BMW M5 E60 a ajuns la final de carieră cu un record în producţie
Celebrul M5 E60 a ieşit din producţie în aşteptarea următoarei generaţii - F10. Modelul a fost construit în 20.548 de exemplare în decursul ciclului său de viaţă.
În 2005, BMW începea producţia lui M5 E60. Modelul beneficia de aportul unui propulsor V10 de 4.999 centimetri cubi care dezvolta 507CP la 7.750 rpm şi 520 Nm la 6.100 rpm. Printre elementele de care beneficia acest model putem enumera şasiul întărit din aluminiu, transmisia SMG III cu şapte trepte şi clapete individuale de acceleraţie pentru fiecare dintre cei zece cilindri ai săi – element diferit în comparaţie cu gama de la acel moment, deoarece motorizările obişnuite nu mai foloseau o clapetă de acceleraţie ci beneficiau de tehnologia Valvetronic.
Versiunea Touring a lui M5 a fost introdusă pe piaţă în 2007 şi reprezintă cea de-a doua versiune M a unui Seria 5 Touring după M5 E34 Touring. Generaţia E39 nu a beneficiat de un M5 Touring din cauza punţii spate care nu a reuşit să atingă standardele înalte ale inginerilor de la BMW Motorsport. Versiunea standard a lui BMW M5 E60 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde şi are o viteză maximă de 337 km/h, care este limitată electronic la 249 km/h. Unitatea V10 aspirată a acestui model are trei trepte de putere – P400, P500 şi P507. Puterea maximă poate fi atinsă doar după ce şoferul o activează dintr-un meniu special al sistemului i-Drive.
Din multe privinţe, BMW M5 E60 reprezintă şfârşitul unei ere. În primă fază, acesta va fi M5-ul cu cel mai mare motor şi probabil ultimul M5 oferit vreodată cu transmisie manuală. Versiunea cu transmisie manuală a lui M5 E60 era oferită doar pe piaţa din Statele Unite ale Americii în paralel cu versiunea cu SMG cu şapte trepte. Totodată, avem de a face cu ultimul M5 aspirat natural şi ultimul Seria 5 desenat de Chris Bangle. Înlocuitorul său, M5 F10, a fost desenat de Adrian van Hooydonk şi va debuta în decursul anului viitor. Modelul va fi echipat cu un motor V8 bi-turbo ce va dezvolta aproximativ 550 CP.
Via | Auto-media.info
What a masterpiece!