BMW se alătură producătorilor chinezi în contestarea tarifelor UE pentru vehicule electrice fabricate în China

Publicat duminică, 26.01.2025 10:10 de Silvian Irimia

BMW a depus o contestație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) împotriva tarifelor impuse de UE pentru vehiculele electrice produse în China. Producătorii chinezi de vehicule electrice BYD, Geely și SAIC au depus, de asemenea, contestații împotriva tarifelor de import la aceeași instanță.

Documentul arată că producătorul auto german și-a înregistrat plângerea la Tribunalul General, prima instanță a CJUE, pe 21 ianuarie, cu o zi înainte de termenul limită pentru depunerea contestațiilor. Procesele în fața Tribunalului General durează, în medie, 18 luni și pot fi supuse apelului.

UE a impus tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China la sfârșitul lunii octombrie, după o anchetă anti-subvenție. Aceste tarife includ 17% pentru BYD, 18.8% pentru Geely și 35.3% pentru SAIC, pe lângă taxa standard de 10% pentru importul de automobile în UE.

Tariful pentru BMW, care produce Mini Cooper electric și Mini Aceman electric în China, este de 20,7%. Totodată, Camera de Comerț pentru Import și Export de Mașini și Produse Electronice din China (CCCME), o organizație care reprezintă producătorii chinezi de vehicule electrice, a depus și ea o plângere pe 22 ianuarie.

Comisia Europeană a declarat că este conștientă de cazuri și are la dispoziție două luni și 10 zile pentru a-și pregăti apărarea. De asemenea, a menționat că menține contactele tehnice cu Beijingul.

Se așteaptă ca SAIC să conteste tariful său mult mai mare, impus după ce Comisia a considerat că nu a cooperat în cadrul investigației. Aceasta a permis Comisiei să completeze secțiunile lipsă cu informații selectate din alte surse.

Producătorii chinezi de vehicule electrice au mai reclamat faptul că Tesla, cel mai mare exportator de vehicule electrice din China către UE, nu a fost inclusă în eșantionul oficial utilizat pentru calcularea tarifelor aplicabile altor companii.

Tesla a obținut cel mai mic tarif suplimentar, de 7.8%. Dacă ar fi fost inclusă în eșantion, companiile care au cooperat ar fi beneficiat de un tarif mai mic decât cel actual de 20.7%.

via Reuters

  • Mihai, duminică, 26.01.2025 18:55

    Vai, dar pai cum asa ceva? Eu intelesesem de la Danut_grc si Dutz ca germanii lupta din rasputeri sa tina chinezariile departe si cand colo ce sa vezi...chiar cei pe care ei ii pupa in esapament ii ajuta pe chinezi. Bravos BMW, asa se face si se demonstreaza la europeni ce inseamna Made in China! Ca Danut tot trambita pe aici ca Volvo e Made in China, dar cand colo se pare ca BMW e mult mai chinezarie decat Volvo :))

  • ca fratii, duminică, 26.01.2025 19:38

    https://www.youtube.com/shorts/WKsWG5sLPj0?feature=share

  • fratiori, duminică, 26.01.2025 19:43

    https://www.youtube.com/shorts/z_xyUQ2IyFE?feature=share

  • @hateru, duminică, 26.01.2025 22:15

    Bmw nu este detinut de CCP, asa cum e Volvo, Bmw isi apara interesele pentru piata din China unde vand bine, daca latraii ca tine cumparau Volvo acum 15 ani, nu mai ajungea sa fie cumparat de chinezi, hai ca e tarziu si esti obosit .

  • Sorin Prelipceanu, duminică, 26.01.2025 23:58

    Din salariul minim, sigur își putea lua Volvo. Și acum, și în urmă cu 15 ani. Du-te și fă niște comentarii pe, Cancan, Fanatik.ro, Click.ro, sau Libertatea pentru femei, pentru că automobilismul nu este pentru tine...

  • Matei_cel_nou, luni, 27.01.2025 00:14

    E vreun fan BMW pe aici care a cumpărat un BMW nou? Sau ei ajută brandul mult iubit ajutându-i pe alții să scape de vechituri?