BMW intră în cursa pentru dezvoltarea bateriilor solid-state: un prototip va fi prezentat înainte de 2025
BMW vrea să dezvolte un prototip cu baterii de tip solid-state, noua tehnologie a celulelor care promite creșterea autonomiei și scăderea timpilor de încărcare pentru mașinile electrice.
Grupul BMW anunță că va accelera dezvoltarea pentru tehnologia bateriilor, subliniind că sistemele de stocare a energiei durabile şi de înaltă performanţă reprezintă factorul-cheie de succes pentru mobilitatea individuală a viitorului.
Nemții pregătesc o nouă generație de automobile (Neue Klasse), care va fi lansată până la jumătatea acestui deceniu și care va avea exclusiv sisteme de propulsie electrice.
"Prin Neue Klasse, vom face un mare salt în tehnologia propulsiei electrice. Dorim să creştem semnificativ densitatea energetică a celulelor şi, în acelaşi timp, să reducem costurile de utilizare şi producţie a materialelor. De asemenea, vom reduce semnificativ utilizarea materialului primar pentru a asigura o baterie cu adevărat «verde»," a declarat Oliver Zipse, CEO-ul BMW.
BMW vrea să dezvolte tehnologia bateriilor solid-state pentru utilizarea în serie și anunță că va prezenta un prototip în acest sens până în 2025.
BMW Group va avea în jur de 12 modele complet electrice din 2023. Pe lângă BMW i3, MINI Cooper SE şi BMW iX3, care sunt deja pe piaţă, BMW i4 şi BMW iX vor fi lansate anul acesta, primul cu trei luni mai devreme decât era planificat iniţial.
Ulterior, vor urma versiunile complet electrice pentru BMW Seria 5 şi BMW X1. În plus, va exista și un BMW Seria 7 complet electric.
Via BMW
Prezentare succinta Roadmap BMW 2021: - la sfarsitul anului 2021, un numar de 1.000.000 masini electrificate (PHEV+BEV) vandute; - la sfarsitul anului 2023, un numar de 13 modele electrice pur electrice (BEV) disponibile la vanzare; - la sfarsitul anului 2025, un numar de 2.000.000 masini pur electrice (BEV) vandute