari etc.)se inlocuieste usor,nu trebuie sa te apuci sa desfaci jumatete de motor sa schimbi o curea de accesorii -si din criterii pur subiective,care tine de fiecare om in parte Uni isi cumpara masina numai dupa marca,nu conteaza ca e din anul x,motorul este varza sau caroseria este plina de rugina,sa fie nemteasca,premium(care multi habar nu stiu ce inseamna asta),diesel(ca are cuplu si consuma putin) on: Mercedes a pierdut mult in fata rivalilor de la Audi si BMW din cauza designului si poate a preturilor(unele versiuni chiar au preturi absurde)
-
@real value, miercuri, 15.05.2013 01:05
La cum pui problema eu as renunta la internet, mi-as vinde casa/apartamentul si masina si m-as muta intr-un cort in Africa. As sta alaturi de cei din triburi si as vana cu arcul, ca sa fim toti egali. Diferenta e ceva ce ne caracterizeaza pe toti, niciodata 2 oameni nu vor fi la fel si asta se rasfrange ulterior in tot ce faci, inclusiv ce ajungi sa conduci. Si acum, sa ma ierte Dumnezeu, dar mie nu mi-ar conveni ca eu sa fac facultate si master, sa invat de imi sar capacele, sa ajung sa castig 2000 de lei/luna si sa conduc un Logan. Nu ma intelege gresit, nu am absolut nimic cu cei care conduc Logan. Insa mi-as permite sa am pretentii mai mari, ca in timp ce invatam altii se distrau prin discoteci si pierdeau vremea prin facultati. Iar apoi sa fiu egal cu ei... niciodata!
-
unul, miercuri, 15.05.2013 01:08
Da @baditza, asa este, ai spus-o foarte bine, cele mai pertinente comentarii sunt cele care n-au legatura cu subiectul:), adica daca se vorbeste de vanzari globale noi bagam mare de rromanica si melteni ca atat stim si @real value are dreptate, cum s-a mai spus, decat o masina premium mai bine 5 low-cost si daca vor fi de 5 ori mai multe cazane pe strazi, pardon masini, asa se va salva planeta si nu vor mai vedea marci germane ca nu pot dormi noaptea din cauza lor, dar concluzia este geniala " la asa popor asa atitudine", surprinde exact faptul ca romanul se pricepe la toate si ca toate lucrurile de pe pamant au legatura cu el si daca isi mai si exprima frustrarile pe langa subiect este si mai la moda....mai oameni buni, nu mai pot producatorii premium de Romania si de baditza si mircea, ei isi vad de treaba, era o simpla stire , chiar nu avea legatura cu tara noastra:))).
-
MarchenM, joi, 16.05.2013 13:17
Dar din cei care se lauda ca au masini "premium" de pe aici, pot sa bag mana in foc ca marea majoritate o au la mana a doua si, sa ma scuze, asta nu inseamna ca apartin unei clase sociale superioare, asa cum aspira si vor sa pretinda. Iar daca acea masina mai este si cu numere de "TX", atunci nu mai trebuie sa mai argumentez. Eu castig cateva mii de euro pe luna si nu-mi permit o masina premium (noua evident) insa drumurile sint pline de ele si chiar ma indoiesc ca exista atat de multe persoane care castiga mai mult ca mine. Mai era unul mai sus care proclama sus si tare ce bine se aud usile la Audi-ul lui. Ceea ce inseamna pentru mine ca nu a auzit sunettul de usa blindata de la o Honda sau Lexus. Toate marcile astea premium sint la locul lor, bine puse, pentru publicul ei tinta, insa in Romania, 99% dintre ei nu ar merita sa conduca asa ceva. Dupa parerea mea, unii nici carnet nu ar trebui sa aiba.
-
@Marchem, joi, 16.05.2013 19:04
Spre uimirea ta si-n strainatate exista o piata de masini la mana a 2-a, nu stiai? Sau crezi ca acolo se arunca masini de 5 ani direct la cimitire? Iar cu inchisul usilor n-a zis nimeni ca nu se inchid bine la Honda, vorbea fata de masinile obisnuite, iar tu vorbesti de modele blindate:).
-
MarchenM, vineri, 17.05.2013 09:39
@mai sus: sa inteleg ca am atins un punct nevralgic la tine si te-ai simtit ofensat. Bineinteles ca exista o piata SH si afara, chiar nu m-am gandit ca trebuie sa subliniez lucrurile evidente, insa promit ca data viitoare o sa incerc sa completez eventual cu un desen sa inteleaga toata lumea. Ceea ce difera de tara noastra este educatia, care, in umila mea parere, lipseste cu desavarsire la multe persoane, chiar de pe postarea asta. N-avem bani sa ne platim taxele la masina nici macar s-o putem s-o inmatriculam, insa ne dam mari chiar daca stam cu parintii intr-un apartament cutie de chibrit. Conducem S Klasse, serie 7 sau A8, fara costum, imbracat in training suit, cu mana pe volan la ora 12. Ahh, si am uitat de nelipsita sapca cu cozorocul intors. Chiar nu ti se pare ca e ceva in neregula cu imaginea asta? Daca nu, inseamna ca nu are rost sa mai conversam copile.
-
@Marchem, vineri, 17.05.2013 14:12
Nu ai atins un punct nevralgic, dar aceste generalizari sunt din ce in ce mai enervante, nu...nu este normal sa cobori din clasa S in training, dar eu am spus ca ai vorbit putin pe langa subiect, se vorbea de premium vs masini normale, incluziv in privinta inchiderii usilor, tu vorbesti de masini blindate, ti se pare normal? Daca da e parerea ta, si sa stii ca sunt multi si la noi care isi permit sa intretina un model premium, chiar daca l-a cumparat sh, aici intru si eu, nu vad dc sa renunt la o masina buna pe care mi-o permit la intretinere( dar nu mi-o permit de noua) pt asa cred unii ca nu se cade, hai sa fim seriosi, nu vorbim de modele exclusiviste pana la urma, sunt mai bune decat cele obisnuite sau low-cost, in rest sunt masini normale, si nu inseamna ca apartii unei clase superioare, dar pe principiul asta ar trebui sa mearga doar cu carute pt ca fac parte dintr-o tara de 2 lei.
-
MarchenM, duminică, 19.05.2013 15:20
@mai sus: Prietene, in clasa intai se invata citirea. In clasa a doua se desavarseste citirea cu atentie.. Ia-o de la capat, reciteste ceea ce am scris si apoi comenteaza. N-a comparat nimeni masinile premium cu cele blindate. Am zis doar ca la Honda sau Lexus mai ales, usile se aud ca si cum AR FI blindate. Cu totii sintem supusi stereotipurilor, evident ca totul e relativ si nu toti posesorii de masini germane sint cocalari. Insa mai toti cocalarii au masini germane si de aici ponoasele care si le trag ceilalti proprietari. Dar oricum, mi se pare foarte interesant cum te-ai atacat, mult peste masura in opinia mea. Ieri stateam cu un vecin de vorba in parcare la un mall si se plangea de cocalarii de la noi din tara. Insa el la randul lui parcase masina pe locul destinat handicapatilor locomotori. Poti sa-mi spui mie ce vrei. faptul ca tu poate esti o exceptie, nu schimba situatia ca la noi in tara lipseste educatia elementara, iar tu prietene, te cam amesteci printre ei.
-
@Marchem, luni, 20.05.2013 16:09
Ok, am cititi gresit cu inchisul usilor ca la masinile blindate, dar ala era un exemplu cu Audi, tu dc te-ai atacat, ca nu s-a vorbit de Honda? Vezi ca faci si tu acelasi lucru si cum te-ai saturat de cocalari si needucati ( si eu m-am saturat) asa si eu sunt satul de stereotipuri si de cei care "stiu tot".
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Aceasta lupta reflecta interesul populatiei pentru gadegturi si cai putere si se vede clar ca lumea nu mai pune accent pe siguranta. Asa ca spor la caluti si sa-i alergati tare prin Germania, ca prin Romanica nu o sa vedeti prea curand autostrazi fara limita, deci dati o caruta de bani pe niste motoare foarte puternice pe care le folositi la 10% din capacitate. Lipsa creier = gaura in bugetul familiei si sporirea profitului pentru BMW si Audi.