BMW M3 Concept

Publicat miercuri, 07.03.2007 13:01 de Bogdan Mirică

Constructorul german BMW a prezentat la Geneva cel mai asteptat concept al anului: M3. Productia viitorului model va incepe in cateva luni.

Dupa mai multe luni de speculatii si numeroase fotografii spion, BMW a dezvaluit unul dintre cele mai asteptate concepte ale anului: M3. Prezentat in cadrul conferintei BMW de la Geneva, conceptul va sta la baza versiunii de productie a modelului M3. Un oficial BMW a declarat ca productia este programata sa inceapa in cateva luni si ca modelul final va fi similar conceptului.

M3 Concept imprumuta de la actuala Serie 3 coupe doar componentele usoare, cum sunt usile si portbagajul. In rest, fiecare parte a caroserie a fost redesenata si a primit elemente noi precum: un acoperis din fibra de carbon, o capota din aluminiu, prize de aer laterale in stilul M, praguri sport si oglinzi laterale redesenate in acelasi stil M si un spoiler discret. Conceptul a fost echipat cu jante de 19 inch din aliaj usor, care cantaresc doar 8 kilograme fiecare.

Noul concept M3 va fi propulsat de un motor V8 de 4.0 litri, care dezvolta 420 de cai. Puterea va fi directionata catre puntea spate cu ajutorul unei transmisii noi. O cutie manuala cu sase trepte sau una automata DSG vor inlocui actuala transmisie SMG. Actualul propulsor este un derivat al motorului V10 de 5.0 litri regasit pe sedanul M5. De asemenea, este de asteptat ca propulsorul V8 sa imprumute cilindrii de la cel V10. Componente interne din aliaj usor ii vor permite motorului o turare de pana la 8000 rpm. Aceasta performanta, combinata cu a treia generatie Bi-VANOS de control variabil al valvelor, va duce la o putere mai mare chiar si la o turare mica a motorului.

M3 Concept accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 4.9 secunde, o performanta nesatisfacatoare in conditiile in care, actualul 335i, testat de revistele de specialitate, a realizat acelasi timp. Cu toate acestea, varianta de productie a M3 va beneficia de cativa cai putere in plus, acceleratia 0-100 km/h realizandu-se in mai putin de 4 secunde. Ca majoritatea modelelelor germane de performanta, viteza maxima va fi limitata electronic la 250 de km/h.

Pachetul de performanta este completat de o suspensie noua din aluminiu. Acoperisul din fibra de carbon va fi disponibil doar pentru versiunea coupe si CSL, sedanul beneficiind de un acoperis traditional din otel. Dinamica automobilului este imbunatatita de materialele usoare folosite la constructia caroseriei, materiale care coboara centrul de greutate.

  • Andrei, miercuri, 07.03.2007 13:39
    o bijuterie...

    ... a inginerilor de la BMW, mult asteptatul M3 arata superb, si sunt sigur ca o sa devina un nou prag greu de depasit pentru concurentii directi.

  • Dudu, miercuri, 07.03.2007 15:02
    The Ultimate Driving Machine

    ASTA este o masina adevarata!

  • Marius, miercuri, 07.03.2007 15:11
    ce vati fi asteptat ?...

    doar e un BMW ...sunt curios daca face fata unui C-classe AMG :D

  • Mimoz, miercuri, 07.03.2007 15:19
    AMG

    CLK 55 AMG are 480 caisori si suna demential. Dar e mai comoda...mai pe gustul meu

  • Sonky, miercuri, 07.03.2007 15:30
    super tare capota

    nu stiu nu a incaput v8-ul de au facut partea aia bombata pe capota,oricum e super si daca-ar fi sa aleg mi-as lua subaru (nu mercedes sau bmw)

  • GT, miercuri, 07.03.2007 15:45
    genial

    Desi sunt fan MB shi nu BMW trebuie sa recunosc ca e cel mai frumos bmw din cate cunosc eu , si stiu ca la performantze nu o sa dezamageasca deci ii primul BMW care l-as cumpara

  • ufx, miercuri, 07.03.2007 17:20
    as alege un seria 8

    dak ar face un model din seria 8 ar fi beton

  • SuperstarDriver, miercuri, 07.03.2007 18:59
    Bunicel dar...

    Bunicel M3-ul dar cu siguranta nu va bate timpul record obtinut de Audi pe Nurbugring adik 7.58s si nici acceleratia demonstrata de un pilot profesionst adik 4.1s a RS4-ului...4.9s inseamna un 4.4-4.5 real demonstrat de un pilot profesionist deci avantaj din nou Audi!Si inca ceva acum noul M3 in varianta coupe se va bate cu viitorul RS5 Coupe si cabrio cu varianta cabrio a M3-ului deci ramane doar RS4 saloon sa se bata cu M3 saloon unde se stie deja ca il bate de il usuca!Si mancav-ar tata vine noul RS6 de peste 560HP (o stiu din sursa sigura ca nu va avea 550HP) si mai precis 580CP care va umilii de-a dreptul M5-ul:)Sweet...M3 ia bataie din nou si M5 ia bataie si de la RS6 ca poate nu i-a ajuns cate batai a luat de la RS4:http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=119784!!!

  • ///Maniak, miercuri, 07.03.2007 19:19
    marfa

    arata suuuuuuuper adevarat;) sper sa se comporte pe sosea la fel de bine pe cat arata

  • pentru "superstardriver", miercuri, 07.03.2007 21:09

    Mai smechere... ai macar cea mai vaga idee despre masini ? Audi-urile sunt propulsate de motoare turbo... stii care e diferenta dintre un motor turbo si unul normal aspirant ??? Habar n-ai. BMW RULESSSSSSSSSS

  • AndreiRN, miercuri, 07.03.2007 23:06
    Pacat

    BMW face masini atractive si performante dar este trist ca sacrifica fiabilitatea si viata de finctionare a motorului pt asta. Uzura motorului este rusinos de mare si multe din ele pe la 50k - 75k de km si-au pierdut compresia. Dar tineretul nu se gandesc la viitor si tot dau bani pe ele. Oricum Acura si Lexus ii cam lasa in urma.

  • dumi, joi, 08.03.2007 07:46
    logan

    ooaauuuuuu!!!!!!!!!!!!!!

  • jonny, joi, 08.03.2007 11:34
    cata vrajeala si pe ala cu audi

    UNDE ATI AUZIT VOI CA AUDI ESTE CEL MAI TARE SI CA SE DUCE COMPRESIA REPEDE, AM UN 525 CU 250 DE MII DE KM SI MERE CA NOU ASA CA NU MAI MANCATI KK

  • JONNY, joi, 08.03.2007 11:46
    CE ACURA, CE LEXUS,CE SUBARU

    MA SMECHERILOR OAMENII CARE SE RESPECTA CU ADEVARAT ALEG MASINI NEMTESTI NU PROSTII ASIATICE, SI DINTRE TOATE DACA VRETI SA ENUMERATI ALEGETI SI VOI UN EVO CA ALA ARE NUME NU COPIILE ALEA INFIDELE ALE MASINILOR NEMTESTI SI PESTE TOATE ASTEA NU MAI VB DE MASINI CARE SUNT TRECUTE LA CLASA DE JOS A RESPECTULUI DE SINE AM BMW-UTZUL ASTA SI SUNT F MULTUMIT DE EL, CAND A INVENTAT BMW-UL GPS-UL AFISAT DIRECT PE PARBRIZ NICI NU APARUSE LEXUS SAU ALTE MAGARII DIN ACESTEA. NU CRED CA MAI TREBUIE SA ENUMAR MULTELE PIESE DE TEHNOLOGIE NEMTEASCA CARE AU PUS AMPRENTA PE ACESTE MASINI,FARA SA MAI SPUNEM CA AM SI TELEVIZOR IN EL SI MERE F BINE

  • wrc, joi, 08.03.2007 15:25
    Sa citm cu atentie

    Masina va fi cu adevarat de senzatie. Pacat ca textul este sub orice critica atat din punct de vedere al exprimarii, fiind afectat de numarul mare de repetari, cat mai ales al informatiei. Materialele usoare nu scad centrul de greutate, aceasta fiind o rezultanta a proiectarii, ca sa nu mai vorbim de acceleratia de la 0 la 100 km/h in sub 4 secunde, care l-ar duce pe M3 in aceeasi clasa cu F430, Gallardo si 911 Turbo.

  • Critic, joi, 08.03.2007 15:56
    Mizerie de exprimare

    Intr-adevar, domnul Mirica nu stie sa scrie, si in acelasi timp sa citeasca/traduca comunicate de presa. Pentru cel care s-a luat de superstardriver, as vrea sa ii comunica ca se spune motor ASPIRAT, nu aspirant. Iar pentru johny, este vorba de motorul lui M3 care nu este fiabil. In rest, nota zece pentru motoarele BMW cu 6 cilindri in linie. Despre viitorul M3, va fi senzatie cu acel V8, iar performantele vor fi apropiate de vechiul M3 Hartge (V8 400 CP). Adica in jurul a 4.5 secunde pentru 0-100 km/h.

  • micutzu, joi, 08.03.2007 21:37
    tare

    este o masina prea tare bmw a aratat din nou cine este taticul tuturor.

  • b, vineri, 09.03.2007 19:40
    m3?

    am vazut multe exclamatii de genul oauuuuuuu sau superrrrrrr sincer nu vad ce este asa special fata de un seria 3 coupe normal si cam atat mai ales ca aceasta masina a fost prezentata la geneva si nici macar nu au postat o poza de la saloon sa vedem cum e masina in realitate nu din pozele oficiale puse la dispozitie de catre bmw

  • lucian, duminică, 11.03.2007 23:00
    bmw3

    cei german si lui dumnezeu ii place

  • vlad, luni, 12.03.2007 17:47
    masinile nemtesti...

    nimic de zis, masinile nemtesti sunt inca bine la partea tehnica, dar sa spui despre japonezi ca nu stau bine la tehnologie, asta e strigator la cer. Dar ce sa ceri de la un minoritar cu bani de BMW... Pe el il intereseaza cat de sus de propulseaza masina pe scara respectului si nu altceva. Oricum, nu poti sa comapri un BMW sau Merc cu Impreza sau Evo, pentru ca alea sunt destinate altui public. Cu lexus sau Infiniti, da. Cat despre individul cu "aspirant", hahahahahah, just goes to show how much you know about cars... hahahaha m-am tavalit pe jos.

  • johnnyg, marţi, 13.03.2007 00:27
    cai putere

    unii dintre voi vorbeati de amg-urile de 480 de cai. am observat acest lucru, ca tot timpul cei de la MB ii intrec pe cei de la BMW in materie de cai. dar acest lucru il fac dintr-o cilindree de 5,5l (pe cand cei de la BMW din atatia litri probabil ar scoate vreo 550 de cai pe putin), iar in ceea ce priveste placerea de a conduce, asta e, nu prea poti sa surclasezi BMW-urile.

  • sfgjgrfj, vineri, 16.03.2007 16:55
    lalaland

    bai mirica..ti-am mai zis, tu nu esti prost..doar ca nu prea le ai, atat. In cazul de fata -> cu engleza. its lights nu erau "componente usoare" sau cum le-ai zis tu..ci faruri..iar nu portbgajul pastrat..ci doar capacul lui...ma-ntelegi? ti-am dat doar doua exemple...ca textul de altfel e paralel oricum..sunt multe lucruri inventate...deci sa-ti explic.cand nu stii..scrii doar ce stii..daca nu stii..nu scrii doar ca sa fie..ca sa umpli spatiul..capisci? Cititorii tai (daca exista) cauta informatii corecte, chiar daca sunt scurte...si mai putin abureala..

  • Flavyuz, miercuri, 21.03.2007 14:35
    inegalabil

    Am vazut ca multi au comentat ca CLK AMG si RS4 sau RS5 o sa fie mai bune decat noul M3, nu prea cred. Cei de la AutoGear au comparat M3-ul vechi cu RS4 (cel nou), RS4 a castigat cam cu 3-2, la acceleratie si la nu mai stiu ce, iar M-ul la manevrabilitate si la performanta cutiei de viteze, atentie bmw-ul era cu ceva ani mai vechi, apoi asta nou ce ce o sa il mai compare. Are motor aspirat, da, audi baga turbina in ale lor, dar ce se intampla cand altii pun turbine pe M-uri. Am vazut pe un site un M5 cu turbina, avea cam 800 de caluti si o viteza maxima de 240 mph(384 km/h), totusi de la 500 si ceva de cai pana la 800 e ceva, asa ca nu faceti comparatii inutile doar ca sa va aflati in treaba, daca e sa comparati, ganditi-va bine la motorizare, capacitate si cutia de viteze care are rol important. nu fac reclama, dar intrati pe site-ul de mai jos si cititi de M5-ul cu turbina si mai taceti din gura http://www.worldcarfans.com/tuners.cfm/country/gcf/tunerID/7070319.002/bmw/810bhp-bmw-v10-m5-by-currency-motor-cars

  • sako, miercuri, 28.03.2007 22:09
    Hmm

    Daca nu il fac foarte usor, o sa aibe probleme mari cu RS4 si cu noul Cxx AMG. Motorul e puternic insa la cuplu se vede eclipsat de Audi (distributia in plaja de turatie). Prea usor nu e, chiar mai greu decit V8 6.2 de la AMG. Pina acum se bucurau de lansari super reusite, cind masina (M3) era clar mai buna si mai reusita si mai puternica decit concurenta. Modelul asta e primul care iese in conditii indoielnice. "inegalabi", da maestre, si Brusli in face pe Vandam da daca vine Arnold ii incinge pe amindoi. Nu te indrepta spre sfera penibilului incepind sa compari masini cu turbo/tunate de diversi pe care nu ii intereseaza ca schimba motorul in 10 000km. Mentine discutia pe linia de plutire, adica noul M3 (stock) contra concurenta (STOCK).

  • SEBIKE, luni, 07.05.2007 20:31
    FUCKING COOL

    Apropo Sako dar firma asta AMG.nu ii tot u firma de tunning asa un pic cum ii si la BMW Hamman.aia cand pun mana aia tunaresc nu gluma.Dar de ce numa cand pune AMG-ul mana poate sa faca fata mercedesu Bmw-ului.orcum mercedesu ii de c...t.Face si el treaba dar nu ca si Bmw-ul.De exemplu modelul de la BMW,URSULETU .II MODEL FOARTE VECHII SI II CAUTAT DE CE PT CA II DE CALITATE PROASTA.CA SA MEARGA O MASINA ARE NEVOIE DE ZEAMA NU SA FACI ECONOMI CU EA.ORCUM REGELE TOT M5 RAMANE.SI CINE COMPARA BMW-UL CU:CU MASINI DE ALE DIN CARTON ADICA ASIATICE NU AU CULTURA GENERALA.SI INCA CEVA EU CRED CA SONY ASTA NICI NU STIE CU CE SE MANANCA CHESTIILE ASTEA CU MASINA.AUZI SA ISI MAI BINE UN SUBARU DECAT UN BMW MAI BINE IMI IAU LADA DECAT MASINA DE AIA.IN CAT TIMP PUTREZESTA O LADA SUBARU DA FALIMENT LA CE TABLA AU IN EL.ASTA NICI NU STIE CE VB.SI DE CE VB MAI SUS NU SAR PUTEA SA ATING 100 DE KM SUB 4secunde SAU SA INTRE IN ACEASI CLASA.DE EXEMPLU MERCEDES CUM A SCOS SLR-UL.DE CE NU AR PUTEA SI BMW.ASTEA IS NISTE AFIRMATI PROSTESTI.DACA NU AI HABAR NU VB.

  • Cop, vineri, 18.05.2007 14:05
    garantie M5

    Motorul de M5 e garantat 300000 km si nu e o gluma !!! Oricum orice masina nemtzeasca e mult mai tare decat orice panarama japoneza si americana, care chiar daca vand milioane de masini!!! Apropo ce face toyota in formula 1??? A castigat macar vreo cursa??? Nici daca ar fi descalificati toti ceilalti nu ar fi in stare sa termine!!!

  • dragosh, joi, 28.06.2007 01:04
    motoare

    no comment

  • CP, sâmbătă, 05.09.2009 10:37
    CP

    Bai SuperstarDriver te-ai uitat la Top Gear Video ? Acolo BMW M3 este mai bun ca RS4 test facut de Stig . Asa ca vb prostii. Cauta pe Google BMW HURRICANE si o sa vezi cea mai tare masina Ati innebunit cu audi , de ani de zile se chinuie sa intreaca BMW si MERCEDES dar nu reusesc , vai de ei . Am vazut un test in care RS4 este mai bun ca BMW seria 3 , deci nu M3 si audi avea V8 si BMW L6 si era mai bun la viteza nu la condus . Stiati ca motoarele in V ar trebuii sa fie cele mai puternice , BMW a reusit cu motoarele in linie putere mare si consum rezonabil .