BMW Seria 6 Gran Turismo: înlocuitorul lui Seria 5 GT se prezintă în primele poze oficiale
Cine a zis că GT-urile nu mai sunt la modă s-a înșelat amarnic. BMW nu renunță la acest concept și lansează Seria 6 Gran Turismo.
BMW reușește să ne surprindă încă o dată. Nemții au prezentat azi noapte primele imagini și au oferit primele detalii despre Seria 6 Gran Turismo. Modelul va fi expus în premieră internațională în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna acestui an.
Lansarea pe piață va avea loc în noiembrie, iar pentru început vor exista trei versiuni de motorizare. Varianta de bază se numește 630i Gran Turismo și integrează motorul de 2.0 litri de 258 CP și 400 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.3 secunde, iar consumul mediu mixt anunțat de producător se cifrează la 6.2 l/100 km.
A doua versiune oferită de BMW se numește 640i Grand Turismo și va fi disponibilă și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Agregatul se laudă cu 340 CP și 450 Nm. Sprintul 0 - 100 km/h are loc în 5.4 secunde (5.3 secunde cu xDrive), iar consumul mediu de carburant va fi de 7.0 l/100, respectiv 7.7 l/100 de kilometri pentru varianta cu tracțiune integrală.
Fanii motoarelor diesel vor avea la dispoziței varianta 630d Gran Turismo. Unitatea de 3.0 litri produce 265 CP și un cuplu motor maxim de 620 Nm. Opțional, clienții pot opta și pentru sistemul xDrive. Accelerația 0 - 100 km/h se desfășoară în 6.1 secunde (6.0 secunde cu xDrive), iar consumul anunțat este de 4.9 l/100 km, respectiv 5.5 l/100 km în cazul variantei cu xDrive.
Indiferent de motorizarea aleasă, cutia de viteze automată cu opt rapoarte este oferită standard.
BMW Seria 6 Gran Turismo măsoară 5.091 de milimetri lungime, 1.902 milimetri lățime și are o înălțime de 1.538 de milimetri. Ampatamentul are 3.070 de milimetri, iar portbagajul poate înghiți până la 610 litri. Prin rabatarea scaunelor spate, spațiul de depozitare crește până la 1.800 de litri.
Din punct de vedere estetic, lucrurile sunt cunoscute. Zona frontală se înscrie în filozofia pe care deja o cunoaștem. Linia plafonului este specifică modelelor coupe. Aceasta coboară către portbagaj și se încheie cu un eleron cu extindere automată. Stopurile au un look 3D, o premieră pentru limbajul de design folosit de nemți până acum.
Interiorul lui BMW Seria 6 Gran Turismo preia elementele pe care le știm deja de pe Seria 5 și Seria 7. Punctul de atracție îl reprezintă sistemul iDrive care integrează un ecran central tactil de 10.25 de inchi. Așa cum era normal, nemții au introdus și modulul de control prin gesturi. În echiparea standard, Seria 6 Gran Turismo oferă Collision and Pedestrian Warning cu City Collision Mitigation. Pe lista de opționale, nemții au pus versiunea revizuită a sistemului cruise control activ cu funcție Stop & Go, asistentul de direcție și menținere a benzii și Remote Control Parking.
Cred că arată o idee mai bine decât fosta generație, dar va avea aceleași rezultate la vânzări, adică slabe. După părerea mea reprezintă o alternativă la X6, una mai logică, în variantele cu xdrive nu văd ce dezavantaje ai avea față de un X6.