BMW pune piciorul în prag și mașinile în priză: "Nu ne interesează hibrizii clasici. Ne concentrăm pe hibrizi plug-in și pe mașini full-electrice"
BMW nu va oferi în gamă modele cu sisteme de propulsie full-hybrid (hibrid clasic) pentru că "nu are sens din perspectiva emisiilor CO2". Marca susține că soluția plug-in hybrid este mult mai potrivită pentru scopul declarat al industriei auto: scăderea emisiilor.
Electrificarea este atacată în mod diferit de fiecare constructor auto. Dacă producătorii japonezi (Toyota, Honda) au mizat mereu pe sisteme hibride clasice de propulsie prin care să facă pasul spre mașinile 100% electrice, mărcile sud-coreene, europene și americane aruncă pe piață un mix de tehnologii hibride (mild hybrid, hibrid clasic și hibrid plug-in) în speranța că vor prinde "trenul" atunci când clienții se vor concentra în special spre una dintre acestea.
În cazul celor de la BMW, lucrurile sunt însă destul de clare în ceea ce privește modul în care bavarezii privesc electrificarea: "BMW nu este în favoarea sistemelor de propulsie hibride clasice (n.r. tehnologie cunoscută sub denumirea full hybrid sau self-charging hybrid, modele ale căror baterii de dimensiuni reduse nu pot fi încărcate la stații și prize). Considerăm că pasul spre electrificare trebuie făcut direct prin hibrizi care pot să ofere o autonomie electrică generoasă, așa cum sunt hibrizii plug-in (PHEV)", a declarat Wieland Bruch, purtător de cuvânt BMW i, într-o întâlnire video pe care a avut-o cu jurnaliștii din mai multe țări europene.
"Tehnologia mild-hybrid, la fel de eficientă ca un full-hybrid"
Conform oficialului bavarez, singurul pas intermediar pe care BMW îl face este dezvoltarea tehnologiei mild hybrid la 48V, care ajută motoarele pe benzină și diesel ale mărcii să reușească un consum mai bun și emisii de CO2 care scad foarte aproape de nivelul unui hibrid clasic.
"Întregul scop al electrificării industriei auto este scăderea emisiilor de CO2 pe care le generează mașinile, iar cel mai eficient mod de a face asta este să le oferim clienților posibilitatea de a rula cât mai mult 100% electric. Din acest motiv am ales să dezvoltăm hibrizi plug-in (PHEV), nu sisteme de propulsie full-hybrid ale căror baterii se încarcă doar în mers. Însă tehnologia mild hybrid la 48V, care este cea mai simplă metodă de electrificare, poate fi optimizată ca să ofere consumul și emisiile unui full hybrid. În plus, există țări care au decis să ofere bonusuri la achiziție doar modelelor electrice și plug-in hybrid, excluzând din schemă modelele full-hybrid", spune Bruch.
În acest moment, BMW oferă versiuni hibride plug-in (PHEV) pe modelele Seria 2 Active Tourer, Seria 3, Seria 3 Touring, Seria 5, Seria 7, X1, X2, X3 și X5. Versiunea xDrive45e, disponibilă pe cea mai recentă generație X5, oferă cea mai mare autonomie electrică dintre hibrizii plug-in disponibili pe piață: maximum 90 de kilometri de rulare cu emisii zero. "Până în 2023, BMW va oferi în propria gamă 25 de versiuni electrificate (PHEV sau full-electrice). Jumătate dintre acestea urmează să fie modele 100% electrice", încheie Wieland Bruch.
O clasificare detaliată a tuturor tehnologiilor hibride disponibile pe mașinile produse de constructorii auto în 2020 poate fi găsită aici.