BMW ii spune adio lui S54B32, motorul lui M3 E46
BMW va inceta productia motorului S54B32, folosit pe M3 E46, Z3 M, Z4 M si Wiesmann MF3.
BMW va retrage din productie motorul S54B32, dupa sapte ani in care a fost folosit pentru a propulsa modele precum M3 E46, Z3 M, Z4 M si chiar Wiesmann MF3. Acest motor va fi retras odata cu inceperea productiei noului Z4, si va fi inlocuit pe Z4 M de un motor cu sase cilindri, supraalimentat.
Noile motoare vor dezvolta circa 300 CP si vor avea un cuplu motor ceva mai mare decat S54B32. Motorul S54B32 are un bloc turnat, din fier, si o cilindree de 3.246 cmc. Acesta dezvolta 343 CP la 7.900 rotatii pe minut si foloseste tehnologia Vanos atat pentru supapele de admisie, cat si pentru supapele de evacuare. Propulsorul are patru supape pe cilindru si distributie pe lant. Cuplul motor maxim este de 366 NM la turatia de 4.900 rpm.
Motorul a castigat premiul "Motorul Anului" si "Cel mai bun motor nou" la lansarea sa, in 2001. In perioada 2001-2006 propulsorul a castigat premiul "Cel mai bun motor" din categoria 3-4 litri. Propulsorul a avut o serie de probleme in primul an dupa lansare, datorate in principal turatiei ridicate pe care o putea atinge si calitatii inferioare a unor piese fabricate de constructori care erau contractati de BMW. Problemele au fost rezolvate ulterior si motorul a intrat rapid in mintile pasionatilor de modele sport.
Via | MotorAuthority
Regele a murit!Traiasca regele!!