BMW iX beneficiază de un sistem Head-up Display și o cheie inteligentă, dezvoltate în România

Publicat vineri, 18.02.2022 11:08 de Tiberiu Safta

BMW iX, SUV-ul electric al constructorului bavarez, este o mașină foarte avansată din punct de vedere tehnologic. Ceea ce probabil nu știați este că multe dintre tehnologii, precum sistemul Head-up Display sau comenzile pentru plafonul panoramic au fost dezvoltate în România.

Ca orice mașină din prezent și, în special, electrică, noul BMW iX are mai multe tehnologii avansate. Chiar dacă tehnologia din spatele mașinii este una foarte complexă, utilizarea funcțiilor este una facilă, mulțumită eforturilor producătorilor de a crea un ecosistem digital prietenos.

Continental este unul dintre acei producători care ne fac viața mai ușoară la volan. BMW iX dispune de mai multe dotări avansate, de altfel, standard și în multe alte mașini din prezent. Printre acestea putem aminti: sistemul Head-up Display, ecranul central curbat, cheia mașinii, plafonul panoramic Sky Lounge, sistemul de încărcare a telefonului și chiar sistemul de frânare MKC1 EVO. Ceea ce este remarcabil aici este că multe dintre tehnologiile lui iX au fost dezvoltate chiar la noi, în România.

Cel mai important component, fără de care mașina nu ar putea funcționa, este computerul. BMW iX dispune de mai multe astfel de computere centrale care se ocupă de funcționarea unor sisteme critice, precum cel multimedia, instrumentarul de bord și chiar sistemele de asistență. Dar, poate cel mai important lucru de care se ocupă computerele sunt ușurința comenzilor. Cu ajutorul unui software dezvoltat special pentru mașină, computerele au grijă ca informațiile cerute de șofer să fie întotdeauna la îndemână și să fie gestionate inteligent.

Tot același software oferă posibilitatea șoferului de a-și personaliza conținutul pe ecranele sale, astfel încât să aibă parte de o experiență plăcută la volan, fără complicații inutile. Sistemul Head-up Display afișează pe parbriz tot ce este mai important pentru șofer, cum ar fi viteza și direcțiile de navigare.

De asemenea, camera șoferului poate observa cu mare atenție poziția lui la volan și îl va putea avertiza în caz de distragere a atenției în trafic sau pentru evitarea unui pericol iminent.

Și alte sisteme de siguranță activă și pasivă, ca unitățile de control pentru șasiu, frânele sau airbag-urile sunt dezvoltate de către Continental. Un alt element de siguranță important este cheia, ale cărei comenzi pot fi accesate și cu o aplicație specială oferită de BMW cu ajutorul unor module de recepție. Modulele măsoară distanța de la telefon la vehicul, lucru care permite localizarea cheii digitale și pornirea motorului.

De asemenea, tehnologia oferă și protecție împotriva atacurilor de tip releu. Astfel, semnalul cheii nu poate fi interceptat și extins de către hoții de mașini. Tehnologia îi permite posesorului posibilitatea de a genera 5 chei digitale ale mașinii cu ajutorul aplicației My BMW, așa încât cheile pot fi partajate cu mai mulți membri ai familiei sau prieteni de încredere.

via Continental

  • Tatraurs, vineri, 18.02.2022 11:19

    De departe cel mai hidos aspirator de pe piata! Singura calitate a masinii asteia e ca te face sa intorci capul in alta parte pana sa mai aflii ca e si electro-troaca.

  • @trantaurs, vineri, 18.02.2022 13:12

    Pentru tine exista si varianta diesel cu 4 turbine. Singura diferenta e ca pe langa asta, aia mananca ulei, face zgomot si pute. In rest tot masina de COCALARI este. https://www.pistonheads.com/news/ph-germancars/bmw-ends-production-of-quad-turbo-m50d-engine/43414 A fost scoasa din productie pentru ca era foarte buna si economica :))

  • Seriff, vineri, 18.02.2022 13:24

    https://www.automarket.ro/stiri/bmw-va-inceta-productia-lui-i3-in-vara-acestui-an-dupa-9-ani-si-250000-de-107345.html Ia hipstere, au renuntat si la hidosenia asta electrica, stai linitit ca asta e soarta electro-vibratoarelor, vor ajunge fier vechi, nu le vrea decat maxim 10 % din populatie si aia fiindca au si masina termica, altfel nu le-ar vrea nimeni, du-te la pensat si nu mai visa.

  • ds, vineri, 18.02.2022 13:42

    În viața mea nu am văzut bord mai urât ca la mașina asta. Bine, nici partea frontală nu rupe gura târgului, e de-a dreptul urâtă cu spume!

  • UnAlex, vineri, 18.02.2022 14:01

    Stirea era una pozitiva... anume ca o parte din sistemele electronice au fost dezvoltate la noi in tara de catre inginerii de la Continental. Asta merita un mare bravo! Dar cum e un forum auto sanatos nu ne putem abtine sa ne certam ca la usa cortului, pe ce miza exact nu am inteles...?

  • inexorabil, vineri, 18.02.2022 14:03

    Eu, unul, am impresia că aduce cu…Vygor Opera (de care râdeam noi pe rupte, în urmă cu nişte ani). În loc de orice concluzie: ferească Dumnezeu şi Măicuţa Lui!

  • Edikkk, vineri, 18.02.2022 14:42

    Bravo inginerilor din România !! Nu îmi place interiorul dar aşa este BMW de când este el.... Oricum lăsând aspectul maşina merge foarte bine şi se încarcă foarte repede.

  • Seriff, vineri, 18.02.2022 15:27

    @Edikk de unde sti ca merge foarte bine? Ai mers tu cu asa ceva? Si nu se incarca deloc repede, la o priza normala se incarca in 3 zile, mai si costa cat 3 apartamente.

  • Tatraurs, vineri, 18.02.2022 16:27

    @edikk,"dar aşa este BMW de când este el...." Ai vazut vreodata un Bmw csl e9 la interior?Bmw z8?Seria 8 e31....?

  • Mana-rece-suflet-cald, vineri, 18.02.2022 21:39

    Toate lucrurile bune proiectate de inginerii români (bravo lor!), sunt umbrite de râtul desenat de un designer neamț. Chiar așa, dacă e electrică, de ce mai e nevoie de rât, la BMW?