BMW lucrează la o baterie revoluționară: cu 50% mai ieftină, cu 30% mai multă autonomie
Constructorul bavarez este pe cale să lanseze o baterie nouă pentru mașinile electrice, care promite să fie revoluționară. Noul acumulator promite să ofere cu 30% mai multă autonomie și să fie, simultan, mai ieftin cu 50% față de actuala generație a bateriilor. Noul acumulator va fi prezent la viitoarele modele electrice Neue Klasse.
În 2025, BMW va lansa oficial seria de modele electrice Neue Klasse, o gamă care va propulsa marca bavareză direct în epoca electrică. Noile modele de serie vor fi construite într-un mod mai sustenabil, cu mai multe materiale ecologice și regenerabile față de cele de până acum.
Cea mai mare noutate va fi, însă, reprezentată de o nouă generație de acumulatori. Mai devreme în acest an, BMW a confirmat că noul acumulator va folosi celule în forma unor cilindri, în locul celor prismatice, cum este cazul în prezent. Noul design al celulelor va duce la o integrare mai bună a acumulatorului în mașină, deoarece acesta va fi montat direct pe șasiu.
Noua tehnologie promite să fie una revoluționară. Asta pentru că, potrivit mărcii cu sediul la Munchen, noua baterie va oferi mai multă autonomie cu cel puțin 30% față de actuala generație de acumulatori. Noua baterie va fi, în același timp, mai ieftină cu 50%, iar timpul de încărcare va fi, la rândul său, mai rapid cu 30% față de acumulatorii din prezent.
Celulele viitorului acumulator vor folosi mai mult nichel și siliciu, în timp ce acestea vor avea mai puțin cobalt decât în prezent. Potrivit unor informații apărute în mai multe publicații de specialitate, catodul din interiorul celulei va avea cu 50% mai puțin cobalt și cu 20% mai puțin grafit. În același timp, BMW va introduce în compoziție cobalt reciclat, nichel și litiu, iar celulele vor fi produse prin utilizarea energiei regenerabile.
„Densitatea energiei este mult mai mare decât înainte”, a declarat Simon Erhard, oficial al mărcii bavareze. „Poți să pui mai multe celule în acumulator. Cu Gen 6 integrăm celulele cilindrice ale bateriei direct în vehicul. Acum este o bucată din caroserie.”
„Principala provocare este aceea de a obține cel mai bun compromis între rigiditate și flexibilitate. Cel mai bine integrat [design] ar fi acela unde podeaua vehiculului reprezintă partea superioară a acumulatorului”, a mai adăugat acesta.
După cum spuneam, noua gamă de modele BMW Neue Klasse va fi lansată în 2025.
Să ne înțelegem, nu va fi mai ieftină pentru client, iar autonomia suplimentară va fi contracost cu fix 30% :).