BMW nu face favoritisme: sistemul de injecție cu apă, o premieră mondială în domeniu, va fi introdus și pe modelele de volum
BMW și Bosch au anunțat că sistemul de injecție cu apă, folosit în premieră mondială pe M4 GTS, își va face loc și pe modelele de volum.
BMW a fost primul constructor auto din lume care a folosit noua injecție cu apă pentru un model de serie. Sistemul revoluționar, dezvoltat alături de partenerii germani de la Bosch, a fost introdus pe modelul de performanță M4 GTS, prezentat la finele anului trecut. A luat naștere cel mai rapid BMW de serie, echipat cu 500 de cai putere și 600 de Nm.
Reușita tehnologică va face ca sistemul de injecție cu apă să își facă loc și pe modelele ceva mai pământești ale constructorului german. Fabiana Piazza, project manager global Bosch, a declarat că tehnologia se lansează acum pe piață întrucât legislația privind emisiile reale a devenit mult mai strictă, iar importanța unui asemenea sistem crește.
Chiar dacă a fost introdus pentru prima dată pe un model destinat mai mult experiențelor tari pe circuit, sistemul poate fi foarte eficient în reducerea emisiilor de CO2 și a consumului. Potrivit oficialului Bosch, sistemul de injecție cu apă funcționează cel mai bine pe modelele care oferă un raport de 107 cai putere/litru sau mai mare. Prin urmare, un motor de 2.0 litri și 220 de cai putere va fi perfect pentru implementarea sistemului.
Producția în volume mari va demara în 2019, iar sistemul va fi identic cu cel pe care BMW deja l-a folosit pe M4 GTS. Tehnologia presupune o pulverizare a vaporilor de apă distilată în admisia motorului, înainte de combustie. Procesul poate reduce cu până la 13% consumul și cu până la 4% emisiile.
Pentru a funcționa, sistemul de injecție cu apă are nevoie de un rezervor. În cazul lui M4 GTS rezervorul cu apă avea cinci litri, dar volumul său depinde în funcție de mașină. Clienții vor fi nevoiți să reîncarce rezervorul la fiecare 3000 de kilometri. Dacă vor fi situații în care acesta rămâne gol, cel de la volan nu va observa schimbări majore, însă mașina va pierde din performanțe și eficiență.
Martin Frohnmaier, unul dintre liderii proiectului Bosch susține că rivalii celor de la BMW, adică Mercedes-Benz, au declarat că un astfel de sistem li s-a părut foarte costisitor pentru beneficiile pe care le aduce. Tot el susține însă că este o practică des întâlnită ca un singur producător auto să spargă gheața pentru ca mai apoi costurile să scadă și tehnologia să fie îmbrățișată și de ceilalți.
via motor1
Interesant, insa tinand cont ca vorbim de 2019, poate o sa aveam de-a face cu hibride turbo si nu cu motoare 100% termice...