BMW iGenius - germanii apelează la inteligenţa artificială pentru a-şi vinde maşinile electrice
BMW a gândit la o soluţie inovatoare pentru a-şi scuti clienţii modelelor electrice „i” de un drum la showroom. Aceştia pot interacţiona live, prin întrebări şi răspunsuri, cu ajutorul sistemului iGenius, disponibil pentru telefoanele inteligente.
După ce a anunţat că se va folosi de puterea internetului pentru a vinde noile sale modele electrice din gama „i”, BMW gândeşte inovator încă o dată. Constructorul german va apela, momentan doar în Marea Britanie, la inteligenţa artificială pentru a-şi comercializa maşinile electrice.
Serviciul se numeşte iGenius şi foloseşte un soft special care permite interacţionarea cu potenţiali clienţi într-o sesiune live de răspunsuri şi întrebări, desfăşurată prin intermediul telefonului mobil, neapărat un smartphone. Pentru a accesa serviciul, clientul trebuie să trimită întrebarea unui număr de telefon. Acesta va activa programul şi va permite interacţiunea cu sistemul.
Odată adresată întrebarea, iGenius va oferi instant un răspuns detaliat şi util. Practic, se va crea o conversaţie între utilizator şi SIRI, pentru cei care deţin un dispozitiv Apple. BMW susţine că sistemul poate interpreta cuvinte, poate înţelege contextul în care acestea sunt rostite şi chiar sentimentele din spatele fiecărei întrebări. Asemenea performanţe au fost puse în practică de o companie botezată London Brand Management, înfiinţată de un specialist în IT care are doar 19 ani.
Chris Brownridge, directorul de marketing BMW Marea Britanie, a declarat: „BMW iGenius este capabil să înţeleagă fiecare întrebare şi să răspundă cu acurateţe de fiecare dată, ca şi cum ai interacţiona cu un expert al companiei. Sistemul operează prompt, oferind răspunsuri referitoare la produsele gamei i fără a te deplasa într-un showroom.”