BMW pregătește lansarea celei de-a treia generații a popularului Mini

Publicat sâmbătă, 30.03.2013 14:12 de Dragoș Băltățeanu

Divizia Mini din cadrul grupului BMW se pregătește de o schimbare majoră. În curând va fi introdusă a treia generație a modelului, iar prima imagine cu interiorul a ajuns deja pe internet.

O primă imagine cu interiorul modelului Mini 3 a apărut deja pe internet. Prima schimbare care atrage instant atenția este faptul că celebrul vitezometru central analog a dispărut. A fost păstrată tema rotundă, dar în locul vitezometrului apare acum un display digital și o serie de butoane. Turometrul a rămas amplasat în fața celui de volan chiar pe coloana de direcție, iar alături de el apare un alt indicator, cel mai probabil un vitezometru. Restul elementelor sunt cumva familiare deși par de o calitate mai bună decât cea folosit în prezent. Volanul din imagine este un volan BMW folosit probabil ca prototip, modelul final urmând să folosească un volan Mini cu trei spițe. Cel mai probabil vom vedea versiunea de serie a noului Mini la Salonul Auto de la Frankfurt din această toamnă.

Între timp, jurnaliști de la Autocar au aflat că uzina Mini de la Oxford, Marea Britanie se pregătește pentru integrarea noului model pe linia de producție alături de actualul Mini. Conducerea uzinei trebuie să integreze producția a două modele total diferite, cele două generații Mini folosind platforme diferite și neavând în comun nici măcar o singură motorizare. Uzina de la Oxford va produce actualul Mini pentru cel puțin încă doi ani în paralel cu noul model. Jurnaliștii de la Autocar au mai aflat că noul Mini va fi produs și în Olanda la uzina NedCar începând cu a doua jumătate a anului 2014. Acest lucru este necesar datorită faptului că uzina de la Oxford este aproape la capacitate maximă, iar cererea pentru noul model Mini va crește substanțial imediat după lansare.

Modelele Countryman și Paceman vor fi fabricate în continuare în Austria, la uzina Magna din Graz. Mini a avut parte de o creștere în 2012, vânzând 328.000 unități, cu 8% mai mult ca în 2011. Uzina de la Oxford lucrează 19.5 ore pe zi, producând 900 de unități, adică o mașină la fiecare 68 de secunde. 

Via autoblog, autocar

  • xxx, sâmbătă, 30.03.2013 15:56

    Ia uite au si volan de rezerva ! Sper sa nu vedem chestia asta

  • gelu, sâmbătă, 30.03.2013 17:01

    nu e volan......e cauciucul de rezerva dupa mine au mers cam departe cu retrodesignul

  • BaditzaEx, sâmbătă, 30.03.2013 21:06

    nu puteau mai bine sa-l faca digital acel ceas central ?! pt mine unul era o chestie f originala si autentica + ii conferea Mini-ul acel aspect retro. Materialele la interior trebuiau imbunatatite, dar acum acele cesulete deasupra volanului sunt mai pe toate masinile de clasa mica ( Aveo, Suzuki... ) Inoportuna schimbarea!, la fel cum Citroen a scos volanul cu butuc fix ( era o chestie autentica ), ce-ti e cu globalizarea asta ?!, in curand o sa conducem doar Toyoka, VAG si GM unde nu doar toate modele vor arata la fel dar nu va mai fi diferenta nici de marca, vor exista astea 3 mari concerne ( doar ca vor fi mostenitori diferiti si poate nici acolo ) care chiar si astea isi vor imparti platforme, interioare...

  • dany, sâmbătă, 30.03.2013 21:07

    oribil... cred ca au ajuns la maximum cu celelalte doua generatii si au ajuns in criza de idei... acest interior este un kitsch

  • dric, sâmbătă, 30.03.2013 21:54

    daca nu se joaca un pic cu niste culori pe plansa aia ,masina aia va arata ca un dric la interior

  • unul, duminică, 31.03.2013 00:33

    @Baditza Care schimbare cu ceasurile? Si actualul Mini are turometrul in spatele volanului, si prima generatie la fel si modelul initial din anii "50 la fel, diferenta este la vitezometru care se va gasi tot in spatele volanului, deci nu si la Mini va fi ca la Aveo , Suzuki ci invers, la aceste modele este ca la Mini, dc ar trebui sa schimbe niste elemente care sunt acolo "de-o viata"? Oricum clientii Mini stiau aceste lucruri si vor sti in continuare, sunt convins ca nu vad probleme de identitate nici la viitorul model. @dric Este o poza cu bordul neterminat, nefinisat, crezi ca ei n-au auzit de culori la interior si toate vor arata asa? Pacat ca nu munciti la Mini.

  • dri, duminică, 31.03.2013 01:19

    @unul:eu am comentat pe baza informatiilor oferite(adica un foto,pardon un sfert de foto)...poate ca o sa arate cu aur pe bord si ceasuri cu pietre swarovski,aia nu am de unde sa visez

  • dr, duminică, 31.03.2013 01:20

    ps:stai linistit.... nu e pacat ca nu muncesc la mini...eu are un job super

  • dr, duminică, 31.03.2013 01:21

    eu am ...hi hi...e cam tirziu

  • unul, duminică, 31.03.2013 01:38

    Ok, atunci este o usurare pt mine ca nu muncesti la Mini.

  • xxx, duminică, 31.03.2013 10:27

    aseara la stirile de la ProTV au vorbit de Salonul de la New York, au vorbit si de Mini si au aratat vreo 2 sec bordul In mare cam asa arata nu pot da detalii mai precise a fost foarte putin

  • Hell, luni, 01.04.2013 00:25

    Bord de dric!

  • dan, luni, 01.04.2013 10:58

    Nu-mi vine sa cred ca BMW nu mai are bani de volan specific Mini si tranteste unul de pe Seria 1. Iar 'galeata' din mijloc nu mai are nici un sens cu sistemul ala audio gen 1DIN.

  • igigigigig, luni, 01.04.2013 12:08

    @dan: Nu va ramane volanul asta. E pus doar de forma. E leakuit si noul volan care seamana foarte mult cu cel in 3 spite de pe R56. Partea din mijloca arata, in schimb, super cool cu navigatie.