BMW: „Principalele pieţe pentru i8 sunt Germania, Marea Britanie şi SUA”
BMW se pregăteşte să dezvăluie la Frankfurt noul i8. Supercarul va fi vândut pe 50 de pieţe mondiale, cele mai importante urmând să fie Germania, Marea Britanie şi SUA.
După ce a dezvăluit o serie de informaţii oficiale despre versiunea de producţie a noului supercar hibrid i8, BMW îşi face deja calculele. Constructorul german are în vizor mai multe ţări cu suficientă putere financiară pentru a furniza clienţi.
Potrivit lui Hendrik Wenders, manager de produs pentru BMW i8, „de departe, SUA va fi principala şi cea mai mare piaţă pentru i8. Pentru Europa, cei mai mulţi clienţi vor veni din state ca Franţa, Marea Britanie şi, bineînţeles, Germania, ţara mamă.” Acelaşi Wenders a declarat că ţinta viitorului supercar sunt bărbaţii aflaţi în jurul vârstei de 35 de ani, cu venituri mari şi puşi la curent cu tehnologia.
Brandul german a dezvăluit deja o versiune de producţie unui număr restrâns de clienţi în Miramas, Franţa. Aici, BMW a promis că versiunea de serie va ajunge în garajele clienţilor în maxim nouă luni şi că maşina va fi vândută în aproximativ 50 de ţări. Asemeni lui i3, şi noul i8 va putea fi comercializat online, prin telefon sau prin intermediul unor agenţi de vânzări ce vor merge la casele clienţilor pentru a perfecta tranzacţia.
Oficialul german a declarat că, în prezent, membrii consiliului de conducere analizează posibilitatea oferirii unui program 360 Degree Electric şi pentru i8. Asta înseamnă că posesorii hibridului vor putea împrumuta, oricând, un BMW Seria 5 pe timp de weekend pentru a se deplasa pe distanţe mai lungi.
Despre i8 se ştiu deja multe. Pe lângă sistemul de propulsie hibrid şi caroseria inovatoare, i8 aduce şi primul motor turbo cu trei cilindri în linie din gama BMW, unitatea făcând parte din noua familie a constructorului german. Motorul are o cilindree de 1.5 litri şi livrează 231 CP, iar unitatea cu ardere internă este completată de un motor electric de 131 CP.
Cele două motoare pot lucra independent sau împreună, putând livra 362 CP şi 570 Nm în configuraţia destinată obţinerii de performanţe maxime. Modelul german poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 4.5 secunde, iar viteza sa maximă este limitată electronic la 250 km/h. În modul 100% electric, modelul poate să atingă 120 km/h.