BMW își dă doctoratul în diesel: noul M550d xDrive are patru turbine și 400 de cai putere
BMW a dezvăluit oficial noul M550d xDrive. Modelul beneficiază de un motor cu șase cilindri, de 3.0 litri, capabil să dezvolte 400 de cai putere. El va fi disponibil atât pe varianta sedan, cât și pe cea break.
BMW crede în continuare în mirajul dieselului și, pe lângă eforturile sale de electrificare, dezvoltă tehnologii care împing limitele motoarelor pe motorină dincolo de imaginație.
Cel mai puternic diesel cu șase cilindri din lume instalat pe o mașină de serie a fost dezvăluit oficial pe noul M550d xDrive. Versiunea diesel de top a noii generații Seria 5 vine cu performanțe uimitoare pentru un motor de numai 3.0 litri.
Echipat cu patru turbine, acesta este capabil să dezvolte 400 de cai putere la 4400 de rotații și să garanteze un cuplu motor de 760 Nm, disponibil de la 2000 de rotații. Vestea bună este că cel de la volan are 450 de Nm din cei 760, încă de la 1000 de rotații. Pachetul este completat de o transmisie automată cu opt rapoarte și de o tracțiune integrală xDrive.
Performanțele sunt demne de modele de performanță din divizia M. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în doar 4.4 secunde, iar pentru Touring (M550d xDrive este disponibil și în varianta break) este nevoie de 4.6 secunde. Ambele modele vin cu un limitator de viteză care oprește acul la 250 de km/h.
Spre deosebire de vechea generație M550d xDrive, noul model vine cu 19 cai putere și 20 de Nm în plus, însă nu face compromisuri la capitolul consum. Ajutată și de o masă mai mică, noua generație M550d xDrive consumă cu 0.4 litri mai puțin, reușind o medie de 5.9 litri/100 de km.
Pentru a putea administra mai bine puterea, versiunea M550d xDrive a primit o suspensie sport cu 10 mm mai coborâtă, furnizată de divizia M, jante de 19 inch de asemenea de la divizia de performanță, frâne tot de acolo și o direcție integrală, care poate vira și roțile spate.
Potrivit celor de la BMW, noul M550d xDrive va ajunge pe piața europeană în luna iulie a acestui an, însă numai în varianta sedan. Pentru break trebuie să mai așteptați până spre finalul anului.
Impresionant...dar ma intreb cat de 'durabil' va mai fi motorul asta si cu peste 200k kilometri.Stiti voi, ca majoritatea exemplarelor care vor ajunge la noi peste 3, 4 ani.